Gå till innehåll

$20/$40 22 i BB


Aron

Recommended Posts

Känner att jag måste jobba upp min aggression litegrann så jag tänkte höra vad ni har för funderar på en hand som denna.

 

Fi är en duktig LAG och regular. Han har givetvis bred öppningsrange från knappen och skjuter ofta hela vägen utan träff i situationer som denna.

 

Hero: $2,840

UTG: $1,828

CO: $888

Button: $1,930

SB: $1,588

 

Dealt to Hero 2:spade: 2:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), Button raises to $40, (1 folds), Hero calls $20

 

Flop: ($90) 5:diamond: 7:diamond: T:heart: (2 Players)

Hero checks, Button bets $20, Hero calls $20

 

Turn: ($130) 9:diamond: (2 Players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($130) 3:diamond: (2 Players)

 

 

3-bet pre?

CR flopp?

Donk river?

 

Mina tankar:

 

Pre är jag mer bekväm med en syn med låga pockets ur position.

 

Jag valde CC-linjen på flopp eftersom han kommer att fortsätta bomba med sämre händer, jag får inte honom att släppa en bättre hand än min. Handen ska till SD.

 

Turn och river är intressanta då han checkar turn och fyrfärgen går in på river. Valde att inte donka rivern, även då han checkat turn, för att inducera bluff samtidigt som min hand försämrades.

 

Funderingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre, bet flop, bet turn.

 

pang pang pang! skulle även fundera på o panga river om han synade turn.

 

edit: om du säger att du behöver jobba upp din aggressivitet, hur kommer det sig att du lirar 20/40? Känns inte som du postar en sådan hand här, och framförallt inte på pf.nu. Gå ner en eller fem nivåer.

 

bara en tanke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar som du o knacksynar river. leda ut river är kallt imo , va ska han vika liksom :/ fast visst beta på om han kan vika högrepar . vet ej om 3bet pre e så bra. rookie på limit..vi är väl typ 50/50 mot en normal knappenöppning från en LAG så vad som händer är att vi typ bygger en större pot OOP. sen vet jag inte hur folk balanserar i BB här..trebeta allt vi ska spela eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre, bet flop, bet turn.

 

pang pang pang! skulle även fundera på o panga river om han synade turn.

 

Väljer man att 3-beta pre är det givetvis bara att hålla uppe betandet på flopp och turn, men vilka händer vill du få honom att släppa? Varför är det en bättre linje?

 

edit: om du säger att du behöver jobba upp din aggressivitet, hur kommer det sig att du lirar 20/40? Känns inte som du postar en sådan hand här, och framförallt inte på pf.nu. Gå ner en eller fem nivåer.

 

bara en tanke

 

Så när man når en viss nivå behöver man inte justera sin aggressivitet? Tack för din omtanke men det är lungt, har lirat här ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat handen precis som du förutom att jag hade donkat river.

 

Vilka händer vill du att han ska släppa med en donk? Tror du inte att det är mer sannolikt att han betar ut missade Ax, Kx och Qx utan ruter eftersom jag visat väldig svaghet hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...