Gå till innehåll

Svenska Heltidspelare


Lolita

Recommended Posts

Är det någon som vet hur många svenska pokerspelare som försörjer sig på att bara spela poker?:-D

Samt, hur länge klarar man att bara sitta hemma eller på annan ort och bara spela poker?

Det finns antagligen flera hundra "proffs", men då ska man ha klart för sig att väldigt många av dessa faktiskt inte blir rika på poker, de drar väl in 20kkr i månaden eller så (då ska man ha klart för sig att de bästa spelarna dagligen spelar om potter på 200kkr).

 

Med tanke på att det finns aktiva amerikanska spelare som varit proffs sedan 50-talet så är det väl rimligt att anta att man klarar av att spela poker hela livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur många svenska pokerspelare som försörjer sig på att bara spela poker?:-D

Samt, hur länge klarar man att bara sitta hemma eller på annan ort och bara spela poker?

 

Så om man försörjer sig på att spela poker får man varken lämna sin bostad eller göra andra saker? Ingen fritid, inga vänner, inget liv förutom poker? Poker 24h/dygn? I så fall inte särskilt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man försörjer sig på att spela poker får man varken lämna sin bostad eller göra andra saker? Ingen fritid, inga vänner, inget liv förutom poker? Poker 24h/dygn? I så fall inte särskilt länge.

 

Månne man falla dödens ner av tristess om man lade mer än 2 timmar om dagen på detta urbotliga spel utan finess och stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månne man falla dödens ner av tristess om man lade mer än 2 timmar om dagen på detta urbotliga spel utan finess och stil.

 

Du är inte vinnande gissar jag på?

 

Finns nog inga andra saker jag har sådan hatkärlek till som just poker, gör mig inga större summor. Men så länge jag kan leva som med ett vanligt svensson jobb eller bättre så finns det inget jag hellre sysselsätter mig med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det inte är "jag är pokerproffs" (läs vinner men säkra inkomsten från bidrag).

 

Nej så är inte fallet. Jag vet inte alla som är proffs här kommun men en överslags beräkning (räknat på de jag vet är proffs) om det var så att det är lika tätt med proffs här som i resten av landet (har ingen aning om det är så) skulle ge oss 1800 proffs. Men här kanske är dubbelt så många proffs eller mer jag vet ju inte vad alla ca 30000 kommuninvånare sitter och pillar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tro att det lätt är över hundra som vunnit 2M+

Bara för att man klonkat i en stor turnering så betyder det inte automatiskt att man är ett pokerproffs.

Man kan givetvis säga upp sig från jobbet och leva på sina inspelade pengar, men är man inte en vinnande spelare så kommer ens br att krympa och till slut så måste man sluta som "pokerproffs".

 

Jag kanske är lite grinig, men för mig så är ett riktigt pokerproffs någon som varit vinnande under flera år och som vinner tillräckligt mycket för att kunna leva på vinsterna.

Så om någon säger att han sa upp sig från sitt jobb för ett halvår sedan för att leva på poker så är han inte ett riktigt proffs för mig - när han gjort det under 2-3 år så har han bevisat att han verkligen kan leva på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej....vill ha kontakt med Yrkesspelare i Timrå/Sundsvall...

några sådana här???

mvh

Spam och/eller Egenreklam

Du har tidigare en avstängd användare för samma sak. Det räcker med ETT inlägg, och pga scamrisk så ser vi inte att man frågar om MSN adresser det första man gör som ny användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat skulle förvåna mig stort. Vet redan ett par från min stad som klivit förbi 2M sträcket.

 

Vafan en vinnande 2/4-grinder drar ju in mer än en miljon på bara ett år.

 

Det hela handlar ju om att man måste definiera "pokerproffs/heltidsspelare".

Jag, som många andra, har passerat 2m (kronor, tro inget annat) sträcket, men inte fasen är jag varken heltidsspelare eller pokerproffs för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela handlar ju om att man måste definiera "pokerproffs/heltidsspelare".

Jag, som många andra, har passerat 2m (kronor, tro inget annat) sträcket, men inte fasen är jag varken heltidsspelare eller pokerproffs för det.

 

Du anses väl ändå lite "better than the others" iom att du faktiskt cashar rätt ofta i stora turrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...