Gå till innehåll

Paddy Power ger segern till Obama


Recommended Posts

Det här kan väl bara vara en reklamkupp?

 

”Obama är USA:s nye president”

Irländsk vadhållningsagent anser att valet är klart – stoppar allt spel

 

Valet i USA är över – åtminstone om du frågar Irlands största vadhållningsagent.

 

Paddy Power PLC har stoppat allt spel och ger segern till demokraternas Barack Obama

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article3566087.ab

 

 

http://www.electionbetting.com/article.php?articles_id=94

 

här ser man dessutom att Aftonbladet har fel, de har inte alls stoppat spelet. Så det vete tusan vad de har gjort egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

McCain ger 6.60 på Betfair just nu. Jag tror att det kan vara bra att spela honom där, och sälja av senare. Det ser ut som en 20%-are just nu, men det kommer bli jämnare framåt valdagen. Vänta bara till kristna högern mobiliserar, se vill ite ha en demokratisk neger som president.

 

Vadär oddsen förresten på att det blir en annan segarre. Jag tänker mer på att Obama nog kan bli skjuten och vicepresidentkandidatet tar över. Fick jag 100 ggr på det så skulle jag spela.

 

Edit: Man får 370 ggr pengarna på Joseph Biden. In med en hundring sek på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet är detta den bästa sidan som sammanfattar och analyserar opinionsundersökningar. De är lite "liberala" i sina värderingar men samtidigt väldigt öppna med de statistiska metoder de använder. Jag tror att detta är den bästa uppskattningen av läget just nu.

 

http://www.fivethirtyeight.com/

 

Personligen tror jag att det i stort sett är klart, Obama vinner ifall det inte händer något stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadär oddsen förresten på att det blir en annan segarre. Jag tänker mer på att Obama nog kan bli skjuten och vicepresidentkandidatet tar över. Fick jag 100 ggr på det så skulle jag spela.

 

Edit: Man får 370 ggr pengarna på Joseph Biden. In med en hundring sek på det.

 

Det där låter som ett sjukt bra bet, lite cyniskt men sjukt bra EV troligen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den här tråden saknar ju rätt mycket en omröstning. Bortsett från vilseledande ämnesrubrik...

 

Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad?

 

"We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad?

 

"We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. "

Inte meningen att bli en massa OT nu.

 

Inget ont sagt om den här tråden. Men den andra tråden innehöll en omröstning med frågan "Vem vinner valet?". Konkurrerar inte så mycket med denna tråd som handlar om en bookie som stängt vadet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad?

 

"We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. "

 

De har tydligen gjort liknande saker tidigare. Om de anser att 538 har rätt och det är cirka 5% sannolikhet att Mccain vinner ger de bort EV €50000 för publicitet, de får ju onekligen en hel del sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...