Gå till innehåll

Vad betyder detta?!


DrillerKiller

Recommended Posts

Mina stats sa att jag var totalnoob när jag spelade på uni (fick en massa skojiga symboler när jag använde nån tracker), men då dödade jag nl100/nl200 rätt hårt.

 

Min möjligtvis något avvikande åsikt är att dessa stats (på dig själv) enbart är till för nybörjare som inte ännu förstått grunden till varför vissa av statsen är dåliga, och därför måste följa papperet slaviskt. Med det sagt vet jag inte om du är en av dom eller ej.

 

Hursomhelst känns det mer värdefullt att kika närmare på vilka händer du förlorar för mycket med eller liknande för att lokalisera luckor. Det är det enda jag saknar med att jag inte använder någon tracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra svar Trillske!

Känner igen ditt nick från SvS, hittade dig i PT också, var 1400 sek upp på dig :P så total noob e man kanske inte ändå.

 

Håller med dig om att PT är väldigt bra för att upptäcka luckor, har märkt att många av mina små konstiga SC inte är lönsamma. Men å andra sidan hade man inte spelat dem så hade man väl aldrig fått någon action med "vettiga" starthänder heller.

 

har ett spörsmål till som jag skulel vilja få svar på: Jag har en bb/100 som ligger på 7.34. Hur ska man värdera denna siffra?

Spelar som sagt enbart 5-manna bord 2,5/5-5/10 på SvS. 160,000 händer DB

 

Till stahla: snarare detta http://sv.wikipedia.org/wiki/Driller_Killer jag menade med Drillerkiller, men får la kolla upp filmen med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, har iof hört snubbar säga i chatten att dom är upp typ 5-6 papp på mig (dom ljuger! :mrgreen:). Men min overall winrate är i toppskick, så jag är nöjd.

 

Om din bb/100 händer är 7.34 så är det klart bra men finns antagligen hyffsat utrymme för förbättring. Däremot så brukar PT tala om ptbb, vilket är det dubbla. Så om du har misstagit dig där ligger du på över 14bb/100 händer vilket är riktigt vasst.

 

Vidare är jag rätt övertygad om att du inte är totalt noob om du har en fin winrate över 160k händer. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jag var ju bara tvungen att kolla upp dig nu när jag får tips! :P

 

nej jag e ju inte någon nybörjare, men känner väl att mitt spel kan förbättras betydligt och att PT kan vara ett hjälpmedel mot luckor i mitt spel. därför bra att veta hur man tolkar en del siffror i programmet hehe...

 

Den siffran jag menar från PT är siffran direkt till höger om "Amount won" kolumen. Där står det "BB/100 hands" och den ligger på 7,34. Ska denna dubblas eller det är kanske den korrekta bb/100?

 

ta det lungt

mvh

Drillerkiller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Den hade jag inte klickat i så min riktiga BB/100 ligger på 14.87.

 

Angående PF raise är den uträknad utifrån de händer man spelar? Spelar man 10 händer och höjer 5 av dem så har man en PF raise på 50%? Kan ju inte stämma väl? :-)

 

PF raise % är beräknat utifrån tilldelade händer. Blir du tilldelad 100 händer och höjer 21 av dom har du en PF raise på 21%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Den hade jag inte klickat i så min riktiga BB/100 ligger på 14.87.

 

Angående PF raise är den uträknad utifrån de händer man spelar? Spelar man 10 händer och höjer 5 av dem så har man en PF raise på 50%? Kan ju inte stämma väl? :-)

 

Nej, preflopraise% baseras inte på vpip utan alla händer, även de du foldar.

Ex:

Spelar du 20% av händerna och höjer 50% av dem kommer du ha 10% preflopraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AF är ett mått hur ofta du synar i relation till höjer, lågt af=höjer endast få händer (vilket ofta utmynnar i endast nötter (iofs kör vissa med syn på dessa med) eller möjligtvis nötter+rena bluffar vilket förenklar livet för fi nåt enormt...)

Japp, det visste jag iofs, men jag var mer nyfiken på formeln som får fram talet för Post Flopp AF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tydligen inte. Jag hade aldrig reflekterat över detta förrän någon här på forumet kommenterade en persons extremt höga aggresionsfaktor med att denne nog spelade för weaktight.

OK. Kan ju faktiskt bli riktigt illa och missvisande.

 

Så om man checkar eller foldar 89% av alla av alla floppar och höjer eller betar 10% samt synar 1% så får man faktorn 10/1=10.

 

Betar du eller höjer 50% av flopparna synar 25% så får du 50/25=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Funderar på om det är rätt person som är TS, men jag har för mig det. :) Ska göra en sån där grej som man absolut inte ska göra egentligen, men eftersom det ändå inte är spelare som dig som fyller mitt bankkonto och jag redan skrivit handen i chatten så..

 

***** Hand 855448692 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - 2008-11-12 20:21:29

Diana Turbo 23 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Darkfella (393.73)

Plats 4: Trillske (2386.31)

Plats 2: Luddeboy (352.01)

Plats 3: TS (1441.60)

Plats 5: ILOZ (793.71)

ILOZ lägg LM 2.50

Darkfella lägg SM 5.00

** Giv **

Darkfella [N/A, N/A]

Trillske [Ds, Er]

Luddeboy [N/A, N/A]

TS [N/A, N/A]

ILOZ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Luddeboy Syna 5.00

TS Höj till 25.00

Trillske Höj till 75.00

ILOZ Lägg

Darkfella Lägg

Luddeboy Lägg

TS Syna 75.00

*** Flop(Board): *** : [3k, 3h, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

TS Passa

Trillske Satsa 105.00

TS Syna 105.00

*** Turn(Board): *** : [3k, 3h, 6r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

TS Passa

Trillske Satsa 225.00

TS Lägg

*** Showdown *** : Rake: 9.31 Totalpott: 363.19

Darkfella Lägger mig Vinst: 0.00

Trillske Vinner potten Vinst: 363.19

Luddeboy Lägger mig Vinst: 0.00

TS Lägger mig Vinst: 0.00

ILOZ Lägger mig Vinst: 0.00

Eftersom du synar rätt light preflop och på flopparna men samtidigt inte går broke light här blir det ganska lätt att safta på, vanligtvis med 6 outs tillgodo om du synar. Då räknar jag alltså med att du inte ens pushar JJ, utan ligger mellan fold och (förmodligen oftare) syn för pottkontroll.

 

FE blir gigantiskt och då ska man inte glömma att jag kan hitta mycket bättre kort än en 9 på turn (exklusive min Q/A). AA/KK är nära på borträknade i din range och 33/66 är mest random-bizarro. Med andra kan jag dra en second på turn med vänster hand och spela MS Röj med den högra.

 

En headsup bara. :-) Hoppas det var rätt person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...