Gå till innehåll

Stat för 7cs


kenomann

Recommended Posts

Vad är hyfsad statistik för 7cs?

 

Jag har spelat ca 1800 händer och har följande stat.

7 Card Stud (Real Money):

1859 hands played:

- saw fourth street 478 times (26%)

- saw fifth street 270 times (15%)

- saw sixth street 171 times (9%)

- reached showdown 97 times (5%)

 

Pots won at showdown - 59 out of 97 (61%)

Pots won without showdown - 51

 

Och vad behöver man generellt se upp med, alltså vilket är de vanligaste nybörjarmisstagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar ganska starkt värdet av denna typ av statistik överhuvud taget. Här har du ju dessutom rätt så få händer så det samplade datat ligger ju troligtvis en bra bit ifrån det sanna värdet. I stort det ända jag skulle sätta nån större tilltro till är "saw fourth street" värdet.

 

Dock skall sägas att till skillnad från "saw flop" i hold'em tror jag det är relativt lätt att ha ett hyffsat "rätt" procentvärde för hur många fjärdegator man väljer att se och ändå spela rätt så rejält fel efterssom handvärdena varierar så mycket med uppkort ute, position och antal motståndare i potten.

 

Nu är jag långt ifrån expert men några saker jag tycker är viktigt är följande:

 

SPELA LEVANDE KORT

Det här är verkligen grundregel nummer ett för sjukortsstöt. Visst, de allra starkaste starthänderna "tål" att något kort man vill ha är ute men för väldigt många händer är döda kort en dealbreaker.

 

Håll koll på positionen. Det är lätt att tro att bara för att man inte har fasta positioner så är positionen inte så viktig men speciellt på fjärdegatanb betyder det mer än man tror. Det är också bra att försöka tänka på vad som kommer hända med positionen på senare gator.

 

Försök spela små och medelstora par heads up om det alls är möjligt. (Och är det inte det ska man ofta kasta dom.) En hand som t.ex. :6d::6c::Qs: är i stort sett ospelbar i en flervägspott.

 

Det bästa sättet att lära sig är dock att posta och läsa Hand Histories.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Stora misstag är att slänga mycket händer på 6e gatan speciellt om bordet inte ser hotfullt ut. Att slänga mycket på 5e gatan då insatsen för satsning blir dubbla är alltid korrekt och keep em live som bjorn säger. Tar tid att öva upp läsningen av spelare också, försök att memorera 3rd street korten så blir det lättare med tiden. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...