Gå till innehåll

Undervärderade Småbolag.


Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ponera att erbjuder dig en helt riskfri investering (garanterad av alla världens stater) som ger dig 10% inflationsjusterat varje år. Accepterar du erbjudandet får du endast spara i denna produkt resten av livet. Du får inte investera i något annat alls utan bara gnetspara varje månad i denna produkt. Det står dig fritt att använda räntan hur du vill, du kan närsomhelst sälja av produkten osv.

 

Skulle du ta det erbjudandet?

 

eeh, ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeh, ja?

 

Två saker Opteron. 1, Ja erbjudandet är fantastiskt 2, Nej, det var inte riktat till Optejuderon.

 

Min teori var att den genomsnittlige småbolagslistespekulanten faktiskt skulle vara beredd att neka även ett fantastiskt erbjudande pga dess avsaknad av omedelbar tripplingspotential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

har klivit av Star då bolaget förlorar senior personal till en konkurrent. svårt att validera exakt vad det betyder men risken har ökat och det är för många frågetecken för min del.

 

håller på med research för en uppstickare som det kan vara värde att gå in i juni. återkommer om det är något.

 

det blev bara cirka 10 % vinst nu i Star men det är alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har klivit av Star då bolaget förlorar senior personal till en konkurrent. svårt att validera exakt vad det betyder men risken har ökat och det är för många frågetecken för min del.

 

håller på med research för en uppstickare som det kan vara värde att gå in i juni. återkommer om det är något.

 

det blev bara cirka 10 % vinst nu i Star men det är alltid något.

 

men hur gick det med catering please då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med Conpharm igår egentligen? Bra gick det i alla fall.

 

jag postade en länk till min analys på ett forum. förra gången jag gjorde det så drog conpharm 121 % på två dagar. det finns så lite aktier till försäljning så det blir lätt så när en aktie är extremt undervärderad.

 

uppgången är bara peanuts i förhållande till potentialen. bara kassa plus förlustavdrag är värt den dubbla kursen från nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diamyd är väl inget riktigt småbolag längre, men är ett av de svenska företag som har störst potential för närvarande. Företaget forskar på ett botemedel mot diabetes. Rätt stor grej om de lyckas - och hittills går allt bra, man är inne i fas 3-studier med sitt vaccin i USA. Och har även flera andra spännande läkemedel på gång, bland annat smärtlindring. Ryktas nu om snart listbyte och kursen har börjat röra på sig (vilket iofs händer lite då och då).

 

Kanske borde jag vara samma brm-nit på börsen som i poker, men med detta potentiella guldägg till företag har jag medvetet valt att ta ett skott med en ansenlig del av rullen.

 

Se t ex denna info.

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt.

 

Kan du inte haussa dina randomaktier på DI börssnack som alla andra puckon istället? Spyr lite i munnen varje gång jag läser ditt trams.

 

 

För övrigt förtjänar Jellos fråga ett par inlägg upp ett svar, men det kanske inte passar in på din agenda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl skaffa haklapp som alla andra crybabies.

 

Ännu ett klockrent tips från din sida.

 

För övrigt vill jag uppmana alla nybörjare att inte lyssna på ett ord psykologen skriver och dunka in pengarna i en avgiftsfri indexfond såsom avanza zero istället. Garanterat bättre EV

 

EDIT: Btw, du dodgear fortfarande Jellos fråga. Men det finns väl ingen poäng att visa de tipsen som faktiskt gick åt helvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt.[/QUOTE]

 

Du skrev ovanstående.....

 

Jag har också tjänat pengar på aktier, köpte förut och sålde nu +500%, sålde sen köpte tillbaka och tjänade ännu mer. Ruggigt skönt.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...