Gå till innehåll

Jamton och WT


Jamton

Recommended Posts

Då var de dags att starta en dagbok igen. hade en i våras men den dog ut ganska fort.. Sök i arkivet om ni har tråkigt...

 

Vi startar den mest för att ha nått ställe att lägga upp svårt och knepiga händer och förhoppningsvis få lite respons på dom. Orkar inte spamma sönder HH avdelningen;)

 

Kommer även blir lite whine från min sida (med inte lika mkt som Shahin såklart så ni kan vara lugna;) )

 

Liten presentation..

 

Johan heter jag, 18år bor i luleå.

Går hotell-restaurang prog sista året.

 

Spelat poker i 4år och online sen jan 2007

har gått PlusMinus noll i stortsett hela tiden.

 

Lira mest PLO10 på redbet. började lira där för nån månad sen och de står stilla.

Är fortfarande fisk på PLO så ja hoppas kunna få lite respons och förhoppningsvis bli en lite bättre spelare och kunna lira minst PLO100 nåndag.

 

Oskar WT heter den andra killen och han får presentera sej själv senare..

 

Har ni några frågor så Shoot!

 

ha de bra

 

/Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börja men en hand där ja inte riktigt vet vad jag ska göra.. Att spela aggresivt brukar löna sig på dom här nivåerna men

what to do what to do?

 

FI spelar 88/38/0,8 på 16 händer.. Han har höjt pre och sen bara checkat-syna flopp några gånger. Han har riktigt bred range som ni kanske ser..

 

hur spelar ni den?

 

BossMedia Game #1305638277: Table Table OH 40 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 14:17:42 - 2008/11/04

Seat 3: Jamt0n ($9.95)

Seat 4: ko-xander ($9.47)

Seat 2: felos21 ($9.93)

Jamt0n posts the big blind of $0.10

felos21 posts the small blind of $0.05

ko-xander is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n Ace of HeartsQueen of ClubsKing of SpadesKing of Hearts

ko-xander raises $0.35

felos21 calls $0.35

Jamt0n calls $0.35

*** FLOP *** 4 of Clubs2 of HeartsQueen of Hearts

felos21 checks

Jamt0n ????

Jamt0n bets $1.05

ko-xander folds

felos21 calls $1.05

*** TURN *** 4 of Clubs2 of HeartsQueen of Hearts9 of Clubs

felos21 checks

Jamt0n bets $3.15

felos21 calls $3.15

*** RIVER *** 4 of Clubs2 of HeartsQueen of Hearts9 of ClubsAce of Diamonds

felos21 checks

Jamt0n goes all-in with $5.40

felos21 goes all-in with $5.38

*** SUMMARY ***

Total pot $19.20 | Rake $1.01

Board: 4 of Clubs2 of HeartsQueen of Hearts9 of ClubsAce of Diamonds

felos21 won ($19.20), showed Ace of Clubs4 of Diamonds4 of Hearts10 of Spades

Jamt0n won ($0.00), showed Ace of HeartsQueen of ClubsKing of SpadesKing of Hearts

ko-xander won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Presentation:

 

Hej jag är Mr_wT som jag oftar nickar eller Oskar wT som jag typ heter.

Min så kallade pokerkarriär började för ca 5-6 år sen, och den har innehållit en hel del homegames, och en aning onlinespel. Började lira online första året på gymnasiet och lirat från och till ända till sommaren mellan andra och tredje året, då jag funderat på att börja lira lite mer seriöst. Har hängt en del på pf men detta är mitt första inlägg och det lär bli fler. Hoppas på lite handanalyser så jag kan utveckla mitt spel.

 

//Mvh Mr_wT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ca 350händer idag och ligger ganska plusminus.

 

Låg upp ett inköp ett bra tag men tapapde det tyvär.

 

Har dock fått en forumit att hjälpa mej lite extra med spelet och förhoppningsvis utvecklas jag så mycket att jag åtminstonde blir reg på PLO50 men siktar på PLO100 och 200 givetvis. men först ska man slå PLO10 :S

 

Men de komemr nog gå bra!:D

 

ha de bra!

 

Och WT börjar skriva nu FFS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann lira 17händer innan internet dog för andra gången och ja insåg att jag inte vågar riskera att linan går ner i nån viktig pott så slutar för ikv mest troligt.

 

Slutade 6€ plus så får väl vara nöjd med det iaf.

 

Börjar få en uppfattning om dom flesta spelarna på den nivån och de känns som att ja måste slå den här nivån.

ha de bra

 

// Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hur spelar ni den?

 

Lite edit nedan i rött

 

Preflopp: Syn. Fold finns självklart inte trots pissig position. Omslag ingen höjdare ur position. Att sitta ur position på eventuella 2-3 gator med relativt djupa stackar inte kul/lätt

 

 

Flopp: Bet pot är väl ok men hellre c/r här. Vi vill få in pengar direkt då endast QQ, 44 och 22 dominerar oss (inte troliga händer, vi har dessutom en dam) och vi sannolikt kan få syn av sämre händer all-in (sämre drag+par m.m.). Utöver detta har vi inget emot att köpa en duglig pott direkt på flopp (fold-equity). Om vi mot förmodan hamnar all-in mot ett set ligger vi inte så illa till med kungar och hjärter som outs.

 

Fler skäl för C/R är att vi "klämmer dit" killen på sb om han bara synar preflopphöjarens eventuella cb och på så sätt har vi fått info+mer pengar i potten från övriga innan vi agerar.

 

 

Turn: Bet pot i de flesta fall, turn lär inte ha hjälpt FI. Check också dugligt, speciellt om vi vill hålla nere variansen (pott-kontroll).

 

 

River: Check. Inte omöjligt vi tar den med par i ess om FI sitter på missat drag. Allt som synar oss är vi dominerade av och det är oftast lönlöst att bluffa fisk som FI verkar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopp: Syn

 

Flopp: Bet pot är väl ok men hellre c/r här. Vi vill få in pengarna direkt då endast QQ, 44 och 22 dominerar oss (inte troliga händer, vi har dessutom en dam) och vi sannolikt kan få syn av sämre händer all-in (sämre drag+par m.m.). Utöver detta har vi inget emot att köpa en duglig pott direkt på flopp. Om vi mot förmodan hamnar all-in mot ett set ligger vi inte så illa till med kungar och hjärter som outs.

 

Turn: Bet pot i de flesta fall, turn lär inte ha hjälpt FI. Check också dugligt, speciellt om vi vill hålla nere variansen (pott-kontroll).

 

River: Check. Inte omöjligt vi tar den med par i ess om FI sitter på missat drag. Allt som synar oss är vi dominerade av och det är oftast lönlöst att bluffa fisk som FI verkar vara.

 

 

 

Okej

 

Härligt att du ger bra och förståliga argument till varför du skulle gjort så..

 

Ha de bra

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonken uteblev tack vare nedanstående hand..

 

Går säkert att komma bort från den på floppen men spelarna var inte bra och dom var väldigt passiva så ja tog och provade.. men Tjii fick jag;)

 

** Hand # 2254381639 starting - 2008-11-05 23:56:17

** $1.5k Guarantee(6-handed tables)[2219304]:Table 73 [Multi Table Hold 'em] (200.00|400.00 NL - MTT) Real Money

 

Catus sitting in seat 1 with 8810.00

tt1778 sitting in seat 2 with 18517.45

Jocke10 sitting in seat 3 with 2907.50

susserhelse sitting in seat 4 with 18510.00

jAAmt0n sitting in seat 5 with 6366.25[Dealer]

kuhnja sitting in seat 6 with 3262.50

kuhnja ante'd - 15.00

Catus ante'd - 15.00

tt1778 ante'd - 15.00

Jocke10 ante'd - 15.00

susserhelse ante'd - 15.00

jAAmt0n ante'd - 15.00

kuhnja posted the small blind - 100.00

Catus posted the big blind - 200.00

 

** Dealing cards to jAAmt0n: 5s, 4s

tt1778 called - 200.00

Jocke10 folded

susserhelse folded

jAAmt0n called - 200.00

kuhnja called - 200.00

Catus checked

 

** Dealing the flop: :9s:, :Jg:, :Qs:

kuhnja checked

Catus checked

tt1778 bet - 400.00

jAAmt0n called - 400.00

kuhnja folded

Catus called - 400.00

 

** Dealing the turn: :5b:

Catus checked

tt1778 checked

jAAmt0n checked

 

** Dealing the river: :Ts:

Catus bet - 2090.00

tt1778 folded

jAAmt0n went all-in - 5751.25

Catus called - 5751.25

jAAmt0n shows: :5s:, :4s:

Catus shows: :6s:, :3s:

Catus wins 13592.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då sitter jag här torsdag tidig morgon och ska summera dagens eller rättare sagt gårdagens spel, vilket kan summeras på detta vis:

 

 

Vaknade igår morse av att väckarklockan ringer 09.00, dags för skola. Idag är det ju onsdag vilket betyder att jag har endast en svenska lektion på schemat. Efter att precis ha varit på väg upp från sängen, går det upp för mig att halva klassen ska ha redovisningar och att den andra halvan inte behöver närvara, jag tillhör då den andra halvan om ni inte redan listat ut det. Detta betyder då att efter ha somnat om och klivit upp lite efter 10, så är det dags för lite grind. Börjar att lira lite NL20, där köper in för fullt inköp. Efter en halvtimmes lir har jag vunnit 6€ efter diverse små potter och blindsteals.

klockan börjar gå mot 11 och det är dags för lite krubb. Ringer en polare och vi prövar en ny restaurang som dykt upp runt hörnet, men nog om det...

 

...efter någon timme var det dags för lir igen. NL20 även denna gång och fullt inköp. Spelar ganska tight/aggressivt och har efter ett litet tag vunnit upp till 24€ på bordet, då jag plockar upp 10s10r på knappen. Alla foldar fram till mig som höjer till 3xbb, sb foldar och bb synar. Flopp kommer 925 och och bb betar 2/3 pott jag synar här ganska kvickt och väntar in turn som ger 4x. Han betar denna gången pott och jag slår om till 3x hans bet, han steker någon sekund och går all in med det lilla han hade utöver min raise. Jag synar, givetvis! Han viker upp A9 och jag njuter av en pott på 12€ som jag skeppa hem till min sparbössa och rivern är bara renformalitet. Men tji fick man då rivern ger ett A, och ett tillskott till kassan får vänta. Resten av pengarna på bordet tilltass bort på en semibluff:-(

 

Efter träning och käk var det dags för ett nytt spelpass vid 7 tiden.

Jag har inte kommit fram hur man på redbet(lirar på b2b klienten)ska få fram HH:n. Det blir ett ganska svängigt pass och och det speciellt två händer jag vill berätta om som visar dels varför man borde skämmas om man inte slår dem här nivåerna och dels att det finns någon rättvisa här i världen gentemot alla dessa fiskar.

 

Hand Nr.1

 

Sitter på sb och tittar på A4 off. Alla foldar fram till mig som höjer till 3xbb.

BB slår om ganska snabbt och tar inte mer tid på sig än vad det tar att justera betreglaget(väldigt osmidigt för övrigt på redbets B2B klient)till sin bestämda höjning. Han slår om till 2,5x min höjning, jag antar att han hans handrange kan vara ganska stor och jag synar han för att om inte annat sno potten. Flopp kommer, A2K. Jag funderar en snabb sekund och tänker att jag måste beta här. Sagt och gjort betar jag 2/3 pott och han synar med några få sekunders betänketid. Turn ger ett A, jag känner att jag har han och får för mig att beta som att jag försöker sno potten. Jag betar pott och hoppas att han kan syna med kung eller kanske en pocket, han tar någon sekund på sig för att sen syna. River kommer med en 9, och jag funderar hur jag ska få så mycket cash som möjligt ur han, jag kommer framtill att fortsätta köra på samma linje. Jag betar snabbt hans all in som är likvärdig med potten, för att få han att jag skulle kunna försöka sno potten tom. Han tar inte allt för lång tid på sig för att sedan syna med... pocket8:-D

 

Vem har sagt att man måste vara bäst i världen för att vinna, så länge det finns någon sämre än en själv.

 

Orkar inte skriva nästa hand nu för jag är för trött och det inlägg är långt nog som det är redan, så det blir nog senare idag.

 

MVH//wT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3scobar spelar 37/20/1,4 över drygt 130händer

 

Hur spelar vi den på floppen?

 

För synen pre är väl given mot en spelare i pos?

 

BossMedia Game #1307422526: Table Table OH 40 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 17:38:18 - 2008/11/05

Seat 1: DominKutno ($7.77)

Seat 3: 3scobar ($10.65)

Seat 4: Jamt0n ($3.41)

Seat 5: vadkan999 ($1.79)

3scobar posts the small blind of $0.05

Jamt0n posts the big blind of $0.10

DominKutno is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 5 of HeartsQueen of Spades4 of ClubsQueen of Clubs

vadkan999 folds

DominKutno folds

3scobar raises $0.30

Jamt0n calls $0.30

*** FLOP *** 4 of Diamonds6 of Clubs8 of Spades

3scobar bets $0.60

Jamt0n calls $0.60

*** TURN *** 4 of Diamonds6 of Clubs8 of Spades6 of Spades

3scobar checks

Jamt0n checks

*** RIVER *** 4 of Diamonds6 of Clubs8 of Spades6 of Spades10 of Clubs

3scobar checks

Jamt0n checks

*** SUMMARY ***

Total pot $1.71 | Rake $0.09

Board: 4 of Diamonds6 of Clubs8 of Spades6 of Spades10 of Clubs

Jamt0n won ($0.00), mucks

DominKutno won ($0.00), mucks

3scobar won ($1.71), showed Ace of DiamondsAce of Spades7 of Hearts7 of Spades

vadkan999 won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur du lyckas att få att han checkar när du satt i sb och han bb? :o

 

- 2008/11/05

Seat 1: DominKutno ($7.77)

Seat 3: 3scobar ($10.65)

Seat 4: Jamt0n ($3.41)

Seat 5: vadkan999 ($1.79)

3scobar posts the small blind of $0.05

Jamt0n posts the big blind of $0.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3scobar spelar 37/20/1,4 över drygt 130händer

 

Hur spelar vi den på floppen?

 

För synen pre är väl given mot en spelare i pos?

 

 

Tycker faktiskt du kan lägga handen preflopp mot raise oavsett position. Den har inte mycket mer potential än set i damer. Försök begränsa starthandsurvalet något mer, speciellt när du synar höjningar. (även om det kanske är EV+ att se floppar med alla högre par oavsett sidokort på micro där folk betalar av vid träff så är det troligen en dålig ovana att regelmässigt spela dem, högre upp blir du troligen straffad hårt för detta).

 

När du sen ser en flopp sen så tycker jag syn är det sämsta alternativet. Du har ju i princip ingenting(!!) och då är dina val fold eller "raise som bluff" på brädan som troligen inte hjälpt FI. Jag skulle foldat flopp mot de flesta motståndare.

 

Men... när du väl synat/floatat och FI checkat turn tycker jag absolut du ska halvpotta som bluff för att reppa kåken som många tighta spelare skulle sätta dig på i detta läge.

 

 

Gl nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt du kan lägga handen preflopp mot raise oavsett position. Den har inte mycket mer potential än set i damer. Försök begränsa starthandsurvalet något mer, speciellt när du synar höjningar. (även om det kanske är EV+ att se floppar med alla högre par oavsett sidokort på micro där folk betalar av vid träff så är det troligen en dålig ovana att regelmässigt spela dem, högre upp blir du troligen straffad hårt för detta).

 

När du sen ser en flopp sen så tycker jag syn är det sämsta alternativet. Du har ju i princip ingenting(!!) och då är dina val fold eller "raise som bluff" på brädan som troligen inte hjälpt FI. Jag skulle foldat flopp mot de flesta motståndare.

 

Men... när du väl synat/floatat och FI checkat turn tycker jag absolut du ska halvpotta som bluff för att reppa kåken som många tighta spelare skulle sätta dig på i detta läge.

 

 

Gl nu ;)

 

Okej. joo jag vet att ja ser för många floppar med halvkassa händer. Måste lära mej att ha tålamod och inte spela skit rent ut sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så efter att ha slutat skolan kl 9 chillat och slagit mej ner i kontorsstolen med en öl i min hand och pizza i kylen var ja redo för ett pass.

 

Efter en stund så kom "coachen" in på msn och det tog ganska mycket fokus. Vi diskuterad pre och post spel och han fick min PTO bas och gav synpunkter på den.

 

Msn tog tydligen väldigt mycket fokus för jag spelade 13/4/2 på drygt 300 händer.

 

Slutade ett halvt inköp upp. Låg länge och segade på ett inköp upp men en stege mot turnad kåk på dom 5sista händerna drog ner plusset men jag låg aldrig minus och de får ju vara bra.

 

Har plussat dom senaste 3dagarna dock inte mycket men bättre än back.

Känner att ja börjar utvecklas och att de börjar gå åt rätt håll. Vi har dock kommit fram till att ja spelar för många händer pre och att jag inte är nog aggresiv.

 

Imorn blir de kanske fest annars så ska jag ta ett rejält pass och plussar Nöt!

 

PLO10 SKA slås!

 

ha de bra!

 

Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En feedback grej med den där A4o handen frstn wt, tycker personligen att det suger något enormt att du ska spela en 3bettad? pott OOP med en så dålig hand. Visst nu slutade det ju för jäkligt bra :), men överlag känns det som det är bättre med en 4bet på typ 2.5x hans raise lr att lägga sig med en gång. Just my thought :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade upp idag kring 12 och medans ja snackade med peter och albin och kollade lite Top gear så vaknade ja till och var redo för ett kort men lärorikt pass poker.

 

Började ganska snabbt med att plocka ett inköp av en kille som verkligen inte kunde spela PLO. Allt var frid och fröjd till jag på ca 10 händer hinner springa in i inte bara ett utan två stycken 90-10% lägen ( ena på floppen och andra på turn) och lyckas backa inköpet jag var plus och lite mer därpå.

 

Inte så mtycket att grina om så ja spelade vidare och tappade lite mer mot stege mot högre stege ( vet att ja borde släppt den men de blev för billigt helt enkelt. Han hade spelat triss och 2par exakt likadant. )

 

Känner itne för att lira med PLO så drar ja upp slaskspelet av alla slaskspel PLO8! Här känns det verkligen som att alla händer är spelbara men ja spelade mitt vanliga spel och det tog inte länge innan jag hade plockat ett inköp av en kille.

 

Efter det så började peter tjata om att jag skulle slå på Arsenal - Man Utd. sagt och gjort, ner med pokern och upp med matchen.

 

Pokerdagen slutar där drygt 100händer och ett halvt inköp upp och kanske lite mer kunskap men det är lite;)

 

Sen var det dags för avslutning för Luleå domarklubb så vi drog iväg till en sporthall och hade tävlingar.

Grenarna var innebandy,fotboll och filmingar! Poäng för reativitet och inlevelse var nyckeln till framgång i filmingstävlingarna och vårat lag förlorade såklart i sudden! Tilt!! behöva kasta sej på golvet och få ont för inget!

 

Sen drog det iväg till relaxen där vi bastade och drack öl och fick lite tacos!

Helt suveränt!

 

Sen for vi iväg till en restaurang i närheten där vi käkade hade tävlingar i både frågesport och Singstar! Riktigt trevligt och underhållande!:D

 

Sen for resten av gänget ut vid 12 och jag drog hem som den Elitidrottsman jag är efter som jag har match imorgon kl1 samling 12.

 

 

Har blivit dåligt med skriverier i dbn både från min sida och framför allt från WTs sida.

 

Ska försöka dra upp nå mer HH men jag hinner glömma bort alla när jag spelat klart.

 

men men allt de ska bli bättre!:D

 

Nu väntar sängen snart och ev. nått greys avsnitt!

 

ha de bra allihop!

 

Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...