Gå till innehåll

spelar forumsanvändare mindre poker?


anth

Recommended Posts

Förutom poker så har jag ytterligare en annan hobby:

rollspel (ni vet - drakar&demoner, dungeons&dragons o.s.v.)

Jag vet, jag är en obotlig nörd - poker och rollspel, doh!

 

På samma sätt som jag är aktiv i pokerforum så är jag också aktiv i rollspelsforum - och där gjordes en undersökning:

man kollade hur mycket rollspel användarena spelade och jämförde med hur aktiva de var på forumet.

Det man kom fram till var att aktiviteten på forumet stod i OMVÄND proportion till hur mycket man spelade.

D.v.s. ju mer inlägg man postade ju mindre rollspel spelade man.

Nu undrar jag om samma fenomen gäller för pokerspelare.

 

Frågorna är:

- hur många timmar i veckan spelar ni poker?

- hur många timmar i veckan tillbringar ni på pokerforum (i allmänhet, inte bara här)?

 

Själv brukar jag ligga uppåt 20 timmars spel i veckan och c:a ½-timmes forumssurfande/dag.

Dock har jag märkt att när jag spelar mindre så har jag en tendens at besöka forumet lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på. Jag tror nog jag lägger mer tid på poker än på forumet. Det är oerhört sällan jag loggar in här och surfar runt. Oftast loggar man in lite snabbt och kollar rubriker/ngn tråd man följer och sen loggar ut igen. Max fem min.

 

Är jag inloggad längre än så är det antagligen för att jag lirar en MTT och inte har ngt bättre för mig medan jag väntar på nöten. Då kan det ju bli uppemot ett par timmar, även om man inte läser eller skriver ngt under större delen av den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ungefär 50h i veckan och hänger på olika forum (inte främst här) sporadiskt under tiden jag spelar. Men aktiv speltid är mycket högre än aktiv forumtid. Ägnar högst ett par timmar i veckan åt "aktivt forumande", men det är lite olika, ibland är man inblandad i någon diskussion och då blir ju forumaktiviteten något högre.

 

/loudon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...