Gå till innehåll

shAArken || 200-ingen


FreePlopp

Recommended Posts

Hej, igen!

 

I'm back on the famous track. Ni trodde kanske att ni skulle slippa min fula nuna ett bra tag framöver? Ack så fel ni hade. Jag var bara iväg på en välbehövlig semester från allt vad dagböcker heter. Sist jag gjorde avtramp i en dagbok var i slutet på detta års sommar, och mycket har förändrats sedan dess. Jag är ganska stadd vid kassa, flickvännen är mer trofast än en hund, jag flyttar till en ny och fräsch lägenhet imorgon, och jag har äntligen lanserat mitt projekt. Det sistnämnda har jag arbetat på i snart 2-3 månader och jag känner nu att det är dags att få kugghjulen i rullning.

Alla andra rester i mitt, dåvarande, crappiga liv har justerats till en snygg liten hög. Café Paus är helt avvecklat och nu kan jag äntligen lägga det i en låda, låsa lådan och till slut kasta bort nyckeln. Livet ser ljust ut och jag är nu inne på mitt nästa projekt. Jag ger mig inte. Just tanken om att jag kommer ge upp mitt uppfinningsrika liv finns inte. Det är därför jag kommer flytta iväg från lilla Nybro och testa mina vingar som frilansande journalist och "starta eget"-nisse inom ett år. :-)

 

Pokerbiten ligger på hyllan ett tag då jag varken har lust eller ork till att börjar monstergrinda igen. En månads nötande räcker för i höst.

 

Jo förresten,

Jag ska skriva lite krönikor och dylikt för att just skriva av mig lite, lägga upp texterna här och sedan, förhoppningsvis, få lite kritik och respons. Så kom med förslag om vad jag kan skriva om. Har lite idétorka i hjärnan just nu. Min substans behöver lite vila från dumburken ett tag känner jag. :roll:

 

 

 

Dagens musikstycke: Can't Lose - We are Scientists

 

Tjing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

N1 sir. Lycka till med stakeprojektet.

 

Tackom, tackom.

 

Förresten, är det en slump att alla mina pokerpolare svarar med hälsningsfrasen "Haj!" om jag ringer eller stöter på dom? Visst, jag är väl duktig men man blir ju lite generad efter ett tag. Som svar brukar jag, lite skämtsamt, svara "Fisk!" och gå vidare eller lägga på.

 

Livepokern förvandlades till en stillsam kväll med flickvännen istället. Efter ett bråk, med en kär vän, om en summa pengar så blev jag tiltad och sökte tröst hos min trogna hynda. Hon förstår sig på mig rätt bra. Läser av mig som den mest öppna bok och jag fascineras även över hennes intresse för poker. Hon skulle dock aldrig klara av att nötgrinda varje dag som en annan, dock tror jag att hyndan kommer klonka en turnering rätt snart. Bara hon lär sig att hitta Turnerings-menyn i Lobbyn vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte somna utan gick givetvis och satte mig vid dumburken igen. Whipps, så var fyra timmar borta. Satte mig och ströspelade lite på Nexus-nätverket. Skadat vad folk är dåliga på ALLA nivåer.

Har en liten BR där inne just nu på $460 som kommer gå mycket lätt att förvandla till $$$$$$. Började med $200 för två veckor sedan och har testat på klienten lite smått. Håller sidan hemlig ett tag framöver men kan förtälja att jag nickar hAAjen. Tanken är att jag ska ha en startrulle på $2000, men kan jag få upp mitt nuvarande dasspapper så känns det ju liiiite onödigt.

 

Angående den där hyllan som pokern skulle läggas på ett tag...Ja, den jäveln ramlade ner mitt framför fötterna på mig. Jag kan tamejfan inte säga nej till 55% RB, fiskiga fi och $$$ som bara väntar på att tas om hand av den beryktade hAAjen.

 

Håller det enkelt med stats här då jag bokför detta på en annan sida för tillfället. Här är min pyttegraf.

 

BR (8/11): €458

RB (Utbetalas 2 ggr/månad): €25

+/- (Sedan start 30/10): +€281 inkl. RB.

 

Kommer inte bli någon monstergrind från min sida. Dock vill jag försöka få in minst 20BI plus på NL50 första månaden, och även försöka få en RB på $400 eller liknande.

 

Under tiden vill jag bara meddela att spelet Mafia, originalet till PC, är det mest geniala piece of work en spelutvecklare fått ut på hyllorna. GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nu dags för hAAjen att börja ägna sig åt vuxna aktiviteter. Detta flåsande och stånkande gör mig verkligen glad i själen och pigg i kroppen. Alla vardagliga problem verkar försvinna eller lösa sig ganska bra om man gör detta en timme eller två om dagen. Känslan efteråt går inte att beskriva, inte heller känslan över att kunna "se" resultat efter några månaders svett och tårar.

Jag ska alltså börja gå till gymmet igen kontinuerligt, äta rätt och må bra. En klyscha som jag för övrigt varit rätt bra på att förstå och tillämpa. Nu över till frågan som ni forumiter får svara på. Hur mycket, och vad ska jag äta? Kommer träna 1-timmars pass 5-6 dagar i veckan. Ska försöka mixa kondition och skrothävning så gott det går. Det jag är lite dålig på är att lägga upp en bra matsedel för varje vecka som går. Nu när jag flyttar så ska detta dock ändras, och en jävla lapp med måltider ska sättas upp på kylskåpet. Så fyll gärna i här;

 

Frukost (10-tiden) --> Smörgåsar, Fil+Müsli, Ägg, Juice

Lunch (13-tiden) --> Hur mycket och vad bör man äta här?

(Träna 15,16-tiden)

Middag (17-tiden) --> Här äter jag liter mer, men vad? + Gainer

Kvällsmat (20-tiden)--> Hur mycket och vad bör man äta här?

 

Försöker även slänga in lite små mellanmål så som Risifrutti och liknande.

Jag är ingen träningsnarkoman, men jag vill att träningen ska vara en del av min vardag. Då kommer även ät-och sovrytmen in automatiskt.

In med tips nu! Ska fylla en matsedel som jag ska gå efter varje vecka. Skitsamma om det är samma mat på onsdagar exempelvis, det gör mig absolut ingenting. (Gillar i stort sätt all form av mat.) Tjing! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risifrutti är skit.

 

Mellanmål

Ät ickesaltade jordnötter el nåt om du behöver få i dig grejer, om du är smal. Är du normalviktig/lite stor, ät frukt.

 

Håll mattider, ät lite med halvfabrikat, sällan pizza och hamburgare.

 

Är 1.80 och väger 78 kg just nu, så jag anser mig som normalviktig. Jag älskar frukt så det får bli till att inhandla bananer och äpplen. Jordnötter, bläh!

 

Drick bara gainer direkt efter träningen.

 

Lagad vettig mat till lunch och middag.

 

Jag ska alltså försöka få in middagen innan träning eller? Vilket är bäst? Jag måste ju äta något mer efter träningen än Gainer, eller? Bra kvällsmat? Gröt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 1.82 o väger 72.

 

När jag tränar för vasaloppet el lite mer intensiv träning behöver jag äta extra mycket för att inte försvinna :) Då kör jag en milkshake med gainer, banan o mjölk som jag mixar ner med en sån där stavmixer. Jag tar det 1h innan träning... o sen äter jag ca 2h efter träning. Jag har grejerna på jobbet för det passar helt enkelt inte annars. + ett par kilo nötter. :)

 

Om man inte tränar intensivt el väldigt mycket klarar man sig extremt bra på de mål mat man äter varje dag + lite frukt som mellanmål då och då. Det kan bli lite överdramatiserat det där ibland med att äta kemikalier hela tiden... precis på minuten.

 

Ät vettig mat är det bästa tipset + träna tre gånger i veckan. Håller man på med för mycket prylar runt alltihop är risken större att man ledsnar för att man behöver trixa med så mycket. Keep it simple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meckade ihop ett litet schema här nu. Anpassat för ett intag på 3500 kalorier ungefär. Är väl vad jag bör ligga på med min vikt + längd och rörelsemönster (Sitta vid datorn + Gym)?

 

Frukost --> Smörgåsar, Fil+Müsli, Ägg, Juice + Kosttillskott

 

Lunch --> Husmanskost + Sallad + Bröd

 

Träning

 

Middag --> Whey 80 direkt efter träning + Vanlig jävla mat + Omega3

 

Kvällsmat --> Shaker; (5 dl havregryn, 1 banan, 2 äggvitor, 1 msk socker, 1 msk kakao, 5 dl mjölk)

 

Mellanmål --> Frukt / Gainomax

 

Det lär väl landa på 3500 kalorier om man tar många portioner? Skitsamma, orkar inte mexxa mer. Kom med lite goda tips på Lunch/Middag!

 

Matdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ströspelade i någon timme och förstörde mitt plus med den här handen. Fi är en random fisk som jag mött några gånger. Borde jag höjt redan på flopp?

 

(Nexus-nätverket är liiiiiite efter vad gäller HH's, så jag får trixa ihop en egen.)

 

Players:

HERO (EUR 54,38 in seat 1)

SB (EUR 13,65 in seat 2)

BB (EUR 64,25 in seat 3)

UTG (EUR 21,15 in seat 4)

UTG+1 (EUR 19,16 in seat 5)

UTG+2 (EUR 35,75 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: SB (0,25)

Big Blind: BB (0,50)

 

HERO was dealt:3c-5c

 

UTG Call (0,50)

UTG+1 Call (0,50)

UTG+2 Call (0,50)

HERO Call (0,50)

SB Call (0,25)

BB Check

 

Flop 4c-3d-Qc

 

SB Check

BB Check

UTG Bet (0,50)

UTG+1 Raise (2,00)

UTG+2 Call (2,00)

HERO Call (2,00)

SB Fold

BB Fold

UTG Call (1,50)

 

Turn 3h

 

UTG Check

UTG+1 Bet (2,50)

UTG+2 Call (2,50)

HERO Raise (10,50)

UTG Raise (18,50)

UTG+1 Fold

UTG+2 Fold

HERO Raise (16,00)

UTG Call (0.15) and is All-in

Return uncalled portion of bet (7,85)

 

River Jd

 

HERO shows 3c-5c and has a three of a kind (3-3-3-Q-J)

UTG shows Ad-3s and has a three of a kind (3-3-3-A-Q)

UTG wins 50,65 from the mainpot

 

 

 

BR (9/11): €478

+/- (Sedan start 30/10): +€301 inkl. RB.

RB (Utbetalas 2 ggr/månad): €20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ditt träningsprojekt så ser det ljust ut, men att hoppa på den dieten är ju total vansinne..

 

För om jag förstått det rätt så har du inte tränat intensivt på slutet?

 

Det du ska göra är att dra ner på rätt saker och mala i dig så mycket protein och bra fetter du kan istället.

 

Jag är för övrigt 181cm och väger 85kg, jag ligger trots det på fettprocent runt 13%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meckade ihop ett litet schema här nu. Anpassat för ett intag på 3500 kalorier ungefär. Är väl vad jag bör ligga på med min vikt + längd och rörelsemönster (Sitta vid datorn + Gym)?

 

Frukost --> Smörgåsar, Fil+Müsli, Ägg, Juice + Kosttillskott

 

Lunch --> Husmanskost + Sallad + Bröd

 

Träning

 

Middag --> Gainomax direkt efter träning + Vanlig jävla mat + Omega3

 

Kvällsmat --> Shaker; (5 dl havregryn, 1 banan, 2 äggvitor, 1 msk socker, 1 msk kakao, 5 dl mjölk)

 

Mellanmål --> Frukt / Whey

 

Det lär väl landa på 3500 kalorier om man tar många portioner? Skitsamma, orkar inte mexxa mer. Kom med lite goda tips på Lunch/Middag!

 

Matdags.

 

Massa socker i Gainomax så det passar bäst direkt efter träning då man behöver snabba kolhydrater. Frukt + proteindrink är grymt mellanmål istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ditt träningsprojekt så ser det ljust ut, men att hoppa på den dieten är ju total vansinne..

 

För om jag förstått det rätt så har du inte tränat intensivt på slutet?

 

Det du ska göra är att dra ner på rätt saker och mala i dig så mycket protein och bra fetter du kan istället.

 

Jag är för övrigt 181cm och väger 85kg, jag ligger trots det på fettprocent runt 13%.

 

Nej, men när jag väl tränade som mest, (Juni - Sept.), så hade jag aptit som en häst och ökade i vikt något enormt. Första året jag tränar och har alltid varit pinnsmal. Har nästan varit 1.80 i 5 år nu, och gått från 68 - 78 på ungefär 1 år. Tycker du att min diet innehåller för mkt kalorier? Vad gäller proteinintag så kommer jag naturligtvis ha en större del kött/fisk på tallriken än exempelvis potatis.

 

Massa socker i Gainomax så det passar bäst direkt efter träning då man behöver snabba kolhydrater. Frukt + proteindrink är grymt mellanmål istället.

 

Ja, det är nog bättre. Frukt och proteindrink lät gott. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...