Gå till innehåll

tyst som i graven, FL


Nemesis

Recommended Posts

Borde jag ha betat river?

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.4 SB, 5 players) Hero is SB 7:spade: J:spade:

3 folds, Hero raises, BB calls

 

Flop: 4:diamond: 9:spade: K:heart: (4.0 SB, 2 players)

Hero bets, BB calls

 

Turn: A:spade: (3.0 BB, 2 players)

Hero bets, BB calls

 

River: 8:diamond: (5.0 BB, 2 players)

Hero checks, BB checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur kan du sätta honom på bl.a JT? Det är väl en ganska hemsk turn syn av honom?

 

Ja, verkligen men det är väl därför man kan förbli vinnande. Lägre nivåer kryllar ju av spelare som ofta visar upp bustade gutshots i den typen av händer, tyvärr så synar de ju riverbluffen alltför ofta för att den ska vara vinnande men på 5/10 måste vi väl lyckas 1/5? Därför tycker jag du ska beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen men det är väl därför man kan förbli vinnande. Lägre nivåer kryllar ju av spelare som ofta visar upp bustade gutshots i den typen av händer, tyvärr så synar de ju riverbluffen alltför ofta för att den ska vara vinnande men på 5/10 måste vi väl lyckas 1/5? Därför tycker jag du ska beta.

 

På 5/10 borde det inte finnas någon som synar turn med gutshot. Det tillhör ju dock ovanligheterna och jag undrar om det är vist att sätta en standard spelare på denna range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 5/10 borde det inte finnas någon som synar turn med gutshot. Det tillhör ju dock ovanligheterna och jag undrar om det är vist att sätta en standard spelare på denna range.

 

Du har nog rätt, men du hade aldrig postat handen om vi hade att göra med standardspel;-)

 

Om det nu varit en standard spelare(duktig), finns det någon hand han bara borde synat med? Jag tror han höjer eller foldar nästan alltid här.

 

Ni får ursäkta en semi-intuitionsspelare som jag, men det luktar hålstege om den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog rätt, men du hade aldrig postat handen om vi hade att göra med standardspel;-)

 

Om det nu varit en standard spelare(duktig), finns det någon hand han bara borde synat med? Jag tror han höjer eller foldar nästan alltid här.

 

Ni får ursäkta en semi-intuitionsspelare som jag, men det luktar hålstege om den här handen.

 

Vad är det som luktar hålstege? Han kan väl syna ner med flera låga par. Har aldrig sagt att han var duktig, jag menar standard som i en okänd på denna nivå. (därav ingen beskrivning av Fi) Men bra jobbat iallafall! Du prickade ju rätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker, hela handen egentligen handlar precis som nemesis säger om vi ska beta rivern eller inte.

 

Jag tycker defenitivt att om vi väljer att beta turn, så ska vi beta river oxo förutsatt att vi vet att FI ser oss som hyffsat stabil. Ser han oss som väldigt loose blir frågan annorlunda.

 

Samma som facket säger så kan vi välja att c/r turn, men då MÅSTE vi ju beta rivern om han är kvar.

 

Får vi ett frikort på turn och vi inte sätter ngt på rivern blir det lite trixigare på rivern tycker jag.

 

Men som sagt beror det mkt på hur man tror motståndaren ser på ens eget spel. Speciellt när det blir HU mellan blindsen.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag inte betade var för att jag hade svårt att se motståndaren komma till rivern utan minst ett par. Att motståndaren skulle visa en bättre J kom som en total överraskning.

 

Tycker dock så här i efterhand att jag borde betat river i hopp om att få motståndaren att folda ett lågt par. Att beta för att jag även sätter motståndaren på missade gutshot-drag som är bättre än min hand känns långsökt, men jag kanske måste tänka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vore väl fi ännu sämre än det spelet han gjorde.

 

Nej. Han bör folda en del av sin range på river annars så möter han aldrig en bluff. Han bör dock inte syna med svaga gutshots på turn. Låga par och kanske någa kombos av starkare drag är utmärkta syn turn/fold river händer för honom.

 

Skulle du syna 22 på den här rivern efter visad aggression på alla gator och bordet är 49KA8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du syna 22 på den här rivern efter visad aggression på alla gator och bordet är 49KA8?

Beslutet tar jag på turn. Men du resonerar utifrån GTO-balansering och jag kan inte det konceptet. Intressant dock.

 

Har du märkt skillnad sen du startade? Kan du t ex se att du förbättrat resultatet i blindbattle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutet tar jag på turn. Men du resonerar utifrån GTO-balansering och jag kan inte det konceptet. Intressant dock.

 

Har du märkt skillnad sen du startade? Kan du t ex se att du förbättrat resultatet i blindbattle?

 

Jo, jag har gått från att vara 0.5-1BB/100 vinnare till +3BB/100 över dom senaste 25.000 händerna.

 

Detta beror främst på att jag har haft grymt me tur på sistone men det raderar i alla fall bekymmret över att jag skulle sänka min winrate genom att spela närmare GTO.

 

Mina stats har gått över till att bli 32/22/1.5-2 (filtrerat på 5-6 spelare) och min WTSD är nu över ca 40-42%. Jag foldar SB mot steal typ 75% och jag foldar BB 35%. Jag 3-bettar eller cappar aldrig HU eller 3-vägs pre flop!!! Jag kallsynar aldrig i SB HU. Jag öppnar och 3-bettar händer pre som har -Ev bara för att jag vill ha med dom i min range post flop. Jag check/höjer alltid något drag även om motståndaren cappat pre och floppen kommer AJT. Jag peelar flop mycket och höjer turn med drag som jag plockar upp. Jag väntar även till turn med många starka händer. Jag check/synar ned med Ess högt nästan alltid men jag försöker se till att ha händer som jag foldar på varje gata så han fortfarande har anledning att fortsätta beta. Jag checkar turn med mycket men bet/synar oxå ned turn mycket. Jag bluffar alltid på rivern med det sämsta i min range. Ibland känner jag mig så sjukt fiskig när jag går emot vissa reads bara för att göra mig mindre exploaterbar. Men trots detta har min winrate bara gått upp!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar i BB?

 

 

Heh, det är som du konverterat till en annan religion sen prima-tiden, men jag antar att det krävs för att slå midstakes.

 

Nej jag menar i alla positioner så länge som det inte finns ytterligare spelare att tvinga ut. Att jag även gör det i 3-vägs potter är ett experiment. Där gör jag oxå spelet i alla positioner men inte kallt. Så om en höjer och en 3-bettar och jag är på knappen så cappar jag hellre med hela den range jag väljer att spela. Men om jag höjer, en 3-bettar och BB synar så synar jag bara med hela min range... för tillfället.

 

Om de flesta TAGs är med i Svenska kyrkan så är jag medlem i Knutby församlingen. Det är jag och Helge Fossmo som skickar SMS och alltid bluffar river med det sämsta i vår range. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är efter en ensam raiser så finns det ju alltid någon att tvinga ut förutom om du själv sitter i BB? Förstår inte riktigt "3-bettar eller cappar aldrig HU"?

 

Om jag höjer, SB trebetar, BB foldar och jag aldrig cappar så är jag ju inte i BB. Men det är riktigt att "aldrig 3-bet" gäller bara i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att det är en rejäl läcka att aldrig syna turn och sedan vika river?

Man har väl en del av rangen på de flesta brädstrukturer där man spelar så "naturligt". Frågan gällde specifikt underpar. Menar du även dem?

 

Jag erkänner som sagt att jag inte är påläst i GTO-konceptet, jag har inte gjort läxan som Nemesis kämpar tappert med (och med framgång, grattis Nemesis! :-)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...