Gå till innehåll

Satsade pengar på fotbollsmatch, får inte vinsten utbetald


Recommended Posts

Satte pengar i måndags på Malmö FF i bortamatchen mot Ljungskile i måndags. Matchen blev uppskjuten till tisdag pga regn. Gjorde ingeting med bettet och antog att de gällde vidare. Pengarna var fortfarande reseraverat på kontot.

 

Har inte fått någon utbetalning på min vinst, och matchen verkar vara helt borta. Supporten säger att matchen annulerades då matchen blev inställd o uppskjuten. Detta fick jag ingen information om och pengarna är fortfarande reseraverad 2 dagar senare. De säger dock att det ska vara fixat, men inte det jag stör mig på. Tycker jag förtjänar mina pengar jag vann på bettet också.

 

Vad tycker ni? ska jag klaga och kräva pengarna, eller finns det inget jag kan göra åt saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, trist... var ju helt glad när de vann. =)

 

Man kan ju tycka att de typ borde ringa upp och fråga om man vill köra igenom bettet ändå, de tjänar ju pengar på det så...

 

Tror du att de har tid att ringa alla hundra personer och höra huruvida de vill fortsätta med bettet? Standard är att alla pengar återbetalas, kasst att du inte fick tillbaka pengarna direkt så att du kunde satsat igen dagen efter när matchen gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att de har tid att ringa alla hundra personer och höra huruvida de vill fortsätta med bettet? Standard är att alla pengar återbetalas, kasst att du inte fick tillbaka pengarna direkt så att du kunde satsat igen dagen efter när matchen gick.

 

vill man tjäna pengar så... men förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill man tjäna pengar så... men förstår.

 

Om de har en juice på ca 3% av satsade pengar, och ett samtal till en spelare tar ca 5 minuter i snitt (inklusive allt, återförsök vid upptaget, etc) och en callcenterperson har en timlön på 110 kr +30% skatt + lika mkt arbetsgivaravgifter, de har övriga rörliga kostnader kostnader hänförliga till callcentret om ca 3 kr per minut, och ett samtal leder till att det är ca 10% större chans att du spelar bettet trots uppskjutningen av matchen än om de inte skulle ha ringt, så måste du ha satsat 9888.89 kr för att det ska vara break even att ringa.

 

Och då har jag varit generös i mina uppskattningar. Ej att förglömma den onödigt stora organisation som de måste ha för att kunna supporta ett sådant call center, problemet att detta call center kommer att ha en väldigt oregelbunden arbetsbörda (vilket innebär kostnader), det faktum att de flesta väljer ändå huruvida de ska spela trots uppskjutningen, mfl problem som gör att bedömningen snarare pekar mot högre bets för break even.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig jag läste en tråd på tipszonen, (eller var det här på pf?) där någon var uppröd. Han hade bettat på en match som sedan blivit uppskjuten för att senare spelas på neutral plan. Hemmalaget förlorade därmed sin fördel av hemmaplan och förutsättningarna var totalt annorlunda. Bettet stod dock och insatsen förlorades.

 

Hur tänkbart är det att en del bolag väntar tills matchen är slut och sedan annulerar de vinnande bettsen och låter de förlorande stå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bomben och inställda matcher så utgick Malmö matchen och oddset för de andra 2 matcherna sattes till 41 ggr pengarna.

Sedan får man multiplicera det med antal streck man hade på Malmö matchen.

 

Kan tycka det var lite trist när nytt match datum sattes till nästa dag omedelbart och det var fina jackpotpengar i just den bomben.

 

Mvh Eken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett bet annullerat igår det var ett live bet timrå - modo

Loggar in på siten och ser att de inte uppdaterat med resultatet, (modo gjorde ett snabbt mål i början på matchen).

Lägger ett bet på att modo skall vinna till 2.55 allt går ok siten accepterar insatsen.

Modo utökar ledningen med 0-2 på straff i slutet på första perioden då bestämmer sig de jävla korparna att det är dags att annullera bettet.

Har inget mot om de skulle ha annullerat det direkt men att vänta till slutet på första perioden känns jävligt orättvist.

Säg om Timrå hade reducerat hur hade man gjort med mitt bet då? Hade man låtit det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de har en juice på ca 3% av satsade pengar, och ett samtal till en spelare tar ca 5 minuter i snitt (inklusive allt, återförsök vid upptaget, etc) och en callcenterperson har en timlön på 110 kr +30% skatt + lika mkt arbetsgivaravgifter, de har övriga rörliga kostnader kostnader hänförliga till callcentret om ca 3 kr per minut, och ett samtal leder till att det är ca 10% större chans att du spelar bettet trots uppskjutningen av matchen än om de inte skulle ha ringt, så måste du ha satsat 9888.89 kr för att det ska vara break even att ringa.

 

Och då har jag varit generös i mina uppskattningar. Ej att förglömma den onödigt stora organisation som de måste ha för att kunna supporta ett sådant call center, problemet att detta call center kommer att ha en väldigt oregelbunden arbetsbörda (vilket innebär kostnader), det faktum att de flesta väljer ändå huruvida de ska spela trots uppskjutningen, mfl problem som gör att bedömningen snarare pekar mot högre bets för break even.

 

måste bara fråga. är du seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de har en juice på ca 3% av satsade pengar, och ett samtal till en spelare tar ca 5 minuter i snitt (inklusive allt, återförsök vid upptaget, etc) och en callcenterperson har en timlön på 110 kr +30% skatt + lika mkt arbetsgivaravgifter, de har övriga rörliga kostnader kostnader hänförliga till callcentret om ca 3 kr per minut, och ett samtal leder till att det är ca 10% större chans att du spelar bettet trots uppskjutningen av matchen än om de inte skulle ha ringt, så måste du ha satsat 9888.89 kr för att det ska vara break even att ringa.

 

Och då har jag varit generös i mina uppskattningar. Ej att förglömma den onödigt stora organisation som de måste ha för att kunna supporta ett sådant call center, problemet att detta call center kommer att ha en väldigt oregelbunden arbetsbörda (vilket innebär kostnader), det faktum att de flesta väljer ändå huruvida de ska spela trots uppskjutningen, mfl problem som gör att bedömningen snarare pekar mot högre bets för break even.

 

Freerolls är en jävligt dum affärsidé också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara fråga. är du seriös?

 

Vad är det du funderar på? Beräkningarnas validitet, deras relevans eller huruvida jag tycker den beräkningen var ett vettigt sätt att spendera 4 minuter av mitt liv?

 

Freerolls är en jävligt dum affärsidé också.

 

Inte så stor likhet med att sitta och personligen ringa upp en massa spelare. Det är sånt som marknadsinstitut och forummoderatorer håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spela jag på MFF i matchen mot Ljungskile hos Sportingbet. Matchen blev ju som sagt uppskjuten och på kvällen (runt 2200) samma dag som matchen egentligen skulle spelas var spelet annulerat. Checka även nästa dag efter nya odds hos sportingbet, men kunde inte finna några och då var spelet också annuleret givetvis. Spela istället på annan sida och glatt såg jag MFF vinna matchen.

 

När jag senare loggar in på Sportingbet på nytt har mitt spel som blev annulerat tydligen räknats som vinst.:-) Undra om dem felrättat de som spelat annat? Jag hade inte blivit så glad iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...