Gå till innehåll

svenska superstjärnor


anth

Recommended Posts

Det vore väl hårddraget

F*n vad ni e griniga.

Låter "internationellt kända" bättre?

 

Ta ett exempel:

Just nu så spelas EPT Budapest och vi kan läsa om vilka svenskar som var kvar i början av dag 2 (idag):

Robert Andersson 52 600

Mikael Norinder 48 100

Christoffer Sonesson 41 200

Alexander Soderlund 37 900

Rikard Englund 29 600

Martin Jacobson 29 300

Johannes Olsson 26 700

Ramzi Jelassi 25 300

Christian Oman 24 000

Jesper Hoog 20 300

Michael Tureniec 19 500

Anders Johansson 15 500

Niclas Dymling 9 300

Ronnie Gustafsson 9 300

David Nordh Paananem 7 900

William Thorson 3 400

 

Hur många av dessa tror ni en utlänning känner igen?

Kanske Thorson.

Problemet är att man blir "hemmablind", bara för att varenda svensk vet vem Norinder är betyder det inte att någon utanför sverige vet vem det är.

 

Som superproffs menar jag spelare som Negreanu, Ivey, Ferguson, Matusow, Harman, Greenstein. Moneymaker, Brunson, Chan, Hachem, Helmuth,...

Hur många svenskar platsar i den här skaran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Som superproffs menar jag spelare som Negreanu, Ivey, Ferguson, Matusow, Harman, Greenstein. Moneymaker, Brunson, Chan, Hachem, Helmuth,...

Hur många svenskar platsar i den här skaran?

 

Och hur många av de där spelarna håller måttet nowadays? Moneymaker, Hellmuth(HAHAHAHHAHA), Harman och Greenstein är väl de jag räknar bort som superproffs nowadays.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur många av de där spelarna håller måttet nowadays? Moneymaker, Hellmuth(HAHAHAHHAHA), Harman och Greenstein är väl de jag räknar bort som superproffs nowadays.

Läs inlägg 21, det är frågan om hur kända de är.

Hur många svenskar är lika kända som Helmuth och Moneymaker?

Kniven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första skulle jag bli ytterst förvånad om ngn överhuvudtaget känner igen turieniec(stavning) mfl.. Kommer ni ihåg en random italienare/fransman när han klonkat en andra plats i EPT? Namn som Sehlstedt, rahmn, storåkers och henriksson är säkert duktiga men kraftiga sömnpiller..

 

Men för att svara på frågan så finns det absolut ingen superkändis däremot tre som kan vara hyfsat igenkända och det är Nebuchad och mrdawwe (främst) men även ramzi. (Glömmer kanske namn).

 

Nebuchad och mrdawwe har spelat de högsta stakesen online och även en del live. Ramzi har väl spelat väldigt mycket live och borde väl kanske pga det och att han är minst lika underhållande som John Cleese i paritet med Sehlstedt CO vara uppmärksammad i vissa kretsar. Av dessa tre är Nebuchad den som har högst potential eftersom han skulle kunna/vill spela Highstakes, After Dark m.m. Tveksamt dock om vill ha med en lilahårig grupprunkare med superego.

 

Sedan är väl flera som lirar högt 50/100 plus Regista exempelvis anonyma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första skulle jag bli ytterst förvånad om ngn överhuvudtaget känner igen turieniec(stavning) mfl.. Kommer ni ihåg en random italienare/fransman när han klonkat en andra plats i EPT? Namn som Sehlstedt, rahmn, storåkers och henriksson är säkert duktiga men kraftiga sömnpiller..

 

Men för att svara på frågan så finns det absolut ingen superkändis däremot tre som kan vara hyfsat igenkända och det är Nebuchad och mrdawwe (främst) men även ramzi. (Glömmer kanske namn).

 

Nebuchad och mrdawwe har spelat de högsta stakesen online och även en del live. Ramzi har väl spelat väldigt mycket live och borde väl kanske pga det och att han är minst lika underhållande som John Cleese i paritet med Sehlstedt CO vara uppmärksammad i vissa kretsar. Av dessa tre är Nebuchad den som har högst potential eftersom han skulle kunna/vill spela Highstakes, After Dark m.m. Tveksamt dock om vill ha med en lilahårig grupprunkare med superego.

 

Sedan är väl flera som lirar högt 50/100 plus Regista exempelvis anonyma.

 

 

Tureniec har väl fler meriter än att ha klonkat en andraplats? Han var tex länge med i chiptoppen i WSOP i år eller om det var förra året och jag har för mej att jag har hört några fler resultat där han har vart med och kämpat högt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, han har varit framme.. Han är säkert riktigt riktigt vass också... Men han är ingen showare och har ingen klonk. Knappt merparten svenskar känner till honom skulle jag tro. Kan du räkna upp årets finalbord i WSOP? Tror jag inte de flesta kan och än mindre komma ihåg en som kom 89a, 145a eller vad han nu kan placerat sig som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att bli superstjärna så krävs det väl att ett pokerföretag promotar en spelare väldigt hårt! å det är väl så an blir en stjärna. Inte enbart genom resultat, men dessa måste väl även de finnas med. Därför tror jag att en spelare som William Thorsson har potential å bli stor. För du ska väl inte bara var känd i pokerkretsar för å vara en superstar..? eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrdawwe har spelat de högsta stakesen online och även en del live. Ramzi har väl spelat väldigt mycket live och borde väl kanske pga det och att han är minst lika underhållande som John Cleese i paritet med Sehlstedt CO vara uppmärksammad i vissa kretsar. Av dessa tre är Nebuchad den som har högst potential eftersom han skulle kunna/vill spela Highstakes, After Dark m.m. Tveksamt dock om vill ha med en lilahårig grupprunkare med supereg.

 

 

Har han spelat de högsta stakesen mot de bästa onlinespelarna? Nej, det tror jag inte. Och ifall vi ska snacka relativt kända spelare online som några BORDE känna till är det väl ändå Telefonkiosk, eisenhower, tomgus och typ Ramzi(borde vara mer känd live?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta trolla nu. En onlinespelare som ingen känner igen på gatan är inte känd.

 

Tråden handlar om "suprstjärnor". Det är du när du får skriva autografer på gatan. Kniven har fått göra det vid olika tillfällen i Vegas. Han är väl det närmsta vi kan komma en kändis i Sverige.

 

Det handla inte om att några railbirds vet vem exempelvis MrDavve eller telefonkiosk är, för att han spelar högt. Det handlar om att kan en icke-pokerspelande nördpublik känna igen spelaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han spelat de högsta stakesen mot de bästa onlinespelarna? Nej, det tror jag inte. Och ifall vi ska snacka relativt kända spelare online som några BORDE känna till är det väl ändå Telefonkiosk, eisenhower, tomgus och typ Ramzi(borde vara mer känd live?).

 

Han tog väl action mot i princip alla ett tag på prima när han spelade 50/100 och 100/200. CTS, Justin Bonomo, Lars Luzak etc skulle jag klassa som de bästa spelarna i världen. Alla spelare utom Ramzi är typ anonyma onlineturneringsgrinders som inte spelar highstakes med undantag för Tomgus456 som väl lirar omaha ganska högt. Men det är en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara den som är den men det är inte så troligt att mrdawwe skulle vara internationellt känd för att han spelat 50/100 eller 100/200 på nätet..

 

Nej, ingen av de spelarna jag nämnde kan klassas som internationellt kända. Visste att jag glömde någon och det var William Thorsson som är eller kan bli riktigt känd enda just nu imo.

 

Jag menade inte direkt att mrdawwe är internationellt känd men han spelar under eget nick och har en speciell spelstil vilket gör att jag tror att en del har lite koll på honom. Men som med svenska fotbollslandslaget är det nog inte så många som känner till honom utanför Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...