Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

DBn låst medan Cyntax pausar.

Tack "fylleping(s)vin".

 

---

 

Frivillig paus ... skönt som fan. Det behövde jag. De två första dagarna saknade jag er faktiskt. Den frivilliga pausen var behövlig. Nåja, nu är jag tillbaka.

 

Under den frivilliga pausen har jag:

 

* Inte kört någon (matematisk) valuebetting alls.

* Surebettat mera än vanligt.

* Torskat $100 på internetpoker. Nu lägger jag ner internetpoker på obestämd tid. Så jävla tråkigt spel alltså.

* Haft lunchmöte med en person från Poker-Sveriges-mäktigaste-listan. (för övrigt kan jag skryta med att jag träffat/pratat med 11 av de 25 högst rankade, men bara 4 av de mellan plats 26-50.

* Blivit blåst på Blocket. Men hämnden kommer!

* Slutit fred med Canal+

* Byggt klart min bokhylla och äntligen satt in glashyllor och spotlights.

* Skrivit en tenta på fyra poäng. (Det viktigaste)

* Kastat ut min sambo. (Näst viktigaste)

* Fått en snilleblixt!!

 

Har också fattat ett principbeslut. Från nu kommer jag inte att hjälpa några nya klienter med "pokerskatteproblem". Jag bara orkar inte. Någon annan får ta över tills vidare.

 

För övrigt ... den här dagboken är helt värdelös numera. Finns inget av intresse. Dags för paus igen? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

* Blivit blåst på Blocket. Men hämnden kommer!

 

 

Mer om de där, nästan lite grymt o inte ge mer info (=

Jag har en flygresa mellan Luleå-Sthlm som jag inte behöver. En flicka från Boden ville köpa den. Självklart ville hon inte pröjsa i förskott, man kan ju bli lurad på internet ... så jag gjorde namnändringen och betalade 700 kr för det och skickade biljetten till henne. Självklart har hon inte betalat. Men får jag inte betalt så ändrar jag hennes biljett igen. Det är bara jag som kan göra det. 350 kr kostar det ... hämnd! :twisted: Tyvärr kan jag juh inte se henne på flygplatsen när hon ska checka in och dom säger att biljetten inte längre finns. Muahahaha!

Men resan är den 28/12, hon kanske hinner bli klokare och betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en flygresa mellan Luleå-Sthlm som jag inte behöver. En flicka från Boden ville köpa den. Självklart ville hon inte pröjsa i förskott, man kan ju bli lurad på internet ... så jag gjorde namnändringen och betalade 700 kr för det och skickade biljetten till henne. Självklart har hon inte betalat. Men får jag inte betalt så ändrar jag hennes biljett igen. Det är bara jag som kan göra det. 350 kr kostar det ... hämnd! :twisted: Tyvärr kan jag juh inte se henne på flygplatsen när hon ska checka in och dom säger att biljetten inte längre finns. Muahahaha!

Men resan är den 28/12, hon kanske hinner bli klokare och betala?

 

lol, jag hade samma problem när jag skulle sälja min Iphone, han tyckte det kändes ooäkert att betala i förväg innan han fick varan. Men det är ju som så att man lägger upp en vara där o den som nu är sugen på att köpa den får ju fan lägga i förskott, så det går till.

 

Dom måste väl fatta att det är lika osäkert åt båda håll men den som lägger upp varan ska ju få pengarna först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en flygresa mellan Luleå-Sthlm som jag inte behöver. En flicka från Boden ville köpa den. Självklart ville hon inte pröjsa i förskott, man kan ju bli lurad på internet ... så jag gjorde namnändringen och betalade 700 kr för det och skickade biljetten till henne. Självklart har hon inte betalat. Men får jag inte betalt så ändrar jag hennes biljett igen. Det är bara jag som kan göra det. 350 kr kostar det ... hämnd! :twisted: Tyvärr kan jag juh inte se henne på flygplatsen när hon ska checka in och dom säger att biljetten inte längre finns. Muahahaha!

Men resan är den 28/12, hon kanske hinner bli klokare och betala?

 

outa namnet så man kan se om det är någon tattare man vet vem det är=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

outa namnet så man kan se om det är någon tattare man vet vem det är=)
Behövs inte. Flickstackarn hade inga egna pengar och pappan var svår att nå. Det löste sig till slut och alla är nöjda.

 

---

 

Nu tar jag paus från sure/value-betting fram till typ 16'e januari. Det finns inte tid helt enkelt. Istället kommer jag att köra lite livepoker (cash games på CC) fram t.o.m den 27'e dec. Mellan den 28'e dec och 15'e januari kommer jag att ha skitmycket annat att göra.

 

Men...! Nästa vecka kommer jag att släppa en nyhet! Innan jag meddelar här måste jag först underrätta "chefen". Det blir spännande.

 

Var till CC igår. Hade sjukt otur i början. Hade sex spelbara händer på de två första timmarna. Tre förlorade jag på showdown, en fick jag lägga preflop och en på floppen och en fick jag bara blinds med.

 

:Qs::Qd: vs. :Jh::Jc: -> Flop :Jd::Xy: :Xy:

:As::Ah: vs. :6s: :fd: -> Flop :6d::4s::Xy:

:Ad::Ks: vs. :As::Td: -> Flop :Ah::Ts::Xy:

:Ay::Qy: - Foldade jag pre mot tre all-ins före mig. De andra hade AK, AK och TT. Sista A kom på floppen.

:Ts::Td: vs :Jy: :Jy: fick jag folda på floppen :9s::7d::2h:

:Ks::Kd: -- Jag UTG rejsar till 160 och alla foldar. Det tråkiga var att de två potterna före hade en dåre höjt (öppnat alltså) till 320 pre och fått 1-2 synar. Men nu dög det inte ens med 160 :(

 

Som mest låg jag back ca 5000 kr. Men jag visste att om jag bara fortsatte spela så skulle det vända. Det bara välde in dåliga spelare. Helt sjukt dåliga vissa var. Efter att jag bytt bord från 7'an till 2'an vände det och kvällen slutade +2050 kr.

 

Tänkte åka in idag också.

 

Rapport kommer imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Hjul då. Här blir det inget stort firande. Hoppas brorsan orkar komma ner från Uppsala. Annars blir det bara jag, maten och lite öl.

 

Tre senaste på CC: +2050 +1200 + 1200 = +4450 kr.

Kunde varit mer om jag jag inte spelat så jävla dåligt i två händer igår. Tappade väl 4-5k i dom... och med lite tur i lördags hade jag kunnat plussa 10-15 k. Hehe. Jag har aldrig tur, bara otur. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Jul, hoppas brorsan kommer...
Han kom! :-P
Melly clistmas
Tack detsamma.

 

Ex.frun med alla ungar kommer på måndag. De ska sova här en natt, sen åker jag och minstingen till Norrland i två veckor. Paus alltså.

 

Resultat från CC igår: +6100 kr.

 

Nya tag ikväll! Vi ses treouted.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kom! :-PTack detsamma.

 

Ex.frun med alla ungar kommer på måndag. De ska sova här en natt, sen åker jag och minstingen till Norrland i två veckor. Paus alltså.

 

Resultat från CC igår: +6100 kr.

 

Nya tag ikväll! Vi ses treouted.

 

Ja, nu fattade jag ju vem du var IRL också. Visst kände jag igen dig, var bara inte kopplingen jag kunde göra.

Som jag skrev innan blev det ju 6 back på cc, men spelat 12 min på nätet nu och tagit tillbaka 2k i alla fall. =) Bara hoppas att nästa 12 in blir lika bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

C

Ja, nu fattade jag ju vem du var IRL också. Visst kände jag igen dig, var bara inte kopplingen jag kunde göra.

Som jag skrev innan blev det ju 6 back på cc, men spelat 12 min på nätet nu och tagit tillbaka 2k i alla fall. =) Bara hoppas att nästa 12 in blir lika bra..

CC i helgen? Jag kanske dyker upp på lördag = bra värde, jag har fickorna fulla med pengar.

 

Har körförbud på bilen i två veckor. Orkar inte en göra en ombesiktning för två veckor (då jag har ordinarie besiktningsperiod från 1'a januari).

 

Annars så har jag äntligen fått ett spelkort, kundnummer och lösen så jag kan lira på Svenska Spels pokersajt. Det går ok, började med 2k och har nu drygt 5k på kanske 10 timmars spel. Lirar mest 1/2 och någon sng för 100 kr. Dom är ju sjukt tajta iaf. Inte alls samma tokiga spel som på CC's 20-20 :mrgreen:

 

För övrigt så går bettingen sjuuuuukt bra. Ska inte nämna några summor, ingen tror mig ändå. Lika bra det, så får man behålla marknaden själv. ;-)

 

Satans dator.... omstart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCC i helgen? Jag kanske dyker upp på lördag = bra värde, jag har fickorna fulla med pengar.

 

Har körförbud på bilen i två veckor. Orkar inte en göra en ombesiktning för två veckor (då jag har ordinarie besiktningsperiod från 1'a januari).

 

Annars så har jag äntligen fått ett spelkort, kundnummer och lösen så jag kan lira på Svenska Spels pokersajt. Det går ok, började med 2k och har nu drygt 5k på kanske 10 timmars spel. Lirar mest 1/2 och någon sng för 100 kr. Dom är ju sjukt tajta iaf. Inte alls samma tokiga spel som på CC's 20-20 :mrgreen:

 

För övrigt så går bettingen sjuuuuukt bra. Ska inte nämna några summor, ingen tror mig ändå. Lika bra det, så får man behålla marknaden själv. ;-)

 

Satans dator.... omstart!

 

 

Jag tror dig.. berätta =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag planerar.

Akalla största kupp, där jag stoppar marker i din ficka och skriker, är min herre en tjyyyyv,jag hade fickorna FULLA!!!!.

 

Puss och kram.

© Ulf Brunnberg. :-P
Jag tror dig.. berätta =)
Näää, jag ska ju inte döda min marknad. ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCC i helgen? Jag kanske dyker upp på lördag = bra värde, jag har fickorna fulla med pengar.

 

Har körförbud på bilen i två veckor. Orkar inte en göra en ombesiktning för två veckor (då jag har ordinarie besiktningsperiod från 1'a januari).

 

Annars så har jag äntligen fått ett spelkort, kundnummer och lösen så jag kan lira på Svenska Spels pokersajt. Det går ok, började med 2k och har nu drygt 5k på kanske 10 timmars spel. Lirar mest 1/2 och någon sng för 100 kr. Dom är ju sjukt tajta iaf. Inte alls samma tokiga spel som på CC's 20-20 :mrgreen:

 

För övrigt så går bettingen sjuuuuukt bra. Ska inte nämna några summor, ingen tror mig ändå. Lika bra det, så får man behålla marknaden själv. ;-)

 

Satans dator.... omstart!

 

Teaser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från en annan tråd:

Klassiker är ju såna händer när man bara blir så trött på gubben att man gör ett idiot/hjältespel som sitter. Jag menar, man kan ju inte bara setmina med 88.. =)
Som när han norpade 4k av mig med K8 mot mina QQ. (samma kille som du gick all-in mot med 88)

 

 

Anyway, då gjorde jag en "klassiker" för inte så länge sedan. Jag var trött som attan, hade lirat för länge. Tittade på korten och trodde jag hade :Qd::Jd:. Spelade hade som att jag hade :Qd::Jd: också, hela vägen ... Jag har 2000 kr och Fi har just satt sig och har också ganska precis 2000 kr. Jag minns inte preflop spelet exakt eller hur många vi var som såg floppen. Fi sitter på BB iaf och jag sitter på pos 8?

Floppen: :Ks::Ts::2d: (mums tänker jag. Öppen stege. Ska den få sitta?)

Det kanske ligger 120 kr i potten? och fi bettar 120. Två synar + jag. 600 i potten.

Turn :Ac: - Yes! Jag har nötterna.

Fi bettar 500 och en syn + jag. 2100 i potten.

River: :7h:

Fi (BB) som är en stabil lirare går all-in för ytterligare 1360 kr (Fi2 foldar) och jag som "tror" jag har nötterna blixtsynar. Fi har bluffat hela vägen och muckar korten. För att få vinna måste jag visa korten, jag kastar upp och till min förvåning ser jag att jag bara har 3'e paret!!! Jag har :Jd::Td::mrgreen: Alla häpnar. -SNYGG SYN!

Jag måste hålla masken och säger: -Jag såg att Fi bluffade hela vägen. Har en super-tell på Fi. (vilket är en satans lögn) :-P

 

Bra dag med bettingen, +1200 kr. Lite pluss på pokern också (bara ca 400). Blev inget CC, satt i "konferens" med polarn (vårt bettingsyndikat) hela kvällen. Nu blir det lite poker och kolla NHL på tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1

Britta Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Cyntax (570.99)

Plats 3: Batch (397.00)

Plats 5: Raw87 (857.25)

Plats 2: Giantheart (430.88)

Plats 4: mawe_89 (195.88)

Raw87 lägg LM 1.00

Cyntax lägg SM 2.00

** Giv **

Cyntax [:Qc::Tc:]

Batch [N/A, N/A]

Raw87 [N/A, N/A]

Giantheart [N/A, N/A]

mawe_89 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Giantheart Höj till 8.00

Batch Lägg

mawe_89 Lägg

Raw87 Lägg

Cyntax Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [:Ah::3d::Js:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Passa

Giantheart Satsa 12.00

Cyntax Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [:4d:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Passa

Giantheart Passa

*** River(Board): *** : [:Kc:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Satsa 41.00

Giantheart Höj till 160.00

Cyntax Höj till 279.00

Giantheart Syna 279.00

*** Showdown *** : Rake: 14.97 Totalpott: 584.03

Cyntax [:Qc::Tc:] Stege med ess i topp Vinst: 584.03

Batch Lägger mig Vinst: 0.00

Raw87 Lägger mig Vinst: 0.00

Giantheart Lägger mig Vinst: 0.00

mawe_89 Lägger mig Vinst: 0.00

 

2

Anna Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Cyntax (370.37)

Plats 2: Roger1 (164.40)

Plats 5: selma08 (339.85)

Plats 3: UncleRico (397.38)

Plats 4: Kjell (181.85)

selma08 lägg LM 0.50

Cyntax lägg SM 1.00

** Giv **

Cyntax [:Jd::Js:]

Roger1 [N/A, N/A]

selma08 [N/A, N/A]

UncleRico [N/A, N/A]

Kjell [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Roger1 Höj till 2.00

UncleRico Lägg

Kjell Syna 2.00

selma08 Syna 2.00

Cyntax Höj till 25.00

Roger1 Lägg

Kjell All-in 181.85

selma08 Lägg

Cyntax Syna 181.85

*** River(Board): *** : [:Ac::Td::2d::Jc::5d:]

*** Showdown *** : Rake: 9.19 Totalpott: 358.51

Cyntax [:Jd::Js:] Triss i knektar Vinst: 358.51

Roger1 Lägger mig Vinst: 0.00

selma08 Lägger mig Vinst: 0.00

UncleRico Lägger mig Vinst: 0.00

Kjell [:As::3s:] Par i ess Vinst: 0.00

 

3

Cleopatra 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Cyntax (786.00)

Plats 2: amiga (1823.61)

Plats 3: Predatorn (51.00)

Plats 4: rolf100 (1370.09)

Plats 5: Hamburgare (744.51)

Cyntax lägg LM 2.00

amiga lägg SM 4.00

** Giv **

Cyntax [:6s::4h:]

amiga [N/A, N/A]

Predatorn [N/A, N/A]

rolf100 [N/A, N/A]

Hamburgare [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Predatorn Syna 4.00

rolf100 Lägg

Hamburgare Syna 4.00

Cyntax Syna 4.00

amiga Passa

*** Flop(Board): *** : [:7d::3c::5s:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Satsa 16.00

amiga Lägg

Predatorn Lägg

Hamburgare Syna 16.00

*** Turn(Board): *** : [:2c:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Satsa 36.00

Hamburgare Höj till 96.00

Cyntax Höj till 276.00

Hamburgare Syna 276.00

*** River(Board): *** : [:8s:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Satsa 300.00

Hamburgare Syna 300.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1185.00

Cyntax [:6s::4h:] Stege med högsta kort åtta Vinst: 1185.00

amiga Lägger mig Vinst: 0.00

Predatorn Lägger mig Vinst: 0.00

rolf100 Lägger mig Vinst: 0.00

Hamburgare Lägger mig Vinst: 0.00

 

4

Diana Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: staas (1502.89)

Plats 2: Kalasklas (605.60)

Plats 3: Cyntax (1043.13)

Plats 4: alba21 (934.65)

Plats 5: Fuxen67 (376.65)

Cyntax lägg LM 2.50

alba21 lägg SM 5.00

** Giv **

staas [N/A, N/A]

Kalasklas [N/A, N/A]

Cyntax [:Kd::Ks:]

alba21 [N/A, N/A]

Fuxen67 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fuxen67 Lägg

staas Lägg

Kalasklas Höj till 17.50

Cyntax Höj till 45.00

alba21 Lägg

Kalasklas Syna 45.00

*** Flop(Board): *** : [:8h::4h::3c:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Passa

Kalasklas Satsa 47.50

Cyntax Syna 47.50

*** Turn(Board): *** : [:5c:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Passa

Kalasklas Satsa 142.50

Cyntax All-in 950.63

Kalasklas All-in 513.10

*** River(Board): *** : [:7c:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1201.20

staas Lägger mig Vinst: 0.00

Kalasklas Lägger mig Vinst: 0.00

Cyntax [:Kd::Ks:] Par i kungar Vinst: 1201.20

alba21 Lägger mig Vinst: 0.00

Fuxen67 Lägger mig Vinst: 0.00

 

5

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )

Britta Turbo 30 (Vanlig /Cash Game )

Plats 4: Cyntax (406.50)

Plats 3: fiskWEJJI (559.96)

Plats 2: Princess_ (42.88)

Plats 5: stamgren (303.47)

fiskWEJJI lägg LM 1.00

Cyntax lägg SM 2.00

** Giv **

Cyntax [:Kh:, :7d:]

fiskWEJJI [N/A, N/A]

Princess_ [N/A, N/A]

stamgren [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

stamgren Syna 2.00

Princess_ Syna 2.00

fiskWEJJI Syna 2.00

Cyntax Passa

*** Flop(Board): *** : [:Ks:, :6h:, :7h:]

*** Bet Runda 2 ***

fiskWEJJI Passa

Cyntax Passa

stamgren Satsa 8.00

Princess_ Syna 8.00

fiskWEJJI Lägg

Cyntax Höj till 24.00

stamgren Syna 24.00

Princess_ Syna 24.00

*** Turn(Board): *** : [:9h:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Satsa 40.00

stamgren Höj till 200.00

Princess_ Lägg

Cyntax All-in 380.50

stamgren All-in 277.47

*** River(Board): *** : [:Qh:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 619.94

Cyntax [:Kh::7d:] Färg med högsta kort kung Vinst: 619.94

fiskWEJJI Lägger mig Vinst: 0.00

Princess_ Lägger mig Vinst: 0.00

stamgren Lägger mig Vinst: 0.00

 

Hand 5, i chatten säger han att jag hade maxflax. Han måste ha haft triss alltså. Finns det handconverter till SvSp? Orkar inte sitta och fixa korten.

För övrigt går det bra på 1/2/sh. Där ska jag hålla mig ett tag. Brukar ta skott på 2/4 + 2,5/5 och det går ok. Men jag har bestämt mig för att bara gå in med 2000 kr på SvSp. Tror jag har spelat ca 1600 händer på 1/2 och ligger +2500 kr. Spelar oftast 2-3 bord, när jag ligger ner i soffan blir det 1 bord. Kan bli 4 ibland. Men min laptopskärm är för liten för att orka med 4 bord någon längre tid.

 

Nu ska jag skriva en ansökan om ett jobb. I eftermiddag måste man in till stan och vara ledsagare till en "blind snubbe". 9'e mars är det min tur att bli blind och snubben får vara min ledsagare.

 

För övrigt, det blev inget CC för mig i helgen. Körförbud på bilen till 1/2. Orka åka pendeltåg liksom.

 

Inatt vann New Orleans sin semifinal i NFL och får därmed möra Indianapolis i Super Bowl XLIV (44) om två veckor. Normalt är det kanske inget jag skulle kommentera, men nu slumpar det sig så att dagen före finalen spelas så får jag besök från New Orleans! Sick bra tajming! Så.... då vill jag ha tips på bra sportsbarer som sänder Super Bowl? Tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela fyrtal? Hur mycket fel spelade jag?

 

#1

Britta 41 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: D-Flexx (343.71)

Plats 5: Cyntax (417.34)

Plats 1: Raise!!! (149.00)

Plats 2: knappen (122.25)

Plats 4: yyoggi (81.42)

D-Flexx lägg LM 1.00

yyoggi lägg SM 2.00

** Giv **

D-Flexx [N/A, N/A]

Cyntax [:Kd::8d:]

Raise!!! [N/A, N/A]

knappen [N/A, N/A]

yyoggi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Cyntax Höj till 7.00

Raise!!! Lägg

knappen Syna 7.00

D-Flexx Syna 7.00

yyoggi Lägg

*** Flop(Board): *** : [:2s::Kh::8c:]

*** Bet Runda 2 ***

D-Flexx Passa

Cyntax Satsa 23.00

knappen Lägg

D-Flexx Syna 23.00

*** Turn(Board): *** : [:8h:]

*** Bet Runda 3 ***

D-Flexx Passa

Cyntax Satsa 22.00

D-Flexx Syna 22.00

*** River(Board): *** : [:8s:]

*** Bet Runda 4 ***

D-Flexx Passa

Cyntax Satsa 113.00

D-Flexx Syna 113.00

*** Showdown *** : Rake: 8.47 Totalpott: 330.53

Cyntax [:Kd::8d:] Fyrtal i åttor Vinst: 330.53

D-Flexx hade :Ks::Xy: - Skulle jag spelat annorlunda?

 

#2

Britta 41 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Joku (304.89)

Plats 5: Cyntax (617.11)

Plats 3: D-Flexx (472.21)

Plats 4: yyoggi (76.19)

Cyntax lägg LM 1.00

Joku lägg SM 2.00

** Giv **

Joku [N/A, N/A]

Cyntax [:6s::6c:]

D-Flexx [N/A, N/A]

yyoggi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

D-Flexx Syna 2.00

yyoggi Lägg

Cyntax Syna 2.00

Joku Passa

*** Flop(Board): *** : [:Ah::6d::Kc:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Passa <- Jag hade hoppats att någon av de andra skulle gilla :Ah: på floppen.

Joku Passa

D-Flexx Passa

*** Turn(Board): *** : [:6h:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Passa <- Då borde jag ha satsat här va? Någon med flushdrag kanske vill betala för sista kortet?

Joku Passa

D-Flexx Passa

*** River(Board): *** : [:Tc:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Satsa 12.00

Joku Lägg

D-Flexx Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.14 Totalpott: 5.86

Cyntax Vinner potten Vinst: 5.86

Fi har ingenting, så det är ju omöjligt att få något av han.

 

#3

Britta Turbo 32 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: fire_wire (101.64)

Plats 5: Cyntax (432.47)

Plats 1: lolpoverty (402.00)

Plats 2: alexove (712.38)

Plats 4: Snus65 (196.86)

alexove lägg LM 1.00

fire_wire lägg SM 2.00

** Giv **

fire_wire [N/A, N/A]

Cyntax [:Ts::Th:]

lolpoverty [N/A, N/A]

alexove [N/A, N/A]

Snus65 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Snus65 Lägg

Cyntax Höj till 7.00

lolpoverty Lägg

alexove Syna 7.00

fire_wire Höj till 12.00

Cyntax Syna 12.00

alexove Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [:Kc::Tc::6s:]

*** Bet Runda 2 ***

alexove Satsa 27.00

fire_wire Syna 27.00

Cyntax Syna 27.00 <- Borde jag höja?

*** Turn(Board): *** : [:Ac:]

*** Bet Runda 3 ***

alexove Passa

fire_wire All-in 62.64

Cyntax Syna 62.64

alexove Lägg

*** River(Board): *** : [:Qd:]

*** Showdown *** : Rake: 6.05 Totalpott: 236.23

fire_wire [Kh, Eh] Två par, ess och kungar Vinst: 0.00

Cyntax [10s, 10h] Triss i tior Vinst: 236.23

 

????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax [:Qc::Tc:]

 

*** River(Board): *** : [:Kc:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Satsa 41.00

Giantheart Höj till 160.00

Cyntax Höj till 279.00

Giantheart Syna 279.00

 

Wtf gå all in på river :-)

 

 

Cyntax [:6s::4h:]

*** River(Board): *** : [:8s:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Satsa 300.00

Hamburgare Syna 300.00

All in!

 

Cyntax [:Kd::8d:]

 

*** Flop(Board): *** : [:2s::Kh::8c:]

*** Bet Runda 2 ***

D-Flexx Passa

Cyntax Satsa 23.00

knappen Lägg

D-Flexx Syna 23.00

*** Turn(Board): *** : [:8h:]

*** Bet Runda 3 ***

D-Flexx Passa

Cyntax Satsa 22.00 beta mer, och således mer på river

D-Flexx Syna 22.00

 

 

Cyntax [:6s::6c:]

 

*** Turn(Board): *** : [:6h:]

Cyntax Passa <- Ja beta här

Joku Passa

D-Flexx Passa

 

#3

Britta Turbo 32 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: fire_wire (101.64)

Plats 5: Cyntax (432.47)

Plats 1: lolpoverty (402.00)

Plats 2: alexove (712.38)

Plats 4: Snus65 (196.86)

alexove lägg LM 1.00

fire_wire lägg SM 2.00

** Giv **

fire_wire [N/A, N/A]

Cyntax [:Ts::Th:]

lolpoverty [N/A, N/A]

alexove [N/A, N/A]

Snus65 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Snus65 Lägg

Cyntax Höj till 7.00

lolpoverty Lägg

alexove Syna 7.00

fire_wire Höj till 12.00

Cyntax Syna 12.00

alexove Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [:Kc::Tc::6s:]

*** Bet Runda 2 ***

alexove Satsa 27.00

fire_wire Syna 27.00

Cyntax Syna 27.00 <- Borde jag höja?

 

Ja, mot en motspelare så funkar syn men mot två måste du nog höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K8 borde du ha satt all-in på river. Förmodligen för att det är högst väntvärde på det beslutet.

 

66 är något knepigare. Det kan vara korrekt att checka på river om fi är mer benägen att satsa än att syna med en sämre hand. Han kanske foldar 77 om du satsar, men satsar (även bluffar) om du checkar. Är det däremot stor risk att han även checkar river med 77 om du checkar, så är det korrekt att satsa för värde.

 

TT är enkelt. Ja, du borde ha höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

HandhistoryCleopatra 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Cyntax (737.07)

Plats 2: PokerjaevL (800.00)

Plats 3: mrbigbelly (916.53)

Cyntax lägg LM 2.00

PokerjaevL lägg SM 4.00

** Giv **

Cyntax [:As::Ad:]

PokerjaevL [N/A, N/A]

mrbigbelly [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mrbigbelly Lägg

Cyntax Höj till 12.00

PokerjaevL Höj till 40.00

Cyntax Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [:5s::5h::3d:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Passa

PokerjaevL Satsa 40.00

Cyntax Höj till 120.00

PokerjaevL Höj till 280.00

Cyntax All-in 697.07

PokerjaevL Syna 697.07

*** Turn(Board): *** : [:Jc:]

*** River(Board): *** : [:Qc:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1459.14

Cyntax [:As::Ad:] Två par, ess och femmor Vinst: 0.00

PokerjaevL [:Jd::Jh:] Kåk Vinst: 1459.14

mrbigbelly Lägger mig Vinst: 0.00

 

Gissa vad jag tycker om Svenska Spels poker nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleopatra Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Joku (685.43)

Plats 3: DrSnuggels (310.32)

Plats 5: Cyntax (421.95)

Plats 2: Androz (2619.78)

Plats 4: pedda74 (1726.84)

Cyntax lägg LM 2.00

Joku lägg SM 4.00

** Giv **

Joku [N/A, N/A]

DrSnuggels [N/A, N/A]

Cyntax [:7s::7d:]

Androz [N/A, N/A]

pedda74 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Androz Syna 4.00

DrSnuggels Höj till 18.00

pedda74 Syna 18.00

Cyntax Syna 18.00

Joku Lägg

Androz Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [:7h::3d::2s:]

*** Bet Runda 2 ***

Cyntax Passa

Androz Satsa 38.00

DrSnuggels Syna 38.00

pedda74 Lägg

Cyntax Syna 38.00

*** Turn(Board): *** : [:9c:]

*** Bet Runda 3 ***

Cyntax Passa

Androz Satsa 88.00

DrSnuggels Lägg

Cyntax Syna 88.00

*** River(Board): *** : [:3h:]

*** Bet Runda 4 ***

Cyntax Passa

Androz Satsa 192.00

Cyntax All-in 277.95

Androz Syna 277.95

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 906.90

Joku Lägger mig Vinst: 0.00

DrSnuggels Lägger mig Vinst: 0.00

Cyntax [:7s::7d:] Kåk Vinst: 906.90

Androz [:2h::2d:] Kåk Vinst: 0.00

pedda74 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Äntligen min tur att ha lite flax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...