Gå till innehåll

Lagom sliten, sexig som Becks


JensNi

Recommended Posts

Jag menade Megas inlägg,så ta inte åt dig:-) Jag förstår om du kikar med handen och sedan lägger den,men det är den där typen av händer man vinner små och förlorar stora potter.Lycka till med spelet och var lite mer nit i Omaha,ska du se att det går bra.

 

haha jo de har du rätt i. tyty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvällens sista hand. Skönt.

 

***** Hand 839667489 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 oktober 2008 01:59:10

Anna 106 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: wolfsong (88.68)

Plats 2: aasynd (34.56)

Plats 3: Hero (155.45)

Plats 4: rydo (74.60)

Plats 5: kallgard1 (38.17)

aasynd lägg LM 0.50

Hero lägg SM 1.00

** Giv **

wolfsong [N/A, N/A]

aasynd [N/A, N/A]

Hero [:9c:, :9h:]

rydo [N/A, N/A]

kallgard1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

rydo Lägg

kallgard1 Höj till 3.00

wolfsong Syna 3.00

aasynd Lägg

Hero Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [:8c:, :7c:, :Ks:]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

kallgard1 Passa

wolfsong Satsa 9.50

Hero Syna 9.50 (steker den, timebank och allt innan callen) ;-)

kallgard1 Lägg

*** Turn(Board): *** : [:8c:, :7c:, :Ks:, :9s:]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

wolfsong Satsa 28.50

Hero All-in 142.95 (Han har spelat alla sina höga par hårt så satte han på Kx)

wolfsong All-in 76.18

*** River(Board): *** : [:8c:, :7c:, :Ks:, :9s:, :Ac:]

*** Showdown *** : Rake: 4.52 Totalpott: 176.34

wolfsong Lägger mig Vinst: 0.00

aasynd Lägger mig Vinst: 0.00

Hero [:9c:, :9h:] Triss i nior Vinst: 176.34

rydo Lägger mig Vinst: 0.00

kallgard1 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

första kvällen ca 550kr upp på 2 h spel.

Hoppas här kan bli lite action i denna dagboken med, även om jag vet här är några stycken...:roll:

 

 

 

Varför syna flopp om du sätter honom på K ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm men har du ett namn? Jo jag hade bra koll på de på Idrott å Bollspel, tror jag...:oops:

 

Jo du vet vem jag är om jag säger namn tror jag. Men orka dra upp det här. Börjar på A, din lillebror gick i samma klass som min polare Kalle. Jag och kalle kommer från samma by. Vet du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du vet vem jag är om jag säger namn tror jag. Men orka dra upp det här. Börjar på A, din lillebror gick i samma klass som min polare Kalle. Jag och kalle kommer från samma by. Vet du nu?

 

börja byn på "bro" ? Fan Kalle vet jag ju...men dig står det still haha, pma namnet ffs:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog slänga kvällen "bomben". AIK måste göra mål, vilket dem aldrig kmr göra, samtidigt som de inte får släppa in ett till.

 

Ljungskile - Malmö FF uppskjuten pga HAGEL OCH REGN:shock:

Helt skadat, snackas om att matchen ska spelas på Borås Arena imorgon. Alla vet ju hur bra MFF e på konstgräs...:? Iofs kanske dem kan få igång spelet snabbt längs marken mot grisljungskile...

 

Aja, lappen går kanske att annulera? Inga som spelat matchen hade ju räknat med konstgräs? :D

 

Sundsvall får heller inte göra fler mål. Däremot gör de inget om Norrköping gör ett ;-)

 

kmr gå åt helvete

 

EDIT; AIK gjorde mål :ola: Och ett mål till, nu räcker de:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såjaaaa där sabbade R. MUMBA allt. Hur fan lyckas han göra 2-1 i 89e till Sundsvall...Sundsvall har ju inte tagit en poäng sen våren 06 typ.

 

Hade vatt kul och sätta bomben för det vet jag att jag hade gjort om allt fått stå sig till imorgon då MFF vunnit med 1-2/0-2 mot Ljungskile... :rolleyes:

 

pokern rullar på hyfsat idag iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar dagen till sist på 55kr, var uppe och sniffa på +400kr tills allt gick åt helvete. Fick väl 10 AK på 5 minuter på mina bord och inte en träff, inte en kung ens. Plus iaf. Bomben gick ju åt helvete tack vare Sundsvalls mål i 89e, den hade väl gett ett par tusingar minst, så 64kr.

 

Helt slut nu så ska gå hem o sova hos tjejen. Imorgon blir det kanske en runda till Malmö på dagen.

 

Later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man klar för idag. Har spelat in ca 3100 händer nu på 3 dagar, vilket känns lagom. Dock hade jag gärnat plussat lite mer, men de kmr! Synd utan rakeback bara, den kmr man väl sakna från fatbet lite. Annars gillar jag klienten, lite buggar då jag får lägga både lilla och stora ibland utan att jag suttit ut typ, e inte säker på vad som händer men får sån ms-knapp och, ja jag vetifan... någon som vet?:?

 

Iaf slutar dagen på 397kr upp.

 

Nu blir de hem till tjejen och kolla californication.

Imorrn jobbar jag, så poker på kvällen, om de inte blir utgång vill säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar Sh 0,50/1kr på 4 bord samtidigt. Blir ofta 2-3 h/dag. Vad är rimligt och förvänta sig tjäna, mellan tummen och pekfingret. Någon som har erfarenheter från sv spel på denna nivå? Isf hur mkt lirar ni själv in? Är 5000kr i månaden rimligt mål?

 

5000 borde inte vara några problem om du är en bra spelare. Har du 20bb i timmen per bord och spelar 4 bord samtidigt måste du lira 62,5 timmar på en månad för att dra in 5000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man klar för idag. Har spelat in ca 3100 händer nu på 3 dagar, vilket känns lagom. Dock hade jag gärnat plussat lite mer, men de kmr! Synd utan rakeback bara, den kmr man väl sakna från fatbet lite. Annars gillar jag klienten, lite buggar då jag får lägga både lilla och stora ibland utan att jag suttit ut typ, e inte säker på vad som händer men får sån ms-knapp och, ja jag vetifan... någon som vet?:?

 

Iaf slutar dagen på 397kr upp.

 

Nu blir de hem till tjejen och kolla californication.

Imorrn jobbar jag, så poker på kvällen, om de inte blir utgång vill säga!

 

Det är ju 50% lägre rake på SvS iaf på låga nivåer där raken aldrig cappas, så om du inte har mer än 50% rakeback på fatbet så är det bättre att lira på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju 50% lägre rake på SvS iaf på låga nivåer där raken aldrig cappas, så om du inte har mer än 50% rakeback på fatbet så är det bättre att lira på SvS.

 

 

Ja det stämmer bra det, nu när du säger de ;-) Tack för uträkningen oxå!:)

 

Igår satt jag hos en kompis och spelade. Spela lite 2,5/5 kr och va upp nästa 1000 kr ett tag men sen vände de och ja gick ner till -1000, hämta tillbaka det igen och sluta lilla hundringen upp. Men tappa 100 kr på oddset. Föll på en match, så här såg de ut.

 

Fiorentina-Inter X 0-0

Chievo-Lazio 2 1-2

Bologna-Juventus 2 2-3

Bolton-Everton 2 0-1

Catania-Udinese 2 2-3

Middelsbrough-Man City X 1-0

 

Odds:101,4 och spela en hundring så drygt och tappa 10k på sista matchen:cry:

 

Upp 300 för dagen nu, blir lite spel senare. Även lite betting aguess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mammas sambo har ju lyckats bli polack. Diskussion starta och han var så stolt och så, envis e han också. Men så kom han med en sjuk grej som jag som svensk hade varit sjukt stolt över om svenskar gjort detta. Nu handlar denna låten/musikvideo om när 720 polacker sätter sig upp mot Tyskland och Hitler under 2 världskriget. Låten heter 40-1 och dem menar att det gick 40 tyskar på 1 polack. Dessa 720 polacker döda 42 000 av Hitlers soldater under 3 dagar. Impressive shit. Hade varit apstolt.

 

 

EDIT; Kan vara några misstolkningar av mig i texten ovan, men så förklara han det, han pratar "sådär" polska. Bott i Sverige hela livet ju! Så om någon mer insatt så berätta:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar dagen med en timmes spel. Dagens plus stannar på 600kr. Spelat ca 1 h 15 min idag bara då jag jobbat. Nog bättre och spela lite. Då jag alltid plussar bra i början men efter några timmar början förlora. Vetifan vrf de ska vara så. Men men, tycker jag springer på bra. Och mitt mål på 5000kr/mån är ju ca 300kr/dag. Och det håller jag. Spelar turren på heypoker nu. Annars inget mer ikväll.

 

later

 

Edit: Någon mer som spelar $2k Heypokerfrirullen? Nickar iaf mrjennna, dubblat upp till 6,8k och ligger trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skott:oops: Denna får avsluta kvällen, skön flopp!

 

***** Hand 843074910 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 oktober 2008 20:38:14

Diana Turbo 26 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Knekten2 (288.25)

Plats 2: HERO (751.40)

Plats 3: Farsan1 (443.75)

Plats 4: falken61 (429.96)

Plats 5: birro6 (959.90)

Farsan1 lägg LM 2.50

falken61 lägg SM 5.00

** Giv **

Knekten2 [N/A, N/A]

HERO [:Kd:, :Jc:]

Farsan1 [N/A, N/A]

falken61 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Knekten2 Syna 5.00

HERO Syna 5.00

Farsan1 Lägg

falken61 Passa

*** Flop(Board): *** : [:Jd:, :Jh:, :Js:]

*** Bet Runda 2 ***

falken61 Passa

Knekten2 Passa

HERO Passa

*** Turn(Board): *** : [:Jd:, :Jh:, :Js:, :3s:]

*** Bet Runda 3 ***

falken61 Passa

Knekten2 Passa

HERO Satsa 5.00

falken61 Syna 5.00

Knekten2 Höj till 10.00

HERO Höj till 31.25

falken61 Syna 31.25

Knekten2 Syna 31.25

*** River(Board): *** : [:Jd:, :Jh:, :Js:, :3s:, :4h:]

*** Bet Runda 4 ***

falken61 Satsa 25.00

Knekten2 Syna 25.00

HERO Höj till 90.00

falken61 Syna 90.00

Knekten2 Syna 90.00

*** Showdown *** : Rake: 9.53 Totalpott: 371.72

Knekten2 Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [:Kd:, :Jc:] Fyrtal i knektar Vinst: 371.72

Farsan1 Lägger mig Vinst: 0.00

falken61 Lägger mig Vinst: 0.00

birro6 [N/A, N/A] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

 

 

+800 just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...