Gå till innehåll

Nextpoker flyttar till iPoker


kraclob

Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?  

86 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer du fortsätta spela på next efter flytten?

    • Ja
      22
    • Nej
      64


Recommended Posts

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick precis ett svar från supporten och de har följande att säga om bankutbetalningarna:

 

"Hej,

Anledningen varför uttagen är försenade är för att Ongame Network inte har släppt alla pengar som var i deras system till oss.

Så fort vi får tillgång till pengarna kommer uttagen att gå iväg. Alla våra uttag står just nu i kö för att bli utbetalda. Jag förstår att det är frustrerande och jag är hemskt ledsen för allt besvär det har orsakat dig."

 

Det verkar alltså inte vara "paymentleverantören" som krånglar after all? Känns som den här soppan bara blir tjockare och tjockare. Hoppas i alla fall att pengarna kommer snart.

 

Abbantina Malta Ltd som drev NextPoker har mkt bra likviditet. Betalningarna hanteras dock som vi tidigare förklarat inte av oss utan av vår paymentleverantör. Paymentleverantören har dock nyligen informerat oss om att man fortfarande väntar på slutbetalningen från Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att Nextpoker med Bo Sehlstedt i spetsen inte kör med öppna kort bör stå ristat i sten nu för alla.

 

---Lägger ner med fem dagars varsel. Ger inga förhandsbesked ens till heltidsspelare som gett dom en månadslön i rejk varje månad i ett års tid.

 

Som tidigare sagt, vi gick ut med informationen så fort vi kunde. Vad tror du vi skulle tjäna på att avsiktligt fördröja den?

 

---Säger att man inte erbjudit rakeback utan bara bonusar. Jag vet att rena rb-procentdealar gjordes, åtminstone tidigt.

 

Fram med bevis, vi har aldrig erbjudit RB. Inte ens via våra egna RB-siter.

 

---Meningarna går isär om man blivit utkastade ur nätverket eller om man klivit av frivilligt. Hursomhelst verkar man ha kommit rejält på kant med Ongame.

 

Vi har skriftliga bevis på att Ongame ljuger. Se pressmeddelande nedan.

 

Kraftigt försenade bankutbetalningar. Först sades från Bo Sehlstedt att utbetalningarna går lika fort som vanligt. Man skyller sedan på payment providern (på hemsidan, här via Bosse och mailledes från Danny Wu), vilket nu inte ens verkar vara fallet. Att ens skylla på payment providern är ett skämt vilket jag tror Bosse innerst inne inser, man ansvarar faktiskt för en helhetslösning gentemot kunden. Som om en restaurang skulle skylla en undermålig måltid på "meat providern".

 

Ett skämt? Ja, vi ansvarar för helthetslösningen men om en underleverantör inte uppfyller våra krav så är det enda vi kan göra att be om ursäkt och byta underleverantör. Detta har vi nu gjort... I slutändan har vi absolut yttersta ansvaret, men att du trots alla dina frågor nu plötsligt gnäller över vår transparens där vi hela tiden försöker informera så bra som möjligt om vad som händer är löjeväckande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag, eller har jag kanske fel på min dator, men jag tycker Bestfriends har den absolut fulaste å tråkigaste layouten av alla pokersiter på sina bord!! De är ju dass-gråa! Fler än jag som tycker det eller har jag fått nån felaktig version?

 

Smaken är som baken... Vi har faktiskt haft ett stort antal "grinders" inklusive mig själv som under designprocessen gett oss feedback på just bordslayouten. Sedan siten kom upp har vi fått mkt beröm just för de diskreta färgerna som gör det vilsamt för ögonen att spela många bord.

 

Men som sagt, alla har vi ju olika smak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiellt Pressmeddelande från NextPoker:

 

On November 3, Ongame Network announced that it had excluded Nextpoker from the Ongame poker network because of “repeated violations of the rakeback policy”. Ongame’s announcement is totally false and we are considering legal action as a result of this announcement. It may be noted that Nextpoker is not the first, and most likely not the last, operator to leave Ongame.

 

Nextpoker is owned by Abbantina Malta Ltd and operated on Ongame until October 31, 2008, through a White Label agreement with Redbet Ltd. Thus, Abbantina never had a direct contractual relationship with Ongame. On July 31, 2008, Abbantina terminated the White Label agreement with Redbet for various reasons, one being the unhealthy situation on Ongame outlined below. The notion that Ongame terminated Nextpoker’s agreement is therefore doubly false. In any case, from what we understand, Ongame is still holding players’ funds as a result of the termination. We trust that players’ funds will be returned without delay.

 

Nextpoker launched on Ongame in the summer of 2007 in the hope of joining a major, rakeback-free, network. It soon became clear that Ongame was far from rakeback-free. Big incumbent Ongame operators continued (and continue to this day) to offer rakeback to end customers through special agreements with Ongame, and at the same time, a vicious bonus war had broken out, pushing down the margins of mainly small and medium size operators on Ongame.

 

Nextpoker was at the forefront in working to protect operator margins on Ongame. This is evident from a letter sent to Ongame more than a year ago, on October 10, 2007, where a cap on bonuses and other concrete measure were proposed (the letter is available on http://www.nextpoker.com/letter1). In January 2008, Nextpoker wrote a second letter, with the aim of bringing the bonus situation to Ongame’s attention (the letter is available on http://www.nextpoker.com/letter2).

 

Nextpoker had some 15,000 registered players of which some 5,000 were active. During the 1+ year that Nextpoker operated, Ongame Network pointed out one (1) player who had been paid compensation by an affiliate in breach of network policy, in November-December 2007. Nextpoker took the appropriate measures at the time to remedy this breach. Ongame has notified Nextpoker, via Redbet Ltd, of alleged violations of network policy more than once though and Nextpoker has responded. The notifications and the replies can be made public upon request.

 

In the last of the replies Nextpoker sent to Ongame, in September 2008, we suggested that one of the “big four” accounting firms be contracted to perform a full audit of Nextpoker’s backoffice and other data sources in order to “…establish whether Nextpoker is an operator which uses rakeback as an acquisition tool (as has been claimed by Ongame)…” Ongame did not reply to this offer which, it may be added, still stands.

 

It is therefore not true that Nextpoker offered rakeback. It is true however that Nextpoker offered competitive bonuses, in line with network policy, as a result of Nextpoker being a new operator on a network with unhealthy price competition. A further example of this unhealthy competition is that Ongame’s house brands Pokerroom and Europoker have been promoted on rakeback sites.

 

Lastly, it is interesting to note that Ongame Network has in fact chosen to go down the road it officially says it despises, that of cash payments to players in direct relation to their rake contribution. Ongame recently introduced its “Loyalty Program Policy version 1.0”, which allows direct rakeback of up to 40% to players, although, in a twist of words, it is called “valueback”.

 

Alexander Pettersson, alex@abbantina.com

Director, Abbantina Malta Ltd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur är det nu en gång för alla. Är det Ongame som sitter på mina pengar eller är det er "paymentprovider"?

 

Om det är Ongame så har ni vad jag förstår likviditetsproblem och jag börjar ana det värsta i och med att ni är i en dispyt med dem. Om det är er paymentprovider, vilket jag hoppas, kan jag antagligen hoppas på att få mina pengar snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur är det nu en gång för alla. Är det Ongame som sitter på mina pengar eller är det er "paymentprovider"?

 

Om det är Ongame så har ni vad jag förstår likviditetsproblem och jag börjar ana det värsta i och med att ni är i en dispyt med dem. Om det är er paymentprovider, vilket jag hoppas, kan jag antagligen hoppas på att få mina pengar snart.

 

Vår payment provider (Redbet) ansvarar för utbetalningarna. Payment providern väntar på pengar från Ongame.

 

Abbantina Malta Ltd (som bla drev NextPoker och LegatoPoker) har mkt god likviditet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår payment provider (Redbet) ansvarar för utbetalningarna. Payment providern väntar på pengar från Ongame.

 

Abbantina Malta Ltd (som bla drev NextPoker och LegatoPoker) har mkt god likviditet.

 

Okej då stämmer alltså båda påståendena. Bör jag oroa mig för att Ongame vägrar betala ut till Redbet?

 

Edit: Om det nu är så att ni inte har likviditetsproblem borde jag inte kunna kräva att ni betalar ut pengar till mig direkt utan Redbet som mellanhand (direkt till Neteller eller MB) och att ni sedan kräver pengar från Ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni valde att föra över alla medel till nya konton på Betfriends för dom som valde det, smidigt. Och ni har god likviditet, då låter ju allt kanon ju. Grattis och lycka till på nya nätverket.

 

Sen att ni har gett heltidsspelare som varit er trogna stora fisten genom att inte göra en enda bankutbetalning, det är bara en liten plump i protokollet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni valde att föra över alla medel till nya konton på Betfriends för dom som valde det, smidigt. Och ni har god likviditet, då låter ju allt kanon ju. Grattis och lycka till på nya nätverket.

 

Är verkligen detta säkert? Man ser att man har pengar på sitt konto, men att överföra dem till pokerspel verkar vara en omöjlighet! Inte samma snabba support längre heller. Kanske bara är så att "pengarna" man har på betfriends bara är siffror på skärmen för att lugna ner stora massan av besvikna spelare?

 

Goda likviditeter, my ass! Någon som betfriends funkar för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vill att folk ska spela på betfriends, men ändå kan man inte föra över pengar från sitt baskonto till pokerklienten? Får bara upp ett medelande om att jag ska "föra över ett giltigt belopp" Vad händer där?

 

Mvh

 

Jag hade samma problem, men missade att man måste välja ett bordsnamn/screenname i klienten. Efter det så funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Ongame efter nu i ca 2 veckor inte betalat ut pengarna så borde nog spelare bli lite oroliga. I vanliga fall kommer pengarna inom 2-5 dagar efter begärd utbetalning.

 

Som jag förstår det är inte problemet att er payment provider inte betalar ut. Utan att dem inte fått pengarna från ongame.

 

Att något är fel eftersom Ongame inte betalar står väl rätt klart ?

 

Så frågan är då, tar ni ett ansvar gentemot era kunder och betalar ut pengarna ur egen kassa tills det att ni löst problemet ni uppenbarligen har med OnGame?

 

Det är inte rättvist mot kunderna att dem skall behöva lida för att ni och OnGame bråkar. Ni kan inte heller förvänta er att kunder skall våga spela hos er i fortsättningen om ni inte får dem att känna sig säkra med att ha kapitalet hos er. Denna skada är förstås redan skedd och jag är innerligt glad att jag aldrig spelat hos er.

 

 

Det enda rätta ni kan göra just nu är att betala era kunder från egen ficka och sedan invänta OnGames betalning till er. Måste ju vara smidigast för alla parter. Speciellt så att ni slipper all dålig pulicitet.

 

För om ni är säkra på att Ongame kommer betala er så har ni bara att vinna på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag kan inte heller överföra pengar från baskontot till pokerkontot. Jag har redan valt ett bordsnamn och det går fint att lira för play money men när jag försöker överföra real money får jag meddelandet GM_Error_Transfer oc hnåt om att jag måste välja bordsnamn i klienten (något jag redan gjort och det finns ingen möjlighet att göra om det som jag kan se).

 

Någon som hittat en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Ongame angående de påstådda innestående utbetalningar till Nextpoker. Fick följande svar:

 

"Hi XXXX,

 

We want to point out that Ongame Network do not have the ability to affect player cash outs on NextPoker. Ongame Network have fulfilled all monetary transactions to Nextpoker.

 

Best Regards,

Ongame Network Ombudsman"

 

Börjar förlora hoppet mer och mer nu. Legato svara gärna på detta.

 

Sedan förundras jag över hur andra verkar vara helt likgiltiga och fortsätter spela på Next. Märker ni inte vad som händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda Nyheter

 

Vi fick just ett telefonsamtal från Redbet (payment provider för Next och Legato). Enligt dem har nu Ongame hört av sig och meddelat att de skickat betalningen (var nog tur att vi satte press på dem med pressmeddelandet).

 

Redbet har redan börjat beta av högen med banktransaktioner, förhoppningsvis talar Ongame sanning (den här gången) och i så fall kommer alla bankutbetalningar göras de närmaste dagarna.

 

Betfriends

 

På Betfriends har vi hittills klarat att hålla utbetalningstiden normal. Efter dagens slut kommer alla banktransfers som väntar på Betfriends vara gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Ongame efter nu i ca 2 veckor inte betalat ut pengarna så borde nog spelare bli lite oroliga. I vanliga fall kommer pengarna inom 2-5 dagar efter begärd utbetalning.

 

Vill bara tala om för sakens skull att det du inte skriver är korrekt. Avräkning sker inte omedelbart, alla siter ligger i normalfallet ute med betalningar till avräkning gjorts. I ett extremfall som detta då en site flyttas/läggs ner så är det givetvis omöjligt för siten att ligga ute med alla klientmedel (det handar ofta om 100-tals miljoner), då brukar nätverket snabbt ordna en avräkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Ongame angående de påstådda innestående utbetalningar till Nextpoker. Fick följande svar:

 

"Hi XXXX,

 

We want to point out that Ongame Network do not have the ability to affect player cash outs on NextPoker. Ongame Network have fulfilled all monetary transactions to Nextpoker.

 

Best Regards,

Ongame Network Ombudsman"

 

Börjar förlora hoppet mer och mer nu. Legato svara gärna på detta.

 

Sedan förundras jag över hur andra verkar vara helt likgiltiga och fortsätter spela på Next. Märker ni inte vad som händer?

 

Återigen ett bevis på hur oseriöst Ongame agerar när de skickar detta svar bara någon timme efter att de inlett transaktionen av pengar till Redbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på Nextpoker under ganska lång tid, men har inte haft några problem sitebytet. Jag gjorde ett uttag till bank ett par dagar efter att jag fick reda på flytten till betfriends, och den gick lika snabbt som vanligt. Resten av mina pengar flyttade jag några dagar senare över till ett nytt konto på betfriends enligt instruktioner från nextpoker. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska spela på betfriends eller byta till nån annan site, så jag kan vara kvar på ongame.

 

Jag följer ju givetvis allt som händer i detta ärende, men jag känner mig personligen ganska lugn, eftersom jag inte har några pengar innestående. Jag förstår att det är oroande för er som väntar på pengar, men jag tycker nextpoker och Bo alltid varit proffsiga tidigare, så jag litar på dem fortfarande, och tror allt kommer lösa sig för er. Men självklart ska det ju aldrig ta två veckor att få ut deg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...