Gå till innehåll

Mad Tilt ALL-IN - ROI?


Bubblan

Recommended Posts

Ja om du sitter på BB och två spelare är AI före dig och du ger dem rangen alla par, Alla Ess och alla broadway och du har 72o så får du 3,75:1 i pottodds eller du måste vinna mer än 21% för att få EV+ och 72o ger dig bara ca 20% så du ska folda 72o men syna med 72s

 

Låter som lite väl mycket tur för att få positiv ROI faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du sitter på BB och två spelare är AI före dig och du ger dem rangen alla par, Alla Ess och alla broadway och du har 72o så får du 3,75:1 i pottodds eller du måste vinna mer än 21% för att få EV+ och 72o ger dig bara ca 20% så du ska folda 72o men syna med 72s

 

Låter som lite väl mycket tur för att få positiv ROI faktiskt.

 

Man sitter ju inte i BB varje gång en turnering startar. Om man inte är sjukt motriggad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån med SS-prenumeration som kan kolla om folk har bra resultat i dessa över många spelade?

 

Eftersom rätt få har bra ROI i vanliga så lär det vara väldigt ovanligt med någon som har bra ROI i mad tilt om ens någon om man kollar över ett par tusen spelade. Vore dock skoj att se ifall det är möjligt. Dock skulle jag aldrig palla med variansen som det medför med tanke på de få chipsen och utbetalningsstrukturen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Ongame finns det SnG-turneringar som heter Mad Tilt ALL-IN där man få 60 chips och blinds är på 10/20. Dom går alltså väldigt snabbt. Bara ettan vinner cash och tvåan får tillbaka inköpet.

Frågan är bara om det finns någon möjlighet över huvudtaget att få en positiv ROI på dessa. Det finns ju ett litet litet moment av skicklighet då man har 3xBB när turren startar. Någon som har testat, vet eller har teorier kring detta? :)

Det skulle gå väldigt snabbt att cleara bonusar om man tokgrindade dessa i varje fall. :D

 

Grymma swings på Mad-Tilt. Spelade en del tidigare och låg bra plus Sen lyckades jag spela 54 st utan att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Låter som ett festligt projekt. Du får helt enkelt ta reda på det själv. Spela en hög med sådana, säg typ 200 till en början, och se hur det går. Återkom med resultatet!

 

Tänkte att jag skulle spela 200 st för att testa att se om det går att vinna, men sen kom jag på att variansen nog är för stor för att kunna dra några slutsatser. Så jag räknade lite på det:

 

 

Jag antog att vinnaren får allt, dvs $100 (när vi snackar om $10+1), för att göra räkningarna enklare. Visst, detta ökar variansen ytterligare så det får ni kompensera för i slutresultatet om ni vill.

Jag antar vidare att det faktiskt går att plussa på dessa, och att man vinner 1 av 8.

Men normalapproximation får man då ett 95%-igt konfidensintervall på totalvinsten:

[-$617, +$1217]

 

Om vi vill ta bort de lite mer ovanliga fallen kan vi ta fram ett 80%-igt konfidensintervall och får då:

[-$299, +$899]

 

Slutsats: 200 st. är alldeles för få för att avgöra om man kan gå plus på det eller inte.

Jag hann börja spela i alla fall. Så här blev mina resultat:

1: 0

2: 0

3: 0

4: 0

5: 0

6: 0

7: 0

8: $89

 

$1 i profit alltså. Nu lägger jag ner dessa. Gäller ju att sluta på topp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...