Gå till innehåll

Avdelat från Norindertråden


gdaily

Recommended Posts

Snälla...

 

Vad Joakim talar om, och som Ola nu (antagligen) frustreras av, är det faktum att en officiell roll ofelbart för med sig antydningar om maktmissbruk, dolda agendor, etc. Fsistas antydningar är ett typexempel. "Jag säger inte att du gör det, men du kan", kombinerat med lite värdeord såsom implicerar att de förmodade censureringarna skulle göras godtyckligt, för främjande av egna åsikter, osv. Sjukt låg retorik, men tyvärr finns det folk som går upp i brygga för den typen av argument.

 

Nåja..

 

Inte en dag för tidigt.

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte ett skit.

 

Bara glad att jag slipper att vara en del av det längre.

 

Testa själv om du vågar ;)

 

Joakim

 

Lalla inte din jävla fjant. Det striker skrev är inte ens en tredjedel av sanningen.

Har du levt ditt liv inlindad i fetvadd och känner dig oantastabar?

 

På med ballerinakjolen och erkänn för en gångs skull att du är en primadonna, Geigert. Det är ingen som tror på dig längre...8-)

 

EDIT: Typiskt personpåhopp. Klart förbjudet /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lalla inte din jävla fjant. Det striker skrev är inte ens en tredjedel av sanningen.

Har du levt ditt liv inlindad i fetvadd och känner dig oantastabar?

 

På med ballerinakjolen och erkänn för en gångs skull att du är en primadonna, Geigert. Det är ingen som tror på dig längre...8-)

 

Jag tror på honom, jag gillar honom och jag respekterar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så svårt att förstå att när personer med mod-status går in i en tråd, vilken som helst, och försöker - oavsett orsak - att släta över någon form av dispyt (i detta fallet en i inte bara mitt tycke allvarlig sådan) är det väldigt lätt att detta uppfattas som partiskt åt endera håll?

 

I mina ögon verkar folk inte förstå hur mycket edge några någorlunda kompetenta spelare kan skapa sig genom att colluda, utan att ens vara bra på poker till att börja med. Att försöka få fram allvarligheten i collussion för en större massa blir väldigt svår ifall de mest respekterade postarna på forumet, moderatorerna, är alltför medlande. Mitt försök att med låga retoriska mått försöka undertrycka moderatorers legitimitet kan bland annat ses som ett sätt att försöka underminera trovärdigheten i deras svar, i och med att jag inte är av den uppfattningen att deras åsikt i frågan är alldeles för negligerande, samtidigt som den direkt kan riskera att undertrycka den viktiga diskussion som faktiskt bör komma på tal.

 

Jag ska inte sticka under stol med att jag personligen, ifall det hade varit tillåtet att colluda, antingen hade colludat på ett så agressivt sätt som möjligt eller - mer sannolikt - totalt slutat spela. Ifall colludingfall inte tas på allvar så underminerar detta trovärdigheten för spelarrangören på ett mycket allvarligt sätt, och jag tycker detta är värt att uppmärksamma i en betydligt högre utsträckning än vad resterande människor här (inklusive moderatorer) verkar vilja göra gällande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så svårt att förstå att när personer med mod-status går in i en tråd, vilken som helst, och försöker - oavsett orsak - att släta över någon form av dispyt (i detta fallet en i inte bara mitt tycke allvarlig sådan) är det väldigt lätt att detta uppfattas som partiskt åt endera håll?

 

I mina ögon verkar folk inte förstå hur mycket edge några någorlunda kompetenta spelare kan skapa sig genom att colluda, utan att ens vara bra på poker till att börja med. Att försöka få fram allvarligheten i collussion för en större massa blir väldigt svår ifall de mest respekterade postarna på forumet, moderatorerna, är alltför medlande. Mitt försök att med låga retoriska mått försöka undertrycka moderatorers legitimitet kan bland annat ses som ett sätt att försöka underminera trovärdigheten i deras svar, i och med att jag inte är av den uppfattningen att deras åsikt i frågan är alldeles för negligerande, samtidigt som den direkt kan riskera att undertrycka den viktiga diskussion som faktiskt bör komma på tal.

 

Jag ska inte sticka under stol med att jag personligen, ifall det hade varit tillåtet att colluda, antingen hade colludat på ett så agressivt sätt som möjligt eller - mer sannolikt - totalt slutat spela. Ifall colludingfall inte tas på allvar så underminerar detta trovärdigheten för spelarrangören på ett mycket allvarligt sätt, och jag tycker detta är värt att uppmärksamma i en betydligt högre utsträckning än vad resterande människor här (inklusive moderatorer) verkar vilja göra gällande.

 

Men då kan du ju säga det här i klartext mycket tidigare i diskussionen istället för att försöka underminera åsikterna hos andra genom att använda ord som äckligt och dylikt. Du tycker att Norinders softplaying är fruktansvärt medan Ola anser att det finns mycket värre saker att prata om när det gäller denna man och Coldrose tycker att det är värre att folk skattefuskar. Låt folket hetsa upp sig över olika saker, det ligger ingen skada i det, och argumentera för att andra ska hålla med om dina åsikter (som du gör i ditt senaste inlägg). Personligen tycker jag att softplaying är riktigt dålig stil men det är inte alls lika farligt om bara ena parten vet om det. Det känns som att det är mest den personen som softplayar som förlorar på det eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lalla inte din jävla fjant. Det striker skrev är inte ens en tredjedel av sanningen.

Har du levt ditt liv inlindad i fetvadd och känner dig oantastabar?

 

På med ballerinakjolen och erkänn för en gångs skull att du är en primadonna, Geigert. Det är ingen som tror på dig längre...8-)

 

Rolf, ingen har någonsin trott på dig heller ;)

 

Har du något att framföra förutom en massa dravel så fram med det istället!

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker för övrigt att det här är ett ganska intressant inlägg i debatten också:

 

http://lapproffe.blogg.se/

 

 

 

Håller med till 100%

 

mm det e så skönt när nån talar klarspråk och lägger fram rediga bevis/argument för sin sak. Annars e det ju mest insinuationer och brist på konkreta exempel i sådana här diskussioner.

 

Sen e det oxå skönt att det finns några som verkligen tar det hela på fullaste allvar, annars känns det mest som om de flesta inte e riktigt engagerade utan mest tycker det e kul å tjafsa lite på ett forum.

Det e väl ok iofs, men utan sådana engagerade sanningjagare som denne blogginnehavare så skulle sanningen i dylika frågor aldrig nå fram till de breda folklagren, vilket skulle vara djupt tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drevet har fått ett stödhjul, som dessutom i sann populistisk anda beklagar sig över just det drev som han själv 24/7 med oförtreten frenesi vevar fram.

 

Lapprolf:

 

Vad som gått drevet förbi, är att det finns mycket större grisar därute.

 

Svin som inte visar sig lika mycket som Norinder.

 

Riktiga jävla galtar som pysslat med editering och censurering sen stan brann.

 

Ärkesvin som styr debatter med editeringsverktygen.

 

Kronsvin som bevakar sina egna intressen med att tjuvläsa andras PM.

 

Och jag upprepar:

 

Vad Joakim talar om, och som Ola nu (antagligen) frustreras av, är det faktum att en officiell roll ofelbart för med sig antydningar om maktmissbruk, dolda agendor, etc. Fsistas antydningar är ett typexempel. "Jag säger inte att du gör det, men du kan", kombinerat med lite värdeord såsom implicerar att de förmodade censureringarna skulle göras godtyckligt, för främjande av egna åsikter, osv. Sjukt låg retorik, men tyvärr finns det folk som går upp i brygga för den typen av argument.

 

And the beat goes on...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drevet har fått ett stödhjul, som dessutom i sann populistisk anda beklagar sig över just det drev som han själv 24/7 med oförtreten frenesi vevar fram.

 

Lapprolf:

 

 

 

Och jag upprepar:

 

 

 

And the beat goes on...

 

Hoppas du trivs med att stå i gungflyet och sjunka med dina gelikar.

Nu kan du inte längre styra debatterna efter dina egna moralvärderingar.

 

Måste kännas förjävligt.

Ta varann i hand, du och humhum och sjunk tills vi slipper se er .8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du trivs med att stå i gungflyet och sjunka med dina gelikar.

Nu kan du inte längre styra debatterna efter dina egna moralvärderingar.

 

Måste kännas förjävligt.

Ta varann i hand, du och humhum och sjunk tills vi slipper se er .8-)

 

asså allvarligt hur många gånger kan du skriva exakt samma sak. i alla fall 9 av 10 inlägg från dig innehåller någon sorts referens till att det pågår massa ogenteligheter på pokerforumen i Sverige. Vi snackar alltså om forum som behandlar ett simpelt spel ffs.

 

Kanske dags att glida vidare till nått annat forum som behandlar förströelseartat aktivitet. Hörde t.ex. ett rykte om att modsen på svenska "Sagan om ringen forumet" försöker tysta ned en sexincident mellan en Vinbock å en hattifnatt. Du e nog som klippt å skuren för att nysta i nått sånt istället för att tjata gamla oförätter här om å om å om å om igen.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du trivs med att stå i gungflyet och sjunka med dina gelikar.

Nu kan du inte längre styra debatterna efter dina egna moralvärderingar.

 

Måste kännas förjävligt.

Ta varann i hand, du och humhum och sjunk tills vi slipper se er .8-)

 

Åter igen Rolf.

 

Fram med grejerna du insunierar om... även jag är nyfiken på allt dravel som du gnällt om den sista tiden.

 

t.o.m de få läsarna i din blogg kräver ju detta:

 

citat från din blogg:

 

Ut med språket! Överallt du skriver läser man antydningar till skumma grejer, men aldrig fakta. Utan fakta eller i alla fall utvecklande resonemang blir många nyfikna, men risken är att man tröttnar efter ett tag när det bara tjatas och tjatas utan substans. Don Quijote eller Elliot Ness?//Lychou

 

det ligger väldigt mycket i vad han/hon säger.

 

då svarar du dramatiskt:

 

citat:

 

Pokerfolket har för länge sedan visat att man inte tror på något annat än sin egen skruvade uppfattning.

Hur mycket dokument som än läggs upp.

 

Det finns väl fortfarande idioter som tror att anklagelserna mot Kenta bara är rykten på Internet...

 

Skulle jag lägga upp mitt material här i bloggen, skulle skiten släckas inom ett par timmar.

Sedan väntar en segdragen process om förtal etc.

 

Jag tänker inte ta den just nu.

Var sak har sin tid.

 

Det finns däremot ganska många som vet vad jag snackar om.

Till skillnad från dig själv.//Rolf

 

Ingen fattar något Rolf, förklara dig istället.

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ingen fattar något"???

Tror du på det där själv?

Jag vet att du sitter med fingret på avtryckaren för att stänga min blogg.

Du har ju gjort det ett par gånger tidigare.

 

Du vet precis vad jag snackar om eftersom det bara är du och jag som har facit i hand, så spela inte martyr i forumen nu.

 

Det är nästan plågsamt att se din desperata kamp för att upprätthålla någon form av trovärdighet numera.

Inte ens när du erkänner dina egna lögner, verkar du tro på att det verkligen gick till som du själv säger...

 

Du är och förblir en patetisk figur, med en alldeles för stor tilltro till din egen storhet.

I mina ögon förblir du den lilla maskjävel du alltid varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ingen fattar något"???

Tror du på det där själv?

Jag vet att du sitter med fingret på avtryckaren för att stänga min blogg.

Du har ju gjort det ett par gånger tidigare.

 

Du vet precis vad jag snackar om eftersom det bara är du och jag som har facit i hand, så spela inte martyr i forumen nu.

 

Det är nästan plågsamt att se din desperata kamp för att upprätthålla någon form av trovärdighet numera.

Inte ens när du erkänner dina egna lögner, verkar du tro på att det verkligen gick till som du själv säger...

 

Du är och förblir en patetisk figur, med en alldeles för stor tilltro till din egen storhet.

I mina ögon förblir du den lilla maskjävel du alltid varit.

 

Jada Jada... etc etc...

 

Fram med dina bevis istället. Med tanke på hur du har byggt upp detta så är det bra om du har något på fötterna...

 

Maskjävel? Ja, herregud vad du kan svänga med ord ;)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. Var tvungen att kolla "sanningens ögonblick" på femman.

Kanske vore nåt för Gegge...:-D

 

Nu har jag lovat forumledningen att inte ta den här fajten här.

Jag har redan klivit över vår överenskommelse ett par gånger och ber om ursäkt för det.

 

Jag vill gärna behålla min profil här och underkastar mig vad ledningen säger.

Alltså vill jag veta om jag kan fortsätta att debattera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. Var tvungen att kolla "sanningens ögonblick" på femman.

Kanske vore nåt för Gegge...:-D

 

Nu har jag lovat forumledningen att inte ta den här fajten här.

Jag har redan klivit över vår överenskommelse ett par gånger och ber om ursäkt för det.

 

Jag vill gärna behålla min profil här och underkastar mig vad ledningen säger.

Alltså vill jag veta om jag kan fortsätta att debattera...

 

Znark !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...