Gå till innehåll

Kollar ni alltid hur många bord motståndaren spelar?


John_teh_Donk

Kollar du hur många bord motståndaren spelar?  

47 medlemmar har röstat

  1. 1. Kollar du hur många bord motståndaren spelar?

    • Kollar alltid hur många bord fi spelar, och märker dom.
      5
    • Ibland, om det är en spelare jag funderar på.
      21
    • Nej orka med sånt skitjobb!
      21


Recommended Posts

På lägre stakes tycker jag detta är grymt användbart.

När jag sätter mig vid ett bord eller nån ny hoppar, in söker jag alltid på namnet för att se hur många bord dom spelar.

Det ger ju en väldigt pålitlig och direkt allmän read, som inte är beroende av antal händer osv.

Satsar en 6 table grinder stort vet man att han har nötterna i dom flesta fall, gör en 1 table spelare samma sak är det väl ganska ofta en tveksam hand, ett missat drag eller ren bluff.

Man kan ju både spara mycket pengar, och tjäna en hel del på lättare calls.

Men det är ju j*vligt jobbigt att söka och märka upp spelarna :mrgreen: Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker ofta om jag ser en rejäl fisk för att kunna ställa mig i kö till hans övriga bord.

 

Ja, hittar man ngn som spelar enormt dåligt så brukar jag också försöka hitta andra bord han spelar på. Fast just nu spelar jag på NL 200 SvS och där brukar faktiskt folk kasta pengar till höger och vänster. Utan att vara kaxig så vill jag påsta att det är av mindre vikt att jaga fisk på den nivån. Man kan dock byta bord om det är riktigt, riktigt torrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker oftast upp min motståndare när jag spelar HUHU. Det var något tips jag fick i en deucescracked-video, där dem sa att om motståndaren är inblandad i nån stor pott på annat bord blir han lättare att stjäla från då han fokus bör ligga på det andra bordet. Givetvis tror jag blint på detta, och säkerligen förlorat mer pengar på det än jag vunnit. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker oftast upp min motståndare när jag spelar HUHU. Det var något tips jag fick i en deucescracked-video, där dem sa att om motståndaren är inblandad i nån stor pott på annat bord blir han lättare att stjäla från då han fokus bör ligga på det andra bordet. Givetvis tror jag blint på detta, och säkerligen förlorat mer pengar på det än jag vunnit. :oops:

 

mm såg det med, men kollar ite upp av den anledningen. jag kollarom de spelar fler bord än 1. spelar de bar 1 bord är de fiskar, så enkelt är det. spelar de 2+ bord kan de förmodligen spela.

 

mitt råd är: sök upp fi, 1bord = fisck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...