Gå till innehåll

Antal timmar i manaden


jon2

Recommended Posts

Snittar 2-3h/dag, men dà pluggar jag heltid, bor med flickvän och har en del andra fritidsintressen som tar tid.

 

Men 2-3h per dag räcker ändà för att fà en schysst extra inkomst.

 

 

Spelar man enbart poker och vill spela sitt A-game tror jag att man inte ska spela mer än 6-8 h per dag. Helst uppdelat i intervall. Jag tror det är svàrt att hàlla koncentrationen annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väldigt på. I somras körde jag spelade jag säkert 150 timmar på en och en halv månad. Nu när skolan är igång har det blivit väldigt olika. I går spelade jag till exempel 4 timmar på dagen och från 9 till 2 på natten. I kväll och imorgon kommer jag inte spela en hand och nästa vecka när vi har lov blir det troligen 4-5 turneringsnätter.

 

Edit:

Om du undrar ser jag mig själv inte som profesionell pokerspelare då jag har obefintliga levnadskostnader och spelar när jag känner för det, samt slaskar på spel jag inte är bra på för nöjes skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill spela långa sessioner och dessutom få lite adrenalinkickar så är MTT's finfint. Man startar upp några turneringar, självklart måste man leta på olika sajter för att hitta ett bra kvällsschema med någorlunda sammanhängande buy-ins och bra struktur, sen lirar man typ 9 timmar. Väldigt väldigt kul att spela finalbord. Är ju lite enformigt när man lirar sit n gos och flippar för 2 inköp och verkligen inte bryr sig. Då ligger ju fokus mer på att spela rätt och så ser man var variansen tar en. Men MTTs. Då jävlar blir man glad när man vinner med TT mot AK för 1M marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Cooper, 80-100 h/månad om man gör det heltid. Svårt att hålla koncentrationen och lätt att gå in i väggen om man nöter för mycket i min mening. Men som du säger, det är troligen väldigt individuellt!

 

Man får inte glömma bort de sociala bitarna bredvid pokern heller. Försök prioritera bort slösurfning, TV etc och fokusera på poker, vänner/flickvän, träning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag spelar 120-135 h/månad och tjänar mellan 17-30 000 kr/ månad

 

Spelar relativt låg nivå och har gjort det ett bra tag.

 

Har familj så jag måste prestera men har rejäl buffert hade inte pallat psykiskt annars, vill ha minst ett års buffert (har inga andra inkomster).

 

 

 

/Tandpetar'n

 

Vilken nivå spelar du på o vilken site?

(är i samma sits som du)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om ni spelar spelar på heltid o inte lirar mer än 200 timmar/månad bör ni skämmas över er extrema lathet. Jag spelar 120h/månad o då pluggar jag 100% o pluggade 200% ett tag o hade fortfarande rätt jämnt 120 timmar då också.

 

Träna o aktiverar er så ni inte faller i denna lathetsfälla, har spelat på heltid under 2 perioder o vet hur otroligt försunken man kan bli ävne om man hittar på saker o är social varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera 40-100 h/mån.

 

Pluggar heltid, tränar mycket och har ett socialt liv.

 

Innan jag började plugga blev det ofta 120-170 h/mån.

Alldeles för mycket för mig. Sååå kul är det inte och när man går in i maskin glider ptbb/100 lätt neråt (för mig iaf). Fin rakeback men att vara rakebackmaskin är väl inte heller något att eftersträva va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför man ska hålla sig till MTT-lir ;) :

 

Numera 40-100 h/mån.

 

Pluggar heltid, tränar mycket och har ett socialt liv.

 

Innan jag började plugga blev det ofta 120-170 h/mån.

Alldeles för mycket för mig. Sååå kul är det inte och när man går in i maskin glider ptbb/100 lätt neråt (för mig iaf). Fin rakeback men att vara rakebackmaskin är väl inte heller något att eftersträva va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...