Gå till innehåll

Sportsbetting vs Poker - lönsammast?


Recommended Posts

I takt med att poker blir allt tuffare, samt att jag börjat lessna lite smått har jag börjat kolla runt om vad man ska göra i framtiden. Poker är fortfarande lönsamt, visst, speciellt om man game-selectar osv. Men det lär ju knappast vara lika lönsamt som det är nu 2-3 år framåt i tiden.

Hur är det med sports-betting? Blir det "svårare och svårare" för varje år som går? ( Jag har verkligen ingen koll på sports-betting överhuvudtaget, har aldrig satsat på en enda match någonsin)

Men, jag är väldigt sportintresserad och älskar att kolla matcher på TV osv. Tänkte att jag kanske skulle försöka "lära" mej hur det funkar, för att se om jag har någon talang och kanske kan börja tjäna pengar på det. Om ni jämför med poker, tror ni att det finns en ljusare framtid inom sports-betting om man verkligen lägger ner tid på att lära sig?

 

Jag har hört att det finns stenrika sport-bettors på sidor som tex Betfair som kommer in och lirar 200-400 för "småpengar", vilket leder mig till att tro att det finns stora pengar om man är blir duktig.

Finns det många såna här "high-rollers" inom sports-betting? Vad tjänar de jämfört med poker spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportbetting ska man nog inte underskatta , för det första måste du bygga dig en väldigt bra "rulle" om du ska kunna spela så att du kan livnära dig på det. Sedan handlar det såklart om matematik , intresse och jävligt mycket nötande. Hålla sig uppdaterad på markanden konstant.

 

Finns ju folk som lever på sportbetting , men som sagt..kunskap. Du hittar ju tex inget värde av att sitta och spela på Champions League matcher då bolagen och bookisarna har för bra koll för att något odds ska sticka ut allt för mycket.

 

Finns ju några pokerspelare som sadlat om en del till betting , Erik Sagström är väl en av dom och han verkar sportbetta mer än han spelar poker. Hörde rykten om att han skaffat stora paraboller som visar vietnamesisk div 2 och han lär väl spela en del tunga spel på den asiatiska spelmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man kan vinna pengar på CL matcher.

 

Fast jag tror inte på att ha större kunskap än marknaden. tex fysisk form på lag osv.

 

Utan om att känna hur marknaden beter sig, psykologi, komma på bra strategier mm.

 

En strategi:

http://www.laytheodds.com/articles/165/1/Profitable-Trading-Strategies/On-Betfair.html

 

Bra forum:

http://www.punterslounge.com/forum/

 

Sedan finns det ju 2 säkra sätt att vinna pengar på sportsbetting med 0 kunskap.

 

Ena är free-bets och det andra är sure-bets. Båda är riktigt tråkiga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går men det är mycket förutsättningar som ska klaffa...

 

Jag och två kompisar kör bomben...

 

Vi har dragit in några mille men vi omsätter mycket...cirka

20 000 per dag...

 

Tack för svaret, orkar du berätta mer om eran vardag? Hur mkt tid spenderar ni på att surfa runt på forum osv.. Jag är väldigt intresserad:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, orkar du berätta mer om eran vardag? Hur mkt tid spenderar ni på att surfa runt på forum osv.. Jag är väldigt intresserad:)

 

 

Nja, riktigt allt kan jag väl inte berätta i och med att det är ett pottspel....

 

Men så mycket kan jag säga att tiden vi surfar runt på forum är 0 minuter per dag...

 

Det vi gör är rent matematiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, hur många timmar per dag lägger ni åt att "utveckla" erat system osv? hur skulle du rekommendera att jag bär mig åt om jag vill lära mig hur man utvecklar bra system/hur man ska tänka?

 

Nu är allt färdigutvecklat men det har tagit väldigt många år att få det klart...

 

Jag kan inte rekommendera dig annat än att du får tänka i sannolikhetsbanor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är allt färdigutvecklat men det har tagit väldigt många år att få det klart...

 

Jag kan inte rekommendera dig annat än att du får tänka i sannolikhetsbanor...

 

På riktigt, vad har du i IQ?

Ner i brunnen (avisa eventuella livnära sig frågor på bomben och BJ)!

Edit: Och nu lurar du på mig att spela bolag på bomben :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På riktigt, vad har du i IQ?

Ner i brunnen (avisa eventuella livnära sig frågor på bomben och BJ)!

Edit: Och nu lurar du på mig att spela bolag på bomben :)

 

Du måste ju förstå att om jag talade om strategin så skulle ju oddset sänkas kraftigt på de kombinationerna...och då skulle hela marknaden vara förstörd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...