Gå till innehåll

Raisad på Rivern.


Recommended Posts

Hand #8814835088 begins at 2008/11/05

Dealing down cards

Dealt to Hero [Ac Qh]

Hero posts the small blind of $0.25

chokenpoke42 posts the big blind of $0.50

KKush raises to $1.50.

GoogleGuy folds.

bignutsonurchin folds.

Hero calls $1.25.

chokenpoke42 calls $1.

Dealing Flop [5h 4s Ks]

Hero checks.

chokenpoke42 checks.

KKush checks.

Dealing Turn [Qd]

Hero bets $3.15.

chokenpoke42 folds.

KKush calls $3.15.

Dealing River [As]

Hero bets $6.25.

KKush raises to $21.

Hero??

 

Han spelar 22/15 över 50händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar.

 

Händer du är rädd för är väl ett set som slowspelats. Skulle han verkligen trycka det när färgen sitter? Och färgen? men eftersom både :Ks: och :As: ligger på bordet så vad höjde han då med pre :Qs::Js: inte helt troligt att han satte färgen.

 

Med set borde han betta för att skydda sig mot färgdraget på flop med ett färgdrag borde han cbeta som semibluff. Han checkar så jag tror han missade flopen.

 

Jag tror det är en (AI) bluff ofta här, är han dålig kan det vara AJ som han just trodde drog ut . Jag synar.

 

Edit: kanske inte AI men bluff ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldade mot hans raise, så jag vet inte vad han har, även fast jag är jävligt nyfiken. Anledningen till att jag inte syna är att(rätta mig om jag har fel) det inte finns någonting jag slår som han skulle höja med, förutom luft.

 

Mycket bra tänkt..... du slår i princip bara en bluff.

Eller om FI är extremt dålig och tror han kan värdebetta par i A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen har satt sig på min hjärna! Det är något skruvat över den :ola:

Ska försöka skriva ner mina tankar har nog rört ihop det.

 

Känns inte som någon fi höjer med sämre än triss/färg/stege där? om det finns fi som gör det vill jag veta var :-D !

 

Så triss då? Nej vem kan spela triss så? även om man kan checka flopp måste men väll höja turn finns det någon linje att spela triss såhär så vill jag gärna höra teorin bakom den!?

 

Färg då? Finns det Fi som inte continue betar flop gör inte några av er det? har han miss klickat flopen och spelat färgen då.. kanske..

 

Stege då? Kanske finns ju fi som fiskar på det här sättet men vad tror han han ska få betalt av? men han kanske inte tänker bara fiskar...

 

Men en bluff då? Kanske men i sånt fall en verkligen ogenomtänkt? Vad tror han att du skulle ha på hand som du spelat handen? inget sämre än 2 par måste dom flesta tycka? Och 2 par + betalar nog oftast av här eftersom tror många tänker som grebgokz.. Och han försöker i sånt fall representera färgen och att han alltid då spelar på detta sätt.. vilket känns fel!

 

 

Så skulle vara riktigt intressant att veta vad han hade och framförallt vad han tänkte.

Jag tror nog mest på en in fiskad stege eller kanske felspelad färg! kanske en så dålig bluff att den vart bra! Hade jag vetat att fi bluffade oftare än medel spelaren skulle jag syna ner, men tror läggningen är rätt!

 

Men är det någon som checkar färgdrag på flop? så skriv gärna hur ni tänker?

Eller om någon skulle spela ett sett så som fi skriv gärna hur ni tänker?

 

 

Sen om någon har konstruktiv kritik att ge om mitt sätt att tänka skriv gärna det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen har satt sig på min hjärna! Det är något skruvat över den :ola:

Ska försöka skriva ner mina tankar har nog rört ihop det.

 

Känns inte som någon fi höjer med sämre än triss/färg/stege där? om det finns fi som gör det vill jag veta var :-D !

 

Så triss då? Nej vem kan spela triss så? även om man kan checka flopp måste men väll höja turn finns det någon linje att spela triss såhär så vill jag gärna höra teorin bakom den!?

 

Färg då? Finns det Fi som inte continue betar flop gör inte några av er det? har han miss klickat flopen och spelat färgen då.. kanske..

 

Stege då? Kanske finns ju fi som fiskar på det här sättet men vad tror han han ska få betalt av? men han kanske inte tänker bara fiskar...

 

Men en bluff då? Kanske men i sånt fall en verkligen ogenomtänkt? Vad tror han att du skulle ha på hand som du spelat handen? inget sämre än 2 par måste dom flesta tycka? Och 2 par + betalar nog oftast av här eftersom tror många tänker som grebgokz.. Och han försöker i sånt fall representera färgen och att han alltid då spelar på detta sätt.. vilket känns fel!

 

 

Så skulle vara riktigt intressant att veta vad han hade och framförallt vad han tänkte.

Jag tror nog mest på en in fiskad stege eller kanske felspelad färg! kanske en så dålig bluff att den vart bra! Hade jag vetat att fi bluffade oftare än medel spelaren skulle jag syna ner, men tror läggningen är rätt!

 

Men är det någon som checkar färgdrag på flop? så skriv gärna hur ni tänker?

Eller om någon skulle spela ett sett så som fi skriv gärna hur ni tänker?

 

 

Sen om någon har konstruktiv kritik att ge om mitt sätt att tänka skriv gärna det..

 

Haha, jag har också tänkt på den skit mycket.

 

jag är en jävla sopa på det här så rätta mig om jag gör fel.

 

Såhär i efterhand har jag 110 händer på honom, han höjer från utg 12%

alltså så kan jag väl anta att han höjer 22+ AK,AQ,AJ,KQ,JTs,98s,87s, från utg. Alla dom händerna finns kvar i hans range när han checkar bakom på flopp. När jag betar ut på turn, så synar han med, 44,55,KK,QQ,AA,AQ,AK,KQ,JTs,JTss,87ss,89ss. När han raisar mig på River, om jag förutsätter att han inte gör det som bluff. Så gör han det med, KK,QQ,AA,AQ,AK,JT,JTss,87ss,89ss, alltså samtliga händer som han synade turn med förutom KQ.

 

Jag vägrar tro att han sitter på färg, för att han borde ha cbettat floppen. Jag vägrar tro på att han har QQ, för han borde ha betar floppen när båda vi checkar till honom, och dessutom borde han väl ha raisat turnen? Jag vägrar tro att han skulle checka bakom flopp, och sedan syna turn med AA, samma sak med AK. Det känns dessutom konstigt att han skulle spela ett floppat set på det sättet som han gjorde. Och på den brädan, speciellt mot två spelare.

 

Så om jag stryker alla händer, som jag nämnde ovan. Så finns bara AQ och JTs, kvar. Men åandra sidan, skulle han syna min bet på turn med 6 rena outs, med JTs. Det känns jävligt oklokt.

 

Alltså, Fullt möjligt att han höjer AQ från utg, han kan ha knackat bakom på flopp med AQ, synat när han träffat Q med topkicker. och höjt mitt tunna värdebet på river när han träffa tvåparet, eller?

 

Eller så är han helt enkelt efterbliven, eller så är det jag som tänker som en efterbliven. Aja skitsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Esset är ett riktigt bra bluffkort här.

 

Det sätter en ev bakdörrsstege, det sätter ev färgdrag. Plus att det kan räcka med ett par i ess för att slå din hand ibland.

 

Som spelat har ingen visat styrka på flop. Ja många spelar just färgdrag just så checksyn, nu får han ju gratis turn (ingen visar styrka på flop). Han synar din bet på turn när han kanske har plockat upp ett stegdrag (bra float kort om man planerar att bluffa ett bra riverkort) ihop med ett ev färgdrag, han raisar dig på river och du kan inte sätta han på något annat än stege eller färg. Perfekt spelad bluff! kanske.

 

Just därför är det ett mycket bra bluffkort och jag tror att om fi är någorlunda kompetent kommer han bluffa ganska ofta här.

 

Allvarligt talat tror inte jag han höjer med mindre än att han har färgen eller bluffar, typ alla andra händer skulle bara syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att du ska anta att fi är kompetent och inte heller att hans range inte består av en viss del bluffar.

 

Återgå till det som står ovan.

 

Känns som en relativt bekväm läggning.

 

Just därför är det ett mycket bra bluffkort och jag tror att om fi är någorlunda kompetent kommer han bluffa ganska ofta här.

 

Nej. Ändå mindre för att Hero sällan orkar lägga tvåpar på river på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig tanke som jag glömde i mitt resonemang är!

Vad kan fi ha som han synar turn med och kan höja river?

 

AQ känns inte som han kan värdehöja den på river.. men vet ju aldrig!

Snarare att han har just steg eller färgdrag, för tror inte att han här så kompetent att han här redan bestämmer sig för bluffa river om färg eller steg kommer.

Så tror verkligen han sätter sitt drag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...