Gå till innehåll

2.5-5;- svs K-hög färg, rivern parar


Recommended Posts

Hur skulle ni resonera kring detta riverbeslut?

 

Jag synar bara turn för att ge bluffutrymme och ännu ett skjut på river sen, menar det är ju lönefredag på svenska spel ;)

 

Han instapushar på en milisekund, vilket ställer mig helt. Hade väntat mig en timebankande bluff/värdebet på ca 300. Nu har jag ingen aning om vart jag står.

 

Fi har tidigare inte varit inblandad i spec många potter, dock har vi inte spelat spec många händer heller. Så man kan säga att han är okänd.

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 oktober 2008 02:58:25

Diana Turbo 30 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERRRO (961.25)

Plats 2: nalleh (985.63)

Plats 3: GuttMan (1758.63)

Plats 4: Baldbeaver (2334.39)

Plats 5: FIII (1117.95)

Baldbeaver lägg LM 2.50

FIII lägg SM 5.00

** Giv **

HERRRO [:6s:, :Ks:]

nalleh [N/A, N/A]

GuttMan [N/A, N/A]

Baldbeaver [N/A, N/A]

FIII [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERRO Höj till 18.00

nalleh Lägg

GuttMan Lägg

Baldbeaver Lägg

FIII Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [:2d:, :7s:, :3s:]

*** Bet Runda 2 ***

FIII Satsa 19.25

HERRO Höj till 66.00

FIII Syna 66.00

*** Turn(Board): *** : [:2d:, :7s:, :3s:, :4s:]

*** Bet Runda 3 ***

FIII Satsa 85.25

HERRRO Syna 85.25

*** River(Board): *** : [:2d:, :7s:, :3s:, :4s:, :7c:]

*** Bet Runda 4 ***

FIII All-in 948.70

HERRO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han instapushar på en milisekund, vilket ställer mig helt. Hade väntat mig en timebankande bluff/värdebet på ca 300. Nu har jag ingen aning om vart jag står.

 

Enligt min uppfattning är instapushen på en millisekund mkt mkt oftare är bluff än stål.. Skulle nästan ha svårare att syna en timebanks-stek-bet kring pot.

 

Men när han ställer så där extremt mkt överpott så får det iaf mig att bli helt vilsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, inte det som är det väsentliga i denna fråga men kan lika gärna redigera.

 

sry ville bara påminna dig var inte meningen och va dryg. Raise turn , fold river . Synar bara om killen har varit vilsen och inte har en aning. random fisk men här e du slagen mot en kompetent spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT. Är ny på SH förstår ni ;-). Är verkligen K6s så himla bra att spela från UTG?

 

Inte helt fel heller. Men dock oftast ett stort misstag om man inte har jätte tighta spelare på bordet och känner att man har stor edge postflop. Blir svårspelad ofta om man har lite standard spelare bakom sig som kmr ställa till problem för en om man nu fortsätter höja med Kxs. 2.5/5 är inte känt för att ha några "bra" spelare så... Kxs går väll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man får höja K6s UTG? Vill få upp lite action på bordet, det är alltid bra då färre spelare hanterar det än fold fold fold AA ship it. Vidare är det väl inte spec bra att ha en jättesnäv openrais utg-range om man någonsin vill få betalt därifrån med stål, blir väldigt lättläst? Så resonerar jag åtminstone, tar gärna emot kritik.

 

 

 

HERRRO Lägg

*** Showdown *** : Rake: 8.52 Totalpott: 332.48

HERRRO Lägger mig Vinst: 0.00

nalleh Lägger mig Vinst: 0.00

GuttMan Lägger mig Vinst: 0.00

Baldbeaver Lägger mig Vinst: 0.00

FIII Vinner potten Vinst: 332.48 och visar sedan upp :Ts:, :8c:...

 

Fick fram bluffen som tänkt men har helt enkelt för lite erfarenhet för att se vad den pushen betyder i det läget mot den typen av spelare osv. För feg bara? Har rätt lös image så borde kunna syna ner med fler marginella händer? Får se hur man kan utveckla sig med detta.

 

 

 

edit: Är väldigt inne på Supertequilas spår så vad han kan ha är ju 7x, olika typer av flush samt luft. Dock med väldigt stor lutning åt Nötfärg kändes det som. Men det är bara jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite eftertanke så skulle jag faktiskt säga syn 80% av gångerna vilka händer sätter du han på här som han shovar med ? 5% typ . Som Jerico säger 74 ända handen typ om inte Ax spader. Oftast air här dock. Så strunta i mitt tidigare svar. Blixtställ säger oxå en hel del här så syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite eftertanke så skulle jag faktiskt säga syn 80% av gångerna vilka händer sätter du han på här som han shovar med ? 5% typ . Som Jerico säger 74 ända handen typ om inte Ax spader. Oftast air här dock. Så strunta i mitt tidigare svar. Blixtställ säger oxå en hel del här så syn.

 

Varför 80%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat. Du slår en del lägre flushes o 7x samt varför skulle han beta ut med set i 3-flushbräda på turn? Och varför leda ut o sen syna din raise på flop om han ville bygga pott med set?

 

Känns som flushdrag hela vägen.

 

 

Så du tycker det är standard på att checka på turn bara för att flushdraget sitter? Du hade seriöst gulat på den här nivån om du hade spelat sådär... Checka turn o syna river... LOL..I varenda hh du kommenterar skriver du Allin med caps lock på.. //manuroma71

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, var LÄNGE sedan jag var här inne och läste ser jag. Förstår bara inte hur man skulle kunna avgöra detta beslutet på EN HH. Om det är första handen du spelar så skulle jag säga SYN med tanke på tidpunkten som du säger ( lönedag = fisk ) vilket innebär att ca 60-70 % spelar fylle. Däremot mot kompetent motstånd är det fold som många säger. FI sitter också och spelar på en lönedag, dvs är han dålig kan han mycket väl bluffa och tycka det är ett bra move, är han bra, pushar han för att han tror att resten av spelarna är fisk vid bordet ( inklusive dig )

 

Sjukt logiskt tycker jag, men jag vet att många tycker helt tvärt emot. Det är ju det som är poker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...