Gå till innehåll

Superjackpot på bomben på Svenska spel!


Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Perfekt!

 

Det har kommit några frågor om processen. Så här är det:

 

1. Jag samlar in email adresser

2. Jag lägger till alla i bolaget. Samtliga får ett mail.

3. Respektive person måste acceptera bolaget och föra över pengar. Den som inte har gjort det innan lördag 23.59 utesluts.

4. Jag lägger spelet tidigt söndag morgon (innan jag åker till Gävle för att kolla säsongens sista match.

 

Sen sköter Svs distribuering av ev vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu 14 pers med mig.

 

Finns önskemål om 300:- /pers (men 500 är ok)

 

14x300 = 4200

14x500 = 7000

 

Vi får se vad det blir. Antar att vi inte kör reducerat? Har kört en del Bomben reducerade och det har funkat bra. Dock komplicerat och tidskrävande att optimera. Finns vissa fördelar och givetvis nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu 14 pers med mig.

 

Finns önskemål om 300:- /pers (men 500 är ok)

 

14x300 = 4200

14x500 = 7000

 

Vi får se vad det blir. Antar att vi inte kör reducerat? Har kört en del Bomben reducerade och det har funkat bra. Dock komplicerat och tidskrävande att optimera. Finns vissa fördelar och givetvis nackdelar.

 

Im game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Vi gör så här:

 

Jag stänger "registreringen" kl 15.00 idag så skickar jag ut mailet under eftermiddagen.

 

19 pers hittills:

JensNi, Mattzon, Bojen, okocha, radicalen, lost, tågrånarn, Metaddict, Hakflem, tw3R, cab, León, sturedenstore, mr-flow, Plissken, HerrDaniel, eken1, frekje, sunkii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det guldläge igen!

 

Två rullpotter i rad har gett en jackpot på söndag(bomben nr. 6)

med ett påslag på över en och en halv mille!

 

Jag skulle tro att potten hamnar på över 3,5 mille och möjligen

över 4 mille! Det skulle i så fall bli rekord!

 

Och i och med att det är 4 matcher på denna bomb så skulle

det inte förvåna mig om någon ensam spelare rakar hem alltihop!

 

Bättre än så här kan det knappast bli!

 

Nu låter jag jättemisstrogen, men vad är ditt intresse av att tipsa om detta? Minskar inte din andel av övervärdet då? Vet att du sysslar med detta semiprofessionellt, därför jag inte tror att du lämnar såna här rekar åt slumpen, eller för den delen gör det av godhet (om det kostar dig EV).

 

Inte min mening att klandra dig på något sätt, är bara nyfiken på hur detta funkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu låter jag jättemisstrogen, men vad är ditt intresse av att tipsa om detta? Minskar inte din andel av övervärdet då? Vet att du sysslar med detta semiprofessionellt, därför jag inte tror att du lämnar såna här rekar åt slumpen, eller för den delen gör det av godhet (om det kostar dig EV).

 

Inte min mening att klandra dig på något sätt, är bara nyfiken på hur detta funkar :)

 

Nej det minskar inte min andel av övervärdet eftersom jag inte talar om vilka kombinationer jag tänker spela;-)

Tvärtom så ÖKAR det övervärdet eftersom omsättningen späs på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att jag är hemma runt 21-22 ikväll svensk tid. Hoppas det är ok.

 

Inga problem. Jag ska själv upp tidigt imorgon så det blir en rätt lugn kväll för min del.

 

Frågan är fortfarande systemet. Jag tror vi kör 300 SEK /gubbe (finns en del önskemål om det) så det kommer handla om ca 6000 rader (förutsätter att vi spelar 1:- /rad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max antal aktiva medlemmar är 20 pers. Tyvärr måste jag ta bort de som anmälde sig sist. Jag är hemskt ledsen över att behöva göra det men tyvärr går det inte annars.

 

De som tyvärr inte kan vara med är pjharvey, lennartahl och sjogren. Skickar PM till er och hoppas att ni är peppade på nästa sväng istället.

 

Resterande anmälda har fått ett mail nu hoppas jag.

 

Totalt är vi 20 pers och insatsen är 300 SEK.

 

Det ger oss 6000 rader så nu vill jag se lite förslag! Ett tips är att titta på streckfördelningen på Bomben för att hitta kombinationer som ger lite cash men som givetvis är troliga. Jag återkommer med ett eget förslag.

 

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skickat in 300 kr nu. Men jag chansar jämt när jag tippar bomben så jag har inga seriösa förslag :-)

 

En fråga bara, behöver jag göra nå mer nu eller kan ni använda dom där pengarna nu och tippa? Kommer va borta hela dagen imorgon så skulle va bra och veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gefle – Elfsborg

 

Förutsättningarna för Elfsborg är solklara; allt annat än storseger innebär en andra plats i tabellen. Gefle är klara med kontraktet men vill givetvis avsluta säsongen snyggt på hemmaplan. Elfsborg saknar Anders Svensson, Stefan Ishizaki och Denny Avdic. Gefle är mer eller mindre fulltaliga och kan spela avslappnat på hemmaplan. Elfsborg har traditionellt haft svårt med Gefle på bortaplan och ingen match de senaste tre åren har slutat över 2-2.

 

I det här läget kommer Elfsborg satsa allt framåt. I veckan har man tränat offensiva kombinationer. Jag tror att Elfsborg vinner och att man maximalt kommer upp i 6 mål. Jag tror inte Elfsborg räcker hela vägen.

 

Gefle: 0,1

Elfsborg: 3,4,5,6

 

Halmstad – Kalmar FF

 

Elfsborg körde över Halmstad med 3-0 senast. Kalmar FF kommer inte att släppa greppet om den allsvenska segern. Kalmar saknar eventuellt Ingelsten och Halmstad Sebastian Johansson. Jag tror att Kalmar vinner över svaga Halmstad men att risken till krampaktigt spel finns.

 

Halmstad: 0,1,2

Kalmar: 0,1,2,3,4

 

Malmö FF – Sundsvall

 

Malmö chockade senast och vann med 6-3 borta mot Hammarby. Sundsvall kommer satsa allt framåt för att ha en chans på kontraktet men saknar en del folk. Utan större analys så tror jag inte att Sundsvall räcker till och Malmö bör vinna ganska enkelt.

 

Malmö FF: 1,2,3,4

Sundsvall: 0,1

Örebro – Ljungskile

 

Örebro är starka hem och John Alvbåge är inne i en fin trend. LSK saknar Smylie från start och är erkänt svaga på bortaplan. ÖSK borde vinna den här ganska trista tillställningen. Matcherna de tre senaste åren har aldrig slutat med mer än tre mål.

 

Örebro: 1,2,3

Ljungskile: 0,1

 

= 5760 rader.

Minsta odds: 12,000

Högsta odds: 1,800,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skickat in 300 kr nu. Men jag chansar jämt när jag tippar bomben så jag har inga seriösa förslag :-)

 

En fråga bara, behöver jag göra nå mer nu eller kan ni använda dom där pengarna nu och tippa? Kommer va borta hela dagen imorgon så skulle va bra och veta.

 

Nej nu är det lugnt.

 

Har också skeppat över 300 nu. Har inte tid att fundera över några smarta spel då en 30års-fest stundar. Men jag litar på att det blir rejält bra!

 

Ok gott!

 

Skickat över 300kr nu också!

 

Prima!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...