Gå till innehåll

Fold turn? HU 1000NL


sexyterran

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag viker aldrig när jag har fått 4 likadana, då har man bättre än både stege och färg och även kåk väl?:oops:

 

Fold är enligt mig fel 7 dagar i veckan...

 

Hur tänker du nu? (bortsett från möjlig badbeatjackpot) Så du kan inte folda nästnöten t.ex. K9 på JTQ eller K-hög färg på en fyrfärgsbräda? Självklart kan man folda... (Det finns en knapp i dom flesta pokerklienterna som heter "fold" om du nu inte redan visste det).

 

TT är bara en bluffcather i det här läget, vad reppar fi liksom? Men som sagt det största problemet är ju preflop, visst ska man spela aggressivt men det är helt klart att föredra att göra en aggressiv informationslimp på knappen än en typisk machosatsning, eftersom fi foldar allt man slår om man satsar och sen vet man ju aldrig var man är med en trap-hand som TT heller.

 

Och om hero hade limpat så hade fi troligen höjt och då hade hero enkelt gjort en tight men lämplig fold och sparat över 100bb.

 

Man kan inte spela vad som helst om man är så pass djup, det säger ju sig självt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee, men så är kanske inte du så jävla bra på poker heller??

 

Har man en stark read är det klart man kan vika..

 

Efter alla mina år på NL10 (samt en del NL25 HU) så vet jag att detta inte går att folda. Inte ens om magkänslan skriker fold så gör jag det, och då är jag ändå en så kallad FEEL-spelare som anser sig ha mycket hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken var syn. Sen började jag fundera på saken lite grann och insåg att han inte kan ha en kåk här (vi har ju båda tiorna) och jag tror inte han satsar så hårt med en stege/färg/överpar/bluff. Då bettar han nog ~250 (ger samma intryck). Så ett rent matematiskt korrekt beslut här är, tvärtemot som alla ni andra säger, fold.

 

så 88 resp 99 finns inte i FIs handrange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...