Gå till innehåll

FTP $163 nära bubblan.


Recommended Posts

Jag tror att jag själv synar lite för ofta här. Tror det är en fold.

 

Brädan träffar väldigt mycket och du kommer ju troligen pott-kontrolla här med svaga A, KQ och liknande händer, och de lär han inte förvänta sig att du viker. Har du luft c-bettar du nog ofta flop för att ta hem den right?

 

 

Det faktum att det är runt bubblan gör visserliggen scenariot något mer intressant. Hur ser FI på dig? Tror han att du är en dålig turre-spelare som bryr sig om ITM eller ser han dig som en duktig reg som går för vinst? Tror han att du tillhör första kategorin kanske en syn kan vara på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar nog oftast floppen ("för information" ;-) ) här.

 

Riverspelet är skumt. Vad synar en duktig spelare vår preflop-raise med, som han sedan kan checka på både flop och turn på den här brädan för att sedan värdebeta på river? Floppad färg, floppad stege med färgdrag, eller kanske 99, men inte så mycket mer, väl? Borde alltså finnas en hel del bluffar i fi:s hd. Jag synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar nog oftast floppen ("för information" ;-) ) här.

 

Riverspelet är skumt. Vad synar en duktig spelare vår preflop-raise med, som han sedan kan checka på både flop och turn på den här brädan för att sedan värdebeta på river? Floppad färg, floppad stege med färgdrag, eller kanske 99, men inte så mycket mer, väl? Borde alltså finnas en hel del bluffar i fi:s hd. Jag synar.

 

Leder har inte ut på turn vid check-check flop med dom händerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leder har inte ut på turn vid check-check flop med dom händerna?

 

Jo, de händerna lär ju vara nerviktade i hans HD, och det är ju därför jag synar river som sagt.

 

Eller menar du att han inte alls kan ha de händerna, och att han till 100% är på bluff nu när han leder ut på river? Fattar inte din poäng...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare har han en marginell hand här om det inte blivit väldigt populärt att checkhöja turn med starka händer i ett sådant läge. Skulle inte syna, speciellt inte mot halvduktig spelare.

 

Vilka marginella händer sätter du honom på som han skulle spela så och betta river med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, de händerna lär ju vara nerviktade i hans HD, och det är ju därför jag synar river som sagt.

 

Eller menar du att han inte alls kan ha de händerna, och att han till 100% är på bluff nu när han leder ut på river? Fattar inte din poäng...

 

Det jag menade är att han i princip aldrig har monster här men för den skull bähöver han ju inte vara tom. Som Consp är inne på finns det ju en hel del andra händer fi valuebettar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...