Gå till innehåll

Allt om och från Landvetter!


toppace

Recommended Posts

Sen har jag funderat på all hästskit som ligger i början av tunneln. Jag kom med barnvagnen i går och gick i vårsolen med sonen och frun. Jag sa till frun: - vad tror du händer om jag sätter upp en lapp som säger"OM DIN HÄSTJÄVEL SKITER HÄR HOS MIG ÄR HAN INTE LÄNGRE HOS DIG.

 

Frun blev skitsur, och tyckte jag var elak!

 

Har ni också problem med oförstående fruar?

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20,35 mörkret har lagt sig, precis som sonen. Påven är tyvärr inte med i laget längre.

 

Färjestad har spelat ishockey, jobbigt att sveriges bästa hockeylag LHC inte har gjort det i dag!

 

Vi ses i natt!

 

till eurythmech: pecunia avaritiam non sanat!

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O NEJ!!!

 

Sonen hade badat och allt var frid och fröjd.

 

Mamma går ut i köket och görkvällsmat och pappa sitter vid datorn som vanligt. Sonen smiter ini bad rummet och hoppar i badkaret som inte är tömt på vatten. Saken är bara den att hanglömde och ta av sig pyjamasen och blöjan!!

 

Well hade man ändå använt gummi :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well i förr går var man nere på lokala puben med LHC- halsduken och undrade om det var någon hockey på TV. Säger till bartendern att jag lirat 200 spänn på 0-0 bara för att oddset var så bra. I andra periodpausen dricker jag min femte öl och beställer en Paris-kebab med lök. Grabbarna ca 40 av den lokala styrkan tittar på min fina halsduk och undrar vad jag är för pucko. Dennis(ägaren) kommer in och erbjuder 5000 för min bong efter 5 minuter i tredje. Efter och ha räknat lite så kom jag fram till att om spelet går in vilket det gjorde är bongen värd 12622 så jag erbjöd mig att sälja den för 10000 efter 13 minuter han tackade nej. Den lokala styrkan tycker att jag ska bjuda om det blir smguld. Efter Niklas Anderssons mål säger jag att: - Tråkig match, nehh nu måste jag hem och spela 5/10 kronors poker. Ha det kul grabbar. Alla var skitsura på mig, dels höll jag på fel lag, dels gjorde jag 12K (2,5 socialbidrag)utan att bry mig o dessutom bjöd jag inte då "vi" vann sm.

 

Jag gick hem och käkade tvåostmackor och läste mejl.

 

Im out!

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well kommer hem och hittar en välfylld mailbox. Andy B svarar att jag har söt hustru men säger ingenting om spelet eller de andra tio sakerna vi diskuterar för närvarande. Chefen vill ha statistik. En känd figur från 2+2 skickar ett manus för sista korrektur innan hans material går till Mason M. Jag vill egentligen bara sova, eller rättare sagt gå och läsa Mina nuinköpta poker essays och dricka en öl.

 

Annars är allt väl frun och sonen är skickade till tyskland, hoppas de kommer hem med sprit till pappa()det var jag som pröjsa flygbiljetterna).

 

Mina vänner i landvetter blir det nog en fin vårdag!

 

By the way om du läser denna tråd spenderar du för mycket tid på detta forum!

 

Lev väl!

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weibull Distribution Function

JavaScript

--------------------------------------------------------------------------------

 

Enter Weibull Distribution Arguments

 

x-value: 1

gamma: 1

scale parameter: 2

 

 

Weibull Probability : 0.39347

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

If Mn is the mimimum of a sample of size n from the beta

distribution, Be(alpha,1), then the distribution of n1/alphaMn

converges to the Weibull(alpha,1) distribution.

The Weibull(alpha,1) distribution has density

f(x) = alpha exp{-xalpha} xalpha-1 for x > 0

 

and distribution function,

 

F(x) = 1 - exp{-xalpha} for x > 0.

 

For example, Weibull(1,1,1) = 1 - 1/e = .63212

 

-------------------------------------------------------------------

 

jag trodde Weibull var en trädgård firma men kanske har fel!

 

 

 

länk till leksaker för klart störda

 

edit kanske borde radera denna med tanke på att de läser trådarna i utagningen till plantskolan! Speltoerin säger JA, men för de fyra trogna fans jag har får det stå kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...