Gå till innehåll

Uttråkad = Bluff?


Deppodi

Recommended Posts

Tjenare!

 

När jag spelar poker så spelar jag cashgame, NL10-NL50, 1 bord, fr.

Jag har funderat på att spela flera bord men då känns det som att jag kommer tappa koncentrationen, men nu på senare tid har jag börjat fundera allt mer på detta. För när jag lirar cg och sitter och foldar 15-19 av 20 händer så blir det ganska tråkigt, vilket resulterar till bluff.

 

Känner någon igen sig? Bluffar ni för att ni blir uttråkade eller för att skrämma motståndaren om ni får ett bra kort på brädan?

 

Jag försöker alltid betta om brädan blir farlig, men ibland för att jag är uttråkad...

 

Låt mig demonstrera hur dåligt jag kan spela ibland;

 

Hand: :9h::9s:, synar 0.4 preflop i hopp om att träffa triss.

5 spelare på floppen.

Jag var först att agera.

Floppen: :Jd::4h::Js:

Bet: Pottbet på 2.10$

Syn av fi.

Turn: :Tc:

Här vet jag att jag är slagen och ska inte dega in mera cash ändå så försöker jag "tvinga" honom att folda. Brist på självdiciplin?

Bet: 4.75$

Syn av fi som är all in.

Deppodi visar :9h::9s:

Fi visar :Jh::Jc:

 

Ojdå där var 7.25$ borta på en dålig bluff.

7.25 är ändå 72.5 bbs.

Bluffa på NL10 kanske inte är nöten heller det vet jag, speciellt inte om killen sitter säker...

 

Denna session avslutar jag på -0.15$ efter 2 timmars spel, trots detta misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså på brädan JJx betar jag med 99 för jag oftast leder.

 

Men när fi synar där så är det dags att stänga ner. random J finns väldigt ofta i fis calling range pre

 

Nu har vi inte hela historiken här men eftersom du synade 0,4 så har han väl höjt 4BB och då är läget lite annorlunda. Synar du vill du ju träffa set. Du missar han checkar och du bettar skysst. men sen synar han din bet på den brädan. Du leder inte här och bluffa är inte nöten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att dra upp två bord nästa gång du sätter dig. Eftersom du spelar FR borde det inte vara några problem. Känner igen mig lite i det du säger om att vilja bluffa mer när man endast spelar ett bord. Hade lite samma problem förr. När man väl har en hand vill man ju inte folda, eller hur;-) Skämt åsido, fler bord tror jag är din lösning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske borde tänka mer på vad motståndaren kan tänkas folda/syna med innan du bettar...

 

Tack för tipset men det var inte kritik på mitt spel jag var ute efter i denna tråd, jag vet att jag spelade den handen ordentligt dåligt men det skrev jag också i topic. Å andra sidan tycker jag flop var helt okej för alla hade foldat utan J tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...