Gå till innehåll

Offic. USA-vals tråden


MacDaddy

Recommended Posts

WWII, Korea, Vietnam, f.d. Jugoslavien, Somalia o.s.v. Nu är frågan, vet du ens vilka som var presidenter när dessa konflikter inleddes, och vilket parti tillhörde de?

 

Folk som tror att Obama är "fredsvän" eller något sånt har inte alla hästar hemma. Varför inte kolla upp det lilla han faktiskt har gjort i stället för att låta er bländas av skitsnack?

 

McCain=Obama=tyranni.

 

Jag vet att presidenterna var FDR/Truman (dem) följt av antingen Truman (dem) eller Ike (rep), Kennedy/Johnson(dem) / Nixon (rep), Clinton (dem).

 

Alltså...jag har väl aldrig egentligen trott att demokratiska presidenter varit särskilt mer fredsinriktade än republikanska. Hur det är med Obama/McCain kan jag bara gissa, men antar att Obama är vettigare på den punkten (det låter så i Irakfrågan). Jag har ingen aning om hur sugen din skogstomte är på krig.

 

Det var inte heller det jag pratade om.

 

Jag pratar om socialt skyddsnät och sjukvård.

 

Hjort - du yrar angående mig. Jag är ganska oentusiastisk inför Obama och det här valet. Obama känns självklart som bättre än McCain - men knappast som någon troligt bra president.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Folk som tror att Obama är "fredsvän" eller något sånt har inte alla hästar hemma. Varför inte kolla upp det lilla han faktiskt har gjort i stället för att låta er bländas av skitsnack?

 

Fredsvän kanske inte är rätt ord men han har ju varit betydligt mer för multilalaterala lösningar, diplomati och samtal i sin retorik än McCain.

 

Jag tycker inte det är helt orimligt att tro att risken för nya krig är mindre med Obama. Även om den redan troligen är ganska liten då amerikanerna är så krigströtta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WWII, Korea, Vietnam, f.d. Jugoslavien, Somalia o.s.v. Nu är frågan, vet du ens vilka som var presidenter när dessa konflikter inleddes, och vilket parti tillhörde de?

 

Folk som tror att Obama är "fredsvän" eller något sånt har inte alla hästar hemma. Varför inte kolla upp det lilla han faktiskt har gjort i stället för att låta er bländas av skitsnack?

 

McCain=Obama=tyranni.

 

Angående WWII fanns det ju rätt starka argument för att USA skulle gå med, vi behöver dock inte gå in närmare på det.

 

Det jag undrar är på vilket sätt detta är relevant? Om personer som levt decennier innan dig varit krigsherrar (eller vad man ska kalla dem) och du råkar tillhöra samma parti, så gör ju inte det dig automatiskt till krigsherre. Vilka partier eller organisationer har ett fläckfritt förflutet? Vad skulle det säga om Vänsterpartiet (kommunisterna fram till så sent som 1990)? Att åberopa sådana motiv känns orelevant, eftersom situationerna såg helt olika ut och mentaliteten var en helt annan.

 

Nej heja Obama, jag hoppas innerligt att det går bra för denna sympatiska och intellektuella man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående WWII fanns det ju rätt starka argument för att USA skulle gå med, vi behöver dock inte gå in närmare på det.

 

Det jag undrar är på vilket sätt detta är relevant? Om personer som levt decennier innan dig varit krigsherrar (eller vad man ska kalla dem) och du råkar tillhöra samma parti, så gör ju inte det dig automatiskt till krigsherre. Vilka partier eller organisationer har ett fläckfritt förflutet? Vad skulle det säga om Vänsterpartiet (kommunisterna fram till så sent som 1990)? Att åberopa sådana motiv känns orelevant, eftersom situationerna såg helt olika ut och mentaliteten var en helt annan.

 

Nej heja Obama, jag hoppas innerligt att det går bra för denna sympatiska och intellektuella man.

 

Tja, det sägs ju att man ska lära av historien, men tyvärr har vissa svårt för det. Demokraterna har traditionellt sett varit det parti som har fört en interventionistisk politik och har dragit i gång en massa utländska äventyr. Obama är stöpt i samma form och har öppet sagt att han är beredd att invadera Pakistan, vägrar utesluta ett kärnvapenangrepp på Iran, vill utöka nationsbyggandet i Afghanistan o.s.v.

 

Att republikanerna har anammat demokraternas snedvridna synsätt är fruktansvärt trist, men så finns det ju en anledning till varför man kallar de två partierna republicrats nu för tiden...

 

Att kalla Obama sympatisk får mig att kräkas lite i munnen faktiskt. Kalla honom gärna karismatisk eller en demagog, men sympatisk? Sympatisk?! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle det säga om Vänsterpartiet (kommunisterna fram till så sent som 1990)? Att åberopa sådana motiv känns orelevant, eftersom situationerna såg helt olika ut och mentaliteten var en helt annan.

 

Senast jag kollade så tyckte Ohly att kommunism var en toppenidé, och att kalla sig kommunist var jättefint innan nån påpekade att väljarsiffrorna dippar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att presidenterna var FDR/Truman (dem) följt av antingen Truman (dem) eller Ike (rep), Kennedy/Johnson(dem) / Nixon (rep), Clinton (dem).

 

Alltså...jag har väl aldrig egentligen trott att demokratiska presidenter varit särskilt mer fredsinriktade än republikanska. Hur det är med Obama/McCain kan jag bara gissa, men antar att Obama är vettigare på den punkten (det låter så i Irakfrågan). Jag har ingen aning om hur sugen din skogstomte är på krig.

 

Det var inte heller det jag pratade om.

 

Jag pratar om socialt skyddsnät och sjukvård.

 

Hjort - du yrar angående mig. Jag är ganska oentusiastisk inför Obama och det här valet. Obama känns självklart som bättre än McCain - men knappast som någon troligt bra president.

 

Du får ursäkta, men du har visat dig vara så skrämmande okunnig tidigare att jag starkt betvivlar att du inte har tagit lite hjälp av Google...

 

Okej, så krig skiter du i. Jaja, alla är vi olika. Jag håller dock med om att inrikespolitik är viktigare än utrikespolitik, men Obombus står ju för ännu mer statlig styrning av saker som staten tydligt visat sig vara oförmögen att hantera. Färre döda? Sicket dravel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det sägs ju att man ska lära av historien, men tyvärr har vissa svårt för det. Demokraterna har traditionellt sett varit det parti som har fört en interventionistisk politik och har dragit i gång en massa utländska äventyr. Obama är stöpt i samma form och har öppet sagt att han är beredd att invadera Pakistan, vägrar utesluta ett kärnvapenangrepp på Iran, vill utöka nationsbyggandet i Afghanistan o.s.v.

 

Att republikanerna har anammat demokraternas snedvridna synsätt är fruktansvärt trist, men så finns det ju en anledning till varför man kallar de två partierna republicrats nu för tiden...

 

Att kalla Obama sympatisk får mig att kräkas lite i munnen faktiskt. Kalla honom gärna karismatisk eller en demagog, men sympatisk? Sympatisk?! :shock:

Tycker synd om människor som inte ens kan ta ett break från sin cynism när en så ovanligt stark förmåga som Obama takes office. Att han rensar upp i Afghanistan förstår jag men om du verkligen lyssnade på han så är det just fred han framhäver. Han förstår att deras närvaro i mellanösterna har skapade hatet för usa i den regionen. Jag tror han framhävde det i början av sin kampanj mer men förstår oxå att han inte kan visa sig "feg" i en valkampanj, då förlorar han för många röster.

 

Men inte ens republikanerna som är mästare på att

sätta labels på folk skulle ens drömma om att lägga skulden på Obama att de attackerade Vietnam när lille Barack vad 5år gammal.

Men då du framhäver Ron Paul är du ju mer republikansk än Foxnews egen O´Reilly så förstår din position.

Dock kan jag erkänna att det vore lite kul med vilda västern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburne, Hjort och Jello borde starta ett eget parti med Linda Rosing i spetsen som språkrör.

 

Hursomhelst, vad som är intressant i sammanhanget är att Obama till skillnad från många nämnda föregående presidenter inte är uppköpt av ett gäng lobbyister som har profiterat på krig och misär.

 

Jag ser fram emot att bumpa den här tråden om 6-7 år.

 

Gooo Obama!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburne, Hjort och Jello borde starta ett eget parti med Linda Rosing i spetsen som språkrör.

 

Hursomhelst, vad som är intressant i sammanhanget är att Obama till skillnad från många nämnda föregående presidenter inte är uppköpt av ett gäng lobbyister som har profiterat på krig och misär.

 

Jag ser fram emot att bumpa den här tråden om 6-7 år.

 

Gooo Obama!

 

Tja, jag ser ingen anledning att ha Linda Rosing som språkrör, men i övrigt är det väl inte ett genomkorkat förslag, om det inte vore för att 90 procent av Sveriges befolkning har slagit sig samman och beslutat sig för att man har rätt att tvinga mig att avstå från äganderätten till mitt liv. :cry: Vad kan en individualist göra mot x miljoner våldsverkare som du?

 

För övrigt vet jag inte om Jello vill bli placerad i samma fack som jag. Hjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker synd om människor som inte ens kan ta ett break från sin cynism när en så ovanligt stark förmåga som Obama takes office.

Vad är det här för trams? Bara för att man inte rycks med i Obamavurmandet så är man cyniker?

Men då du framhäver Ron Paul är du ju mer republikansk än Foxnews egen O´Reilly så förstår din position.

 

När man försöker länka ihop en libertarian och en bindgalen neocon med motiveringen att de båda är "höger", då kanske det är dags att börja fundera över hur vettig höger-vänsterskalan egentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag ser ingen anledning att ha Linda Rosing som språkrör, men i övrigt är det väl inte ett genomkorkat förslag, om det inte vore för att 90 procent av Sveriges befolkning har slagit sig samman och beslutat sig för att man har rätt att tvinga mig att avstå från äganderätten till mitt liv. :cry: Vad kan en individualist göra mot x miljoner våldsverkare som du?

 

För övrigt vet jag inte om Jello vill bli placerad i samma fack som jag. Hjort?

 

Stackade liten. Så förtryckt i sin narcissistiska nyliberalism.

 

Sverige klarar sig säkert inte utan sådana briljanta eminenta personer som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta, men du har visat dig vara så skrämmande okunnig tidigare att jag starkt betvivlar att du inte har tagit lite hjälp av Google...

 

Okej, så krig skiter du i. Jaja, alla är vi olika. Jag håller dock med om att inrikespolitik är viktigare än utrikespolitik, men Obombus står ju för ännu mer statlig styrning av saker som staten tydligt visat sig vara oförmögen att hantera. Färre döda? Sicket dravel.

 

Eh va? Jag har ju alltid sprungit intellektuella cirklar kring dig. Jag är SJÄLVFALLET mer allmänbildad än du, även om jag inser att det likförbannat finns massor av saker du har bättre koll på än jag. Kanske rasism och våld, t.ex.

 

Varför påstår du att jag sagt att jag skiter i krig? Varför vill du inte ha en ärlig diskussion?

 

Angående det sista så...eh, du vet, när folk får sjukvård och omsorg så dör de inte lika lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta, men du har visat dig vara så skrämmande okunnig tidigare att jag starkt betvivlar att du inte har tagit lite hjälp av Google...

 

Med tanke på detta kan jag inte motstå att citera dig från förra året.

 

Rimligtvis borde det bli Clinton vs. Giuliani och då skulle jag satsa mina stålar på Giuliani. Lite komiskt att demokraterna skjuter sig i foten som de gör. Visst är republikanerna ganska skadeskjutna efter alla skandaler och misslyckanden, men det är riktigt korkat av demokraterna att föra fram kandidater som Clinton och Obama. Det skulle vara nästintill omöjligt för en svart person eller för en kvinna att bli vald.

 

Ja, självklart är det ett större handikapp att vara svart än det är att vara kvinna. Jag menar, republikanerna skulle kunna ha Adolf Hitler som kandidat och ändå vinna valet om Obama blir demokraternas kandidat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på detta kan jag inte motstå att citera dig från förra året.

 

hehe :lol: , fast nog är det väl rätt svårt att spå framtiden?

Själv skulle jag kanske sagt ugefär samma sak fast snarare att en kvinna aldrig seriöst kan bli vald. Vem vet, med min hustru som mall för hur "alla kvinnor är" skulle det lätt leda till krig (läs kärnvapen-krig!) en gång i månaden... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på detta kan jag inte motstå att citera dig från förra året.

 

Förstår inte riktigt. Så om man inte kan förutspå framtiden så är man okunnig? Det känns som om du har blandat ihop begreppen en aning... "Vem vinner elitserien nästa år? Har du fel är du okunnig." Har du ens en aning om hur mycket som har hänt inom amerikansk politik sedan jag kom med min helt felaktiga prognos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...