Gå till innehåll

nudie @ Betfair NL20 SH/HU


nudie

Recommended Posts

Tjena. Erik heter jag går sista året på gymnasiet och är 18 år. Har haft en dagbok här förut men den dog ut då jag tvingades att casha ut den rulle jag hade till alldagliga ting. Jag spelade då på svs 0.5/1 och lite smått på 1/2 både SH och HU.

 

Har spelat på fulltilt nu och gått med blandat resultat. Mitt stora problem är att mina enda inkomstkällor som student enbart är studiebidraget och det jag tjänar på poker vilket jämt leder till att jag måste casha ut pengar för att kunna köpa kläder, festa och så vidare.

 

Men nu gör jag iallafall ett nytt seriöst försök att bygga rulle och detta ska ske på Betfair. Jag satte in $100 där för en dryg vecka sen som först gick spikrakt neråt till $10 och gulen var nära. Men lyckades iallafall kämpa tillbaka det hela med nöd och näppe och rullen ligger nu på $205 efter två lyckosamma dagar.

 

 

Jag kommer att spela på NL20. Kommer gå ner till NL10 ifall jag går ner under $150. Kommer att spela SH och även HU som jag känner starkt för men som jag fortfarande har mycket att lära i.

 

Well lets gooo, glhf osv till mig själv. Kjaaam -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

möter ett mongo på hu, 1 inköp ner dirr då han vägrar släppa sina damer på floppen då jag träffat mitt A med AJ och går all in. Q kommer turn. Återkommer , han ska tömmas!

 

EDIT: Tog tillbaka halva inköpet sen lämnade han. Kommer göra allt för att få spela mot denna firre mer ikväll, han är antagligen full eller väldigt efterbliven förmodligen en kombination.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har nu avslutat spelet för kvällen. Har i princip lirat konstant sen kl 8. Började ju med ett inköp ner men har efter det har det flytit på bra och har dominerat de flesta matcherna. Har enbart lirat Hu altså. 3 inköp plus får ses som ett bra resultat för dagbokstarten :).

 

Slänger upp nån hand imorogn när jag orkar kanske.

 

Nu ska jag sova god natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Inte uppdaterat här under helgen. Det är för jag inte har varit hemma så mycket utan varit i Skövde från lördags till måndags på fest på lördagskvällen och sen hos min tjej. Men har lyckats klämma in lite spel iallafall och har plussat en ca $50. Allt detta på 6-max, gick lite minus på HU spelet.

 

Är uppe tidigt pga att jag även under helgen lyckades få min framtand(som är en plasttand) utarmbågad av min tjej:shock: .Så gick till tandläkarn imorse o fick en tid kl 1. Orkar inte somna om så sätter mig o lirar nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej, har återigen inte uppdaterat något hära dom senaste dagarna. Har spelat en hel del och det har gått väldigt bra får man väll säga. Har på 3 dagar nu nästan dubblat rullen från $300 till $500. Så slutet på oktober och starten på dagboken har ju startat utmärkt. :-)

 

Har precis avslutat en finfin session som jag spelat sen kl 12. Slutar på $95 plus. Var uppe på ca $140 men tappade mot slutet då jag började skriva på msn o skit när det började bli segt, sånt får jag försöka undvika i fortsättningen.

 

Ska ta en paus på en stund sen kör vi lite till innan jag ska in till Skövde o kika på handboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Jag tänkte också börja spela lite på microstaksen på Betfair. Hur är motståndet där? Supporten? Uttagen? Raken?

 

Tacksam för svar. :)

 

Tjena:)! Jag satte ju själv in nyss där men under de typ 2 veckorna jag spelat så har jag fått uppfattningen att det är många dåliga lirare. Känns som det är många betfiskar som inte borde sitta vid pokerborden. Uttagen har jag ingen aning om, har inga planer på några cashouts än på länge ;). Raken vet jag inte riktigt hur mycket dom tar men det går ju att fixa rb iaf. Hoppas du fick nått du ville ha svar på iaf :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget mer lir idag. Blev inte något mer efter den första sessionen heller. Håller på att försöka sätta mig in i starcraft så blev några matcher där istället, mitt record är typ 0 vinster 5 förluster, suger verkligen kuk men bara o grinda vidare så att säga så pwnar jag väll snart:roll:.

 

Kan ju sumera oktober också.

Resultat: +$406

Tillkommer även rakeback på runt $100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena:)! Jag satte ju själv in nyss där men under de typ 2 veckorna jag spelat så har jag fått uppfattningen att det är många dåliga lirare. Känns som det är många betfiskar som inte borde sitta vid pokerborden. Uttagen har jag ingen aning om, har inga planer på några cashouts än på länge ;). Raken vet jag inte riktigt hur mycket dom tar men det går ju att fixa rb iaf. Hoppas du fick nått du ville ha svar på iaf :).

 

Tack! :)

 

Men hur är det med bonusen? Jag har hört att det är bonusen är riktigt svårt att cleara, men det kanske är ändå värt det pga av motståndet? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Nudie, är också kbgare från början, bor iofs i skövde nu men bodde i karlsborg tills jag var 19 =),, 86a ;)

Pma gärna IRLefternamn, se om man vet vem du är ^^

 

tack tack, där ser man trevligt. u got pm ;)

 

Tack! :)

 

Men hur är det med bonusen? Jag har hört att det är bonusen är riktigt svårt att cleara, men det kanske är ändå värt det pga av motståndet? :D

 

Ne det tycker jag inte. Det var ganska lätt tyckte jag o clera den. Man får ju $10 per 400 poäng. På en 4-6 bord eller mycket HU så går det relativt fort tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekomendera dig att spela på dracula holdem om du ska spela hu på låga nivåer där man kan få 100% rb så lågt som nl25 om inte det ändrats nyligen.

Är rätt ok action på microstakes.

 

Okej intressant. Får ta mig en titt på det:)

 

inte många HHs

 

Ne inga alls hitills för att vara riktigt :)

Men tänkte lägga upp några igår för första gången men då märker jag att jag inga händer har sparats. Så måste försöka ställa in så mina händer sparas på Betfair. Någon som vet? Ska absolut bli bättring på det, då HHs ju kan ge en tips o kritik osv.

 

........................................................................................................................................

 

Spelet i november har hittils gått dåligt. Har spelat under söndagen och måndagen. Gick -60 i söndags och -35 igår så har tappat ca $100. Tänkte spela rätt mycket idag och hoppas på att plussa. Har enbart lirat SH de senaste nästan. Tänkte köra lite HU igen och kolla om det går bättre. Uppdaterar under dagens gång. NU ska det fan plussas! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seeegt. Hittade ingen direkt motivation. Har spelat på i en dryg timme. Minus $10. Nu drar jag och gymmar, hoppas det får mig på bättre humör sen efter :)

 

 

EDIT:

Fint pass på gymmet som földjes upp med en rejäl måltid. Redo för poker igen och satte mig ner vid 4 bord. Gick bra till och början med sen fick jag på mig några äkliga utdragningar som drog ner mig till ca -1 inköp. Satt o wajna o va grinig ett tag tills jag tog tag i spelet och spela tillbaka till +/- 0. Stängde ner sessionen när jag var +$1 :). Wiho första plus sessionen i november!

 

Ska duscha nu o sen se på andra halvlek mellan Liverpool - Atletico, spännande. Tjao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Hjälp hungern börjar bli olidlig men orkar inte röra mig har en äklig träningsverk o sitter o spelar. Vad mutar man wowspelande lillebrorsan med för att gå ner o koka nudlar åt mig. Har inga kontanter hemma så inga pengar kan jag erbjuda. Förslag?

 

Tänkte först hota med att börja tanka hem massa film men kom på att det är ganska EV- för mitt pokerspelande ^^

 

Är beredd att ge bort mycket för att själv slippa gå ner, tvn kasnke? :roll:

 

 

EDIT:

 

Mission failed! Men vad gör det när jag kämpat mig när för att göra mina nudlar när jag ser morsan ha gjort köttbullar o makaroner, KLONK!

 

+$50 dolls so far. Har lirat starcraft nu ett tag åter till grindandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...