Gå till innehåll

JJ på knappen mot blinds + SSS


Recommended Posts

Jag fick JJ på knappen mot en SSS med 2$ på NL10 och han hade höjt till 0.4 och alla hade lagt sig, jag valde att isolera mig mot bara honom och höjde till 2$. Båda blinds la sig och han synade.

Var detta ett okej spel eller skulle ni gjort det annorlunda?

 

Jag ser inget fel i att få shorten all in med ett högt par när ingen annan hade visat styrka innan. Jag hade nog gjort likadant. Om vi bara synbar han är vi ändå nästan tvungna att syna ställ efter floppen många gånger. En liten raise är också rätt onödig då man är tvungen att syna push 100% av gångerna efter floppen i alla fall mot shorten. Synar någon av blindsen också får vi mer info efter floppen om dennes hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta HH istället, blir förvirrad :-(

 

Full Tilt Poker Game #8806191851: Table Lake Sahara - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:12:38 ET - 2008/11/04

Seat 1: AHxeJIb ($1.80)

Seat 2: duesenapsen ($1.70)

Seat 3: Bullett Bum ($5.30)

Seat 4: Deppodi ($9.15)

Seat 5: foulekparo ($2.45)

Seat 6: Kjellstedt ($15.35)

Seat 7: audition222 ($1.85)

Seat 8: RumpleARG ($14.05)

Seat 9: fist23655 ($1.65)

foulekparo posts the small blind of $0.05

Kjellstedt posts the big blind of $0.10

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Deppodi Jack of ClubsJack of Hearts

audition222 folds

RumpleARG folds

fist23655 folds

AHxeJIb has 15 seconds left to act

AHxeJIb raises to $0.40

duesenapsen folds

Bullett Bum folds

Deppodi raises to $1.80

foulekparo folds

Kjellstedt folds

AHxeJIb calls $1.40, and is all in

Deppodi shows Jack of ClubsJack of Hearts

AHxeJIb shows Queen of DiamondsQueen of Spades

*** FLOP *** 6 of Clubs4 of Spades3 of Hearts

Deppodi: nh

*** TURN *** 6 of Clubs4 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

*** RIVER *** 6 of Clubs4 of Spades3 of Hearts6 of HeartsKing of Hearts

Deppodi shows two pair, Jacks and Sixes

AHxeJIb shows two pair, Queens and Sixes

AHxeJIb wins the pot ($3.40) with two pair, Queens and Sixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget fel i att få shorten all in med ett högt par när ingen annan hade visat styrka innan. Jag hade nog gjort likadant. Om vi bara synbar han är vi ändå nästan tvungna att syna ställ efter floppen många gånger. En liten raise är också rätt onödig då man är tvungen att syna push 100% av gångerna efter floppen i alla fall mot shorten. Synar någon av blindsen också får vi mer info efter floppen om dennes hand.

 

Det var lite i dem banorna jag tänkte, tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är för tight men jag skulle faktisk kunna överväga fold pre rakt av. För kör han en "korrekt" short stack spel så oftast som bäst en coin flip.

 

Va? Skulle en korrekt short-strategi innebära JJ+,AQ+,KQ för push? Borde det inte vara rätt mycket lösare än så? Även om det skulle vara så tight som 22+,AQ+,KQ (vilket är JÄTTETIGHT för en shortie att pusha enligt min erfarenhet) vinner vi 61% av gångerna. Vilken range använde du för 54%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En shortie ska väl trycka ganska tight i tidig pos och lösare först in på knappen.

 

tidig pos JJ+ AK AQs Mellan pos 88+ AQ+ AJs+ på co/btn 22+ AT+ eller nått sånt. Sen tighta till sig med limpare och raise framför.

 

Skulle kunna tänka mig att bara syna här, vi har ju redan position och vi kan tjäna på att få med någon av blindarna i potten. Dessutom kan vi komma undan om det ramlar ner en A K eller Q på flop som definitivt försämrar våra odds då några av de händer han kan ha förutom de som redan slår oss just drog ut. Sen om shortien checkar kan vi plocka hem potten med ett bet som sätter han AI på flop. Tex om ett A kommer och han checkar kan vi ju sätta han AI och oftast få en fold fast han slår oss med sina QQ.

 

PS: det är absolut inte fel att isolera. Mitt val av spel väldigt ofta är just det. Men det finns alternativ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...