Gå till innehåll

Rövsvett


ElegantBB

Recommended Posts

Varför får man rövsvett hela jävla tiden? jag kan inte koncentrera mig på spelet när jag har rövsvett för det känns så jävla obehagligt. Spelar ca 6h/dag och rör mig aldrig ur fläcken förutom när jag ska på toa då. Hur gör ni för att undvika rövsvett? själv har jag provat med att lägga en fläkt bakom mig men det blir bara jobbigt.

 

Hellre rövsvett än att springa iväg till toaletten varje 30e minut:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det härligaste med det är att när man har rakat kalt så kladdar skinkorna ihop och man får ett jävla tryck i sina fjärtar och dom blir höga och ljudliga. Perfekt när man ska ha filmkväll med grabbarna!

 

Roligt att du hittar ett argument för att raka röven inför en "filmkväll med grabbarna"!? :)

 

Hellre rövsvett än att springa iväg till toaletten varje 30e minut:-(

 

Juniorblåsa?

 

För övrigt nötig tråd detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får man rövsvett hela jävla tiden? jag kan inte koncentrera mig på spelet när jag har rövsvett för det känns så jävla obehagligt. Spelar ca 6h/dag och rör mig aldrig ur fläcken förutom när jag ska på toa då. Hur gör ni för att undvika rövsvett? själv har jag provat med att lägga en fläkt bakom mig men det blir bara jobbigt.

 

Fantastiskt att du fått 40 svar och ingen har gett dig den bästa , enklaste och mest självklara lösningen än.

 

Svaret är kroppspuder . dvs talk eller babypuder.

 

Använde det en hel del när jag jobbade inom det militära, när man marscherade långt och lätt fick infanterield (skavsår) i områden som ljumskar, röv, armhålor.

 

Applicera rikligt med puder efter att du duschat och torkat dig så du är helt torr. Du bör alltså vara så torr som möjligt när du applicerar pudret så det inte absorberar upp vatten efter din dusch.

Men det funkar även bra att ha på om du väl börjat svettas då det suger upp fukten direkt.

 

Pudret kommer då absorbera all svett och du kommer känna dig helt torr och inte ha några som helst problem.

 

Inhandlas på apoteket för en billigare slant. Hört att hemmavarianten skall vara att det funkar lika bra med potatismjöl men jag skulle nog ändå föreslå att investera typ 30 spänn i en riktig produkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...