Gå till innehåll

Filosofi på hög nivå.


osten123

Recommended Posts

Intressant fråga..

 

Beroende på ens ålder och vilka utsikter man har för de sista fem åren av ens liv, så kan det tänkas att det ekonomiska värdet av att alltid floppa triss överskuggar värdet av ens sista år i livet.

 

Men för min del beror det lite på hur dealen ser ut. Om det handlar om att jag ska få en livslång rigg till min fördel, så tackar jag nej. Det vore fusk, och det vore jävligt orättvist mot mina motspelare. Jag skulle inte kunna leva med mig själv.

 

Men om frågan ist var "skulle du bli mer glad över att ha sån sjukt otrolig tur att alla dina PP floppar triss än du skulle bli ledsen om du fick veta att du inte kommer att få leva dina sista fem år?" så skulle jag få fundera betydligt hårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på om man skulle fått vara frisk eller sjuk de sista fem åren av sitt liv. Tyvärr(?) är det ju hög sannolikhet att man är rätt så väck de sista åren pga demens eller ngt annat så då kan man ju lika gärna ge bort dem mot att få floppa set varje gång.

 

Men om du ger bort dina fem sista år, har du ju fortfarande fem andra år som kommer att bli dina sista. Vem säger att du inte är lika väck under dessa som du skulle varit under de du just gav bort? ;-)

 

Eftersom mina fiender redan tycks ha valt att offra 15 år av sitt liv för att dra ut mig varje gång jag floppar triss så behåller jag mina 5 år på kliniken för hopplöst dementa åldringar...

 

Hahaha. Roligaste posten jag läst på länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog gjort det, man hade ju lätt blivit känd eftersom man hade vunnit alla turneringar (ja, det spelar roll). Man hade nog blivit misstänkt för fusk dock om man körde typ varenda stor TV-tävling och de ser att man hela tiden lyckas floppa set, haha.

 

Jag är "ganska" ung, så min filosofi blir så här: Bättre att leva ett kortare liv utan begränsning än att leva 5 år längre fast där man får kämpa hela tiden.

 

 

Fast iof, hade jag nog viljat ha en on och off knapp, ibland är det ju skoj att spela poker för spelets skull :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta det, eftersom man som sagt ändå skulle ligga på ålderdomshemmet de sista fem åren.

 

Roligare att vara snuskigt rik och ha vunnit WSOP Main Event 10 gånger på vägen, typ, och därmed omge sig med golddiggers dagarna i ända.

 

22? All-in pre såklart, vi vet ju att vi trissar... Skulle vara en prestattion att inte klonka stora tävlingar på löpande band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare nämnt beror det ju på i vilket skick och hur gammal man skulle vare de fem åren, men hade troligtvis tagit triss så länge jag har ett hyfsat normalt liv ang. ålder, sjukdomar osv.

 

Hade inte brytt mig alls om det är "fusk". Skulle se det som att jag betalat för att få något och hade bara skrattat åt alla fi som tror deras AA e bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att alla sajter skulle stänga av dig trots att de inte hittar något fel i sin rng, eller?

 

Live skulle du antingen också bli avstängd för fusk eller misshandlad och hatad, därmed ensam. Iofs kan man ha vänner som inte bryr sig om poker men de skulle nog bli bittra.

 

Jag skulle nog i dagsläget ge 5 år för typ 10 miljoner dollar (vilket vida understiger det man skulle tjäna på att floppa set varje gång om ovanstående inte gällde). Problemet är att jag tror man får svårt att skaffa bra/behålla vänner om man helt plötsligt vann SJUKT mycket pengar på lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta det, eftersom man som sagt ändå skulle ligga på ålderdomshemmet de sista fem åren.

 

Roligare att vara snuskigt rik och ha vunnit WSOP Main Event 10 gånger på vägen, typ, och därmed omge sig med golddiggers dagarna i ända.

 

22? All-in pre såklart, vi vet ju att vi trissar... Skulle vara en prestattion att inte klonka stora tävlingar på löpande band.

 

Visste inte att det var på det här sättet vi skulle få ta del av dina dolda fantasier Ola? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men kan offra mina 5 första. De var ganska sega....

haha :)

Men du anser att genomsnitts personens 5 sista inte är det?

Jag hörde att genomsnittåldern kommer öka något enormt under de närmsta åren pga av alla mediciner så om jag blir typ 110 år skulle jag lätt bara ta triss alla dagar i veckan.

Btw, man skulle ju småmörka det så man inte blir lynchad på en gång, innan man vunnit ihop sin förmögenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att alla sajter skulle stänga av dig trots att de inte hittar något fel i sin rng, eller?

 

Live skulle du antingen också bli avstängd för fusk eller misshandlad och hatad, därmed ensam. Iofs kan man ha vänner som inte bryr sig om poker men de skulle nog bli bittra.

 

Jag skulle nog i dagsläget ge 5 år för typ 10 miljoner dollar (vilket vida understiger det man skulle tjäna på att floppa set varje gång om ovanstående inte gällde). Problemet är att jag tror man får svårt att skaffa bra/behålla vänner om man helt plötsligt vann SJUKT mycket pengar på lotto.

 

Känns väl som man skulle kunna vinna bra mycket cash innan detta ev upptäcks. För att vara lite taktisk kan man ju folda pp's då och då, i lägen man anser vara alldeles för idiotiska att spela (med vanlig tur) osv. Glöm inte bort att vi fortfarande kan vinna massa på andra händer än pp's.

 

Live bör det ju vara ännu svårare att upptäcka. Framförallt om dom inte filmar hålkort, isf skulle jag nog spela rätt normalt pre.

 

För övrigt måste ditt liv vara sjukt bra imo om du värderar dina sista fem år till $10m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl som man skulle kunna vinna bra mycket cash innan detta ev upptäcks. För att vara lite taktisk kan man ju folda pp's då och då, i lägen man anser vara alldeles för idiotiska att spela (med vanlig tur) osv. Glöm inte bort att vi fortfarande kan vinna massa på andra händer än pp's.

 

Live bör det ju vara ännu svårare att upptäcka. Framförallt om dom inte filmar hålkort, isf skulle jag nog spela rätt normalt pre.

 

 

Hur ska vi vinna med andra händer än pp på de högsta nivåerna om vi inte gör det nu?

 

Känns som att det skulle märkas ganska snabbt live tycker jag? Ett par dar så bör de flesta undra känns det som.

 

För övrigt måste ditt liv vara sjukt bra imo om du värderar dina sista fem år till $10m.

 

8-)

 

Man ska inte underskatta viljan att leva och ens egen fiskighet med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför börja folda? :roll:

 

För att slippa att folk kommer på en. För att kunna maintaina en situation där man fortfarande tjänar en grov massa pengar. Av samma anledning som jag inte hade spelat lika uppenbart som Paradise Poker-folket, om jag (1) haft tillgång till ett superuserkonto och (2) var omoralisk nog att använda mig av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...