Gå till innehåll

NL600 - Tuff läge med triss


Recommended Posts

Hur spelas denna hand optimalt? Har funderat över olika linjer, men alla känns iskalla när vi är 200b djupa. Den linjen jag tog kanske var sämst av alla dock...

 

PapiDaRuler spelar runt 20/16 med AF på drygt 2 på 600 händer.

 

***** Hand History for Game 480441724481 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 05, 11:49:00 ET 2008

Table Tallahassee (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 2: 9EnasNitsuj ( $1126.00 USD )

Seat 3: ASSBUBBLE ( $807.00 USD )

Seat 6: PapiDaRuler ( $1521.75 USD )

Seat 7: BorizBulldoz ( $1088.00 USD )

Seat 8: javvor ( $261.65 USD )

BorizBulldoz posts small blind [$3.00 USD].

javvor posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to BorizBulldoz [ Jh 9h ]

9EnasNitsuj raises [$21.00 USD]

ASSBUBBLE folds

PapiDaRuler calls [$21.00 USD]

BorizBulldoz calls [$18.00 USD]

javvor folds

** Dealing Flop ** [ Js, Jd, 2c ]

BorizBulldoz checks

9EnasNitsuj bets [$51.00 USD]

PapiDaRuler raises [$155.00 USD]

BorizBulldoz raises [$299.00 USD]

9EnasNitsuj folds

PapiDaRuler calls [$144.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7d ]

BorizBulldoz checks

PapiDaRuler bets [$355.00 USD]

BorizBulldoz folds

PapiDaRuler wins $1070.00 USD from main pot

 

Edit: Hans range för höjningen på flopp e väl antagligen alla J som han flatar på knappen pre, 22 och luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold (eller 3bet) pre. Led ut direkt ut på flop iom att du introducerar bluffar, floats samt att du kommer få betalt av sämre händer. Som spelat synar jag turn och omvärderar river.

 

Alla alternativ preflop kan vara rätt och fel, känns inte som det är där felet i handen ligger. Men att leda ut på flopp låter som en klok linje att ta.

 

Som spelat känns hans range väldigt väldigt stark, typ QJ+, i och med CC på flopp och betten på turn. Har han någonsin luft här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag iofs inte NL600 men wtf? Vi har floppat ett monster och jag förstår inte alla er som tycker vi ska kasta.

 

En bra spelare måste väl kunna folda monster me : )

Fi lär ju inte RR, sen floata min 3bet på flopp och därefter betta turn med allt för många händer som vi slår, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra spelare måste väl kunna folda monster me : )

Fi lär ju inte RR, sen floata min 3bet på flopp och därefter betta turn med allt för många händer som vi slår, eller?

Jag vet inte, men visst måste han kunna göra det spelet med andra händer, typ överpar/mellanpar? Och balansmässigt, om vi inte spelar vidare den här, som måste vara i absoluta toppen av vår range, vilka händer ska göra det med? triss med vg kicker och kåk, känns exploaterbart. Och det känns inte som att vi kan välja ngn vettig linje utan att underreppa handen / resonera bort oss själva heller. Handen är intressant, men i mitt tycke för hur vi bäst ska få in pengarna :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men visst måste han kunna göra det spelet med andra händer, typ överpar/mellanpar? Och balansmässigt, om vi inte spelar vidare den här, som måste vara i absoluta toppen av vår range, vilka händer ska göra det med? triss med vg kicker och kåk, känns exploaterbart. Och det känns inte som att vi kan välja ngn vettig linje utan att underreppa handen / resonera bort oss själva heller. Handen är intressant, men i mitt tycke för hur vi bäst ska få in pengarna :-)

 

Övepar och mellanpar skulle jag absolut inte tro. Om han nu synar 3-beten på flopp, tror jag han alltid checkar bakom dom händerna på turn. Han har ju heller aldrig sämre J än mej då han inte floatar dom på knappen pre.

 

Frågan är om han floatar cold 3-bet på floppen med luft? Antagligen inte. Så lutar väldigt mycket åt JT+ tycker jag, så vetifan om jag vill ha in pengarna i detta läget ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade c/c flop. c/f turn och river. Låter ganska sjukt men tycker han känns så fruktansvärt stark här. Hans range på flop är ju i princip JT+,22 och luft.

 

Om vi nu kallsynar på flopp så borde vår range vara 22, J9+, kanske även en del pockets(men tror inte ens det är +ev att syna bakom med dessa händer då jag tror att de flesta på 3/6 spelar lite för straight-forward). Vore självmord för honom att fortsätta bomba med bluff här. Och ni som säger att det är exploaterbart osv. det känns inte så relevant va? eller tror ni verkligen att fi har en aning om att vi lägger J9 i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade c/c flop. c/f turn och river. Låter ganska sjukt men tycker han känns så fruktansvärt stark här. Hans range på flop är ju i princip JT+,22 och luft.

 

Om vi nu kallsynar på flopp så borde vår range vara 22, J9+, kanske även en del pockets(men tror inte ens det är +ev att syna bakom med dessa händer då jag tror att de flesta på 3/6 spelar lite för straight-forward). Vore självmord för honom att fortsätta bomba med bluff här. Och ni som säger att det är exploaterbart osv. det känns inte så relevant va? eller tror ni verkligen att fi har en aning om att vi lägger J9 i det läget?

 

Det är bara och hålla med dej. Speciellt angående exploaterbart spel, helt ointressant i detta fall!

Sedan är nog c/c flopp och sen c/f turn trots allt det bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...