Gå till innehåll

När slutar ni spela?


Raimo

Recommended Posts

Hej!

Har precis kollat igenom det senaste årets (2008) poker. Jag har märkt av att när jag vinner slutar jag spela vid runt +3 inköp. Det som jag ser som en negativ trend är att när jag väl förlorar förlorar jag ganska mycket runt 5-7 inköp vilket inte är speciellt bra :-). Tror nästan aldrig att jag hämtat in när det gått dåligt typ ligger 3-4 inköp back.

 

Jag undrar om det är många som har regler vart gränsen går? Jag går aldrig upp i nivå och skottar och följer min övriga regler med antal inköp osv prickfritt. Om ni nu har regler vart går gränserna vid 2-3 inköp back? Vill försöka få bort denna "läcka" ur mitt spel som annars vid en granskning gått överförväntan i år.

 

Mvh Raimo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutar spela efter 3,75 inköp atm vilket jag tycker är en löjligt låg stoploss då jag nästan alltid lyckas spewa bort 2-3 inköp i början av mina sessioner för att sedan ta mig i kragen.

Företaget som stakar mig tycker tyvär anorlunda.

En stoploss på 6-7 inköp är nog optimalt, man börjar ju inte tilta eller spela dåligt när man tappat 3 inköp en så låg stoploss gör bara att man tjänar mycket mindre pengar i längden.

 

Att sluta spela bara för man plussat några inköp låter ju helt sjukt dumt, betydligt bättre att sätta upp en tidsgräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som du förut! Jag slutade tillochmed efter 1inköp+ ganska ofta pga motivationsförlust. Väldigt hämmande. Nu är det inte så längre och enda anledningen jag kan komma på är att jag känner mig ganska överrullad och då inte tycker ett inköp är speciellt mycket pengar(Detta är ju bra och kommer fortsätta ha det så). Jag spelar iofs generellt sett mycket längre pass nuförtiden.

En grej till kom jag på, jag kollar ALDRIG hur jag ligger till under en session och kör en ganska slaskig spelstil(så köper in ganska ofta). När jag är klar är det ofta så att jag inte vet om jag gick + eller -. Prova att inte kolla/tänka på hur du ligger till utan bara spela så bra du kan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta någonting som är väldigt personligt?

 

Ja menar vissa snubbar de kan sitta och lira 24h i sträck med stabil fokus hela tiden medans andra knappt kan köra en timme utan att börja slösurfa och snacka med polarna på MSN för att det är tråkigt och då tappar fokus på pokerspelet.

 

Samma sak gäller väl för hur man spelar beroende på om man ligger plus eller minus för sessionen. En del gummor tycks kunna lira grym poker även om de ligger back 5 inköp medans vissa blir tokgalna av att torska en enda större pott och då tiltar loss.

 

Samma sak när man vunnit några kronor och känner igen situationen från förrut och då har det minsan nästan alltid slutat med att man torskat hela det fina plusset man en gång hade, och ångrar sig så mycket att man inte slutade på toppen.

 

Så jag tror att man ska strunta i vad andra kör för regler, självklart kan man lyssna och säga, jaha det funkar för dig, va kul. Men för att man ska kunna veta vad som funkar för en själv så måste man nog analysera sig själv, sitt spel och hur man fungerar som person i de olika sammanhangen. Sen så sätter man en gräns eller inte, testar ett tag och ser, bra eller anus.

 

Mina tankar om ämnet. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar så länge jag orkar. Så länge jag inte kliver över min trygga low/low-mid och sådär har jag ganska nära 0% sessioner som är -EV oavsett humör eller hälsa så det är speltimmarna som gör skillnaden.

 

Sedan är det klart att faktiskt EV varierar mycket med eget humör och sånt där, men det känns sekundärt.

 

Jag har med andra ord inga gränser alls, förutom ett stundvis pressat schema av studier och annat. Har jag tappat 4 inköp och fortfarande orkar spela så spelar jag. Har jag plussat 10 gäller samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med att sluta efter ett visst antal backade inköp är väl att det kan vara en indikation på att du denna gång inte spelar ditt A-game eller kanske också att dina fi spelar ovanligt bra. Genom att då inte pressa när omständigheterna troligen är sämre än normalt så kan man minska variansen på sikt.

 

Däremot är det ju dumt att ha en övre gräns och sluta efter x antal inköp plus då omständigheterna troligen är gynnsammare än normalt om man har plussat bra och då gör man ju klokt i att pressa på lite och utnyttja situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fredagens livepoker på cc:

 

Jag kollar ner på :Ks::8s: på knappen och gör givetvis synen efter att 3pers synat. Blindsen knackar och vi får floppen :8d::8h::Qc:. Det checkas till mig och jag gör tomtespelet check. Turn :5h:. BB betar ut strax under pot. Fi2höjer. Jag återhöjer, BB lägger sig och Fi2 ställer. Bajs tänker jag.. A9... .. och synar. Fi2 har K8 och jag klarar mig med en splitt... viftar upp mina :Ks::9s: och spelarna runt bordet kollar förvånat på tomten i lösskägget.

 

Hemfärd 1,5inköp back. Inte pga backet utan för att man inte är fokuserad och bara spelar rent ut sagt skitdåligt i flera händer. Tror det är första gången jag faktiskt åker hem då jag är trött. Standard är annars 04.50. Jag får nog tacka 9an... annars hade det kunnat bli dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagens livepoker på cc:

 

Jag kollar ner på :Ks::8s: på knappen och gör givetvis synen efter att 3pers synat. Blindsen knackar och vi får floppen :8d::8h::Qc:. Det checkas till mig och jag gör tomtespelet check. Turn :5h:. BB betar ut strax under pot. Fi2höjer. Jag återhöjer, BB lägger sig och Fi2 ställer. Bajs tänker jag.. A9... .. och synar. Fi2 har K8 och jag klarar mig med en splitt... viftar upp mina :Ks::9s: och spelarna runt bordet kollar förvånat på tomten i lösskägget.

 

Hemfärd 1,5inköp back. Inte pga backet utan för att man inte är fokuserad och bara spelar rent ut sagt skitdåligt i flera händer. Tror det är första gången jag faktiskt åker hem då jag är trött. Standard är annars 04.50. Jag får nog tacka 9an... annars hade det kunnat bli dyrt.

 

Vad var detta för stakes? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...