Gå till innehåll

Lansering av Everest Poker VIP Summit Club


EverestPoker

Recommended Posts

Nu så har det äntligen hänt...

 

Vi vet att det har varit på gång länge och vi är mycket glada över att kunna meddela att vårt nya VIP-program nu har lanserats! Everest Poker VIP Summit Club höjer ribban för lojalitetsprogram i pokerbranschen. Vi har lyssnat på feedback vi fått från er på PF.nu och från spelare runt om i världen och byggt ett system som är enkelt att förstå och som ger generöst tillbaka till er spelare.

 

Everest Poker VIP Summit Club erbjuder bl.a. spelare:

 

• Förmåner till ALLA spelare, inte bara nya

• Möjlighet att växla Summit Point till Cash, upp till $5 000 i månaden

• VIP-support

• Flera olika nivåer som ger olika förmåner baserat på spelaktivitet

• Registrering till live-turneringar

• Bonus Summit Points, upp till 750%

• Upp till $200 när du värvar en vän

 

Spelare kommer kunna ta del av sina nya förmåner redan den 1:a november baserat på spelaktiviteten i oktober! För mer detaljer besök sidan för Everest Poker VIP Summit Club!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Låt oss, exempelvis, säga att du tillhör nivån Base Camp och att du en dag tjänar ihop 50 summit points vid ett kontantbord. Du får då 125 bonus summit points (250%) så fort du lämnar bordet, vilket ger dig totalt 175 summit points för ditt spel vid det bordet. Du får dina bonus summit points så fort du lämnar kontantbordet. Om du tjänar summit points genom turneringsspel så får du dina bonus summit points när du slutat spela i turneringen."

 

Varför får jag känslan av att Everest vill skapa inflation på SPs... kan det möjligtvis vara en tanke med det med tanke på att så många sitter på en stor hög med SPs?

 

"Att växla summit points mot kontanter är jättelätt. Gå till “Växla dina summit points mot kontanter” från din bonussida eller din VIP-statussida. Fyll bara i antalet summit points du vill växla till kontanter (de kommer att växlas med kursen 1SP = $0,004), ange ditt lösenord och klicka på ”Växla”. De växlade kontanterna kommer att sättas in direkt på ditt spelarkonto."

 

Om jag inte minns fel så kan man köpa in sig på SNGs för 250SP för en $5.5 SNG? Då blir den växelkursen $0.022/ SP och nu får man alltså växla in dem till

18% av det värdet?

 

Och till sist en fråga - kan jag som har alla mina gamla SPs byta ut dem direkt mot $? Får det vore det enda positiva som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så kan man köpa in sig på SNGs för 250SP för en $5.5 SNG? Då blir den växelkursen $0.022/ SP och nu får man alltså växla in dem till

18% av det värdet?

 

Ja, du minns fel. det ska vara 1250+62,5SP, totalt 1312 sp alltså.

 

Ok, låt oss se nu. På base nivån får man 50$ för 12500sp.

Man tjänar dock in dom 2,5x snabbare, så 5000sp är värt 50$, alltså 100sp/dollar.

Det kan man ju jämföra med månadsbonusen som är på 30x.

 

Om månadsbonusen kommer att fortsätta som vanligt så ser det ok ut, annars är det en katastrofdålig försämring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan man växla sina nuvarande summit points mot pengar?" frågade jag, men vill utveckla lite efter att ha läst informationen.

 

Vad händer med bonusarna, försvinner de helt?

 

En jämförelse mellan bonus och VIP:

 

bonus 2250 sp ger $75

 

vip 2250 sp kvalificerar till base camp, då de 2250 sp kan växlas till $9, men dessutom tillkommer bonus summit points, så totalsumman blir ca $31?

 

Men man får växla max $50 i det läget, betyder det att man kan använda sina gamla summit points, eller måste det vara nyintjänade/'bonus summit points'?

 

Reglerna är mycket krångliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan man växla sina nuvarande summit points mot pengar?" frågade jag, men vill utveckla lite efter att ha läst informationen.

 

Vad händer med bonusarna, försvinner de helt?

 

 

Vad jag kan se så försvinner de helt.

Att få 22$ (Av ca 280$ i rake.) tillbaka (2250x2,5x0,004) med dagens spelmängd på 2250base sp istället för som nu 75$ känns ju som en oerhört fin "förbättring"

 

 

"DrRoland, tack för att du deltar i vårt skandinaviska beta VIP-program! Vi har noggrant lyssnat till alla era ovärderliga förslag och feedback. Resultatet? Fortlöpande gränslösa belöningar 365 dagar om året med vår nya VIP Summit Club. “Allt eller inget”-bonusarnas tid är förbi!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så försvinner de helt.

Att få 22$ (Av ca 280$ i rake.) tillbaka (2250x2,5x0,004) med dagens spelmängd på 2250base sp istället för som nu 75$ känns ju som en oerhört fin "förbättring"

 

 

"DrRoland, tack för att du deltar i vårt skandinaviska beta VIP-program! Vi har noggrant lyssnat till alla era ovärderliga förslag och feedback. Resultatet? Fortlöpande gränslösa belöningar 365 dagar om året med vår nya VIP Summit Club. “Allt eller inget”-bonusarnas tid är förbi!"

 

Stämmer detta everestrepresentanten? Funderade på om de va värt de o va me i de nya systemet eller om man skulle fortsätta på de som är nu. Men de försvinner då går jag inte med så får jag nada?

 

 

Creds till att ni verkligen lyckats få det så rörigt som de går :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är så att man bara får växla SPs till $ och inte får några bonusar eller dylikt samtidigt så är detta system mycket sämre än det förra.

 

Förut så spelade jag alltid in 10 000 SP per månad och fick $500 i bonus (dvs 20x).

 

Spelar jag nu in 10 000 SP (utan SP-boost) så blir jag VIP-nivå Camp II. Som Camp II får jag en SP-boost på 600 %, dvs 10 000 * 7 = 70 000 SP totalt.

Växlar jag in dessa till dollars får jag, 70 000 * $0,004 = $280

 

Det motsvararar alltså en 35,7x bonus (10000/280 = 35,7).

 

Är det något väsentligt jag missat eller är det nya systemet så pass mycket sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/51/affiliates-rakeback/everest-new-vip-program-322442/

 

Kommentera gärna om ni tycker att uppgifterna verkar rimliga eller ej.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

1 Base Summit point per dollar of rake taken from your table.

Based on the tier (monthly) you're in, you get a sp bonus multiplier.

Add the bonus points to the base points, and you can convert the summit points to cash, the rate is $0,004 per summit point.

 

'base camp': 250% multiplier $50 bonus for 12500 sp, that is 3571 base sp.

6 max rakeback equivalent = 8.5%

 

'camp 1': 500% multiplier $250 bonus for 62500 sp, that is 10417 base sp.

6 max rb equivalent = 14.4%

 

'camp II': 600% multiplier $750 bonus for 187500 sp, that is 26785 base sp.

6 max rb equivalent = 16.8%

 

'camp III': 650% multiplier $1000 bonus for 250000 sp, that is 33333 base sp.

6 max rb equivalent = 18%

 

'The Death Zone': 700% multiplier $2000 bonus for 500000 sp, that is 62500 base sp.

6 max rb equivalent = 19,2%

 

'The Summit': 750% multiplier $5000 bonus for 1250000 sp, that is 147058 base sp.

6 max rb equivalent = 20.4%

 

Numbers based on full 6 max tables, if the avg number of players at your tables is 5, multiply by 5/6

(with 5 players at the table the rake is max $2 instead of $3, but that is irrelevant to the calculations)

 

The old bonuses used to be a bit better, around 25-30% rakeback for 6 max players, but were 'all or nothing'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan någon svara på om detta verkar rimligt. Enligt ovanstående post får man $5000 för den högsta nivån och detta ska motsvara ca: 20% rakeback. Detta i sin tur betyder ju att man måste rejka $25 000 för att få sina 20%.

 

Enligt mig verkar detta lite väl mycket, speciellt om det är under en månads tid. kan det verkligen stämma?

 

Mvh

 

Sotomayor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr,sopiga bonusar och ett obegipligt och direkt korkat bonussystem.

Nu,ja nu skall vi INTE spela mot bonusar utan mot(trumvirvel el grande)...

 

*Freerolls :shock:

*Lättillgänglig live-chat :shock:

*Förtur hos spelar supporten :shock:

*Hjälp m reg till live tävlingar :shock:

*Byta sum points mot live turneringar :shock:

*Inbjudan till speciella vip event :shock:

 

Och endel påstår att det var bättre förr med bonusar o dyl.

Nej, har inte tid med det här längre,måste spela,massor-så kanske jag får chatta med Everest LIVE i december,juletider och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från att varje månad ha haft en $500-bonus för 10k-SP vilket motsvarat dryga 30% rakeback, kommer den "rakebacken" halveras. Detta baserar jag på uträkningarna från 2+2 där camp 1 & camp 2's bonusar bara motsvarar en rakeback på cirka 15%...

Stämmer det här så är det iaf slutspelat för mig på Everest. Bonusar motsvarande bara 15% rakeback är mer eller mindre ett hån.

 

Blir det någon övergångsperiod iaf? Jag har tjänat in 10k+ SP denna månad, och förväntar mig få en $500-bonus med 20x-krav nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så har det äntligen hänt...

 

Vi vet att det har varit på gång länge och vi är mycket glada över att kunna meddela att vårt nya VIP-program nu har lanserats! Everest Poker VIP Summit Club höjer ribban för lojalitetsprogram i pokerbranschen. Vi har lyssnat på feedback vi fått från er på PF.nu och från spelare runt om i världen och byggt ett system som är enkelt att förstå och som ger generöst tillbaka till er spelare.

 

Everest Poker VIP Summit Club erbjuder bl.a. spelare:

 

 

3 frågor:

 

1, Hur kan detta s.k. höja ribban för lojalitetsprogram i pokerbranschen när det är så mycket sämre?

 

2, Har eran Feedback från bland annat PF.nu varit att försämra erat VIP system?

 

3, Hur kan ni säga att detta system är enkelt att förstå när det måste vara ett utav de krångligaste system jag någonsin sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från att varje månad ha haft en $500-bonus för 10k-SP vilket motsvarat dryga 30% rakeback, kommer den "rakebacken" halveras. Detta baserar jag på uträkningarna från 2+2 där camp 1 & camp 2's bonusar bara motsvarar en rakeback på cirka 15%...

Stämmer det här så är det iaf slutspelat för mig på Everest. Bonusar motsvarande bara 15% rakeback är mer eller mindre ett hån.

 

Blir det någon övergångsperiod iaf? Jag har tjänat in 10k+ SP denna månad, och förväntar mig få en $500-bonus med 20x-krav nästa månad.

 

Innan de bytte till de systemet när man fick mer random va $500 bonusen 9k summit så de blir ju bara bättre o bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIP Summit Club har skapat mycket reaktioner här på forumet, som förväntat.;-)

Jag tycker själv att det här programmet är mer spelarvänligt och generösare än det tidigare systemet med ”allt eller inget”-bonusar.

 

I det gamla systemet så fick spelare exempelvis en bonus på 75$ mot 2250 SP. Den spelaren kunde alltså inte få mer än 75$ den aktuella månaden. Dessutom, om han inte lyckades skrapa ihop 2250 SP så fick han ingen bonus överhuvudtaget. Med VIP Summit Club så belönas spelaren löpande hela månaden. Varje spelare i Base Camp eller högre får Bonus Summit Points varje gång de spelar, som de kan växla mot kontanter då de känner för det. Spelare straffas alltså inte för att de inte når bonusmålet utan ju mer du spelar desto mer tjänar du. Genom VIP Summit Club så belönas alltså spelare mycket mer rättvist och för mängden de faktiskt spelar. Med VIP Summit Club kan du dessutom tjäna mycket större belopp, upp till $5000 om du är en aktiv spelare.

 

Utöver rena pengaförmåner så får spelare tillgång till ett gäng nya förmåner: specialfrirullar, ökade värva-en-vän bonusar osv.

 

Kombinationen av allt detta gör VIP Summit Club till ett bra program för alla spelare och är en stor förbättring jämfört med det gamla bonussystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte läsa systemet igår men jag måste säga att jag fattade inte ett skit men trodde det var för att jag var för trött pga all hackande. Fel av mig.

 

Så låt mig citera Denzel, kan nån (läs Everest representant) förklara för mig som ni förklarar för en 12 åring:

 

1- Hur mycket får jag i cash om jag spelar in 10.000 Summit points per månad?

 

2- Hur mycket får jag i cash om jag spelar in 20.000 Summit points per månad?

 

Och exkludera gärna all annan lyx (läs tillgång till chat osv) ur detta svar. Cash is King så ge mig ett svar i siffror!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinationen av allt detta gör VIP Summit Club till ett bra program för alla spelare och är en stor förbättring jämfört med det gamla bonussystemet.

 

Den enda som tycker det är ju du själv. Kom för fan inte och påstå att ni lyssnar på feedbacken.

Ingen här på forumet har frågat efter sämre bonusar och mindre pengar i plånboken.

Det här vipprogrammet borde ni fanimej skämmas att visa upp.

 

I det gamla systemet så fick spelare exempelvis en bonus på 75$ mot 2250 SP. Den spelaren kunde alltså inte få mer än 75$ den aktuella månaden. Dessutom, om han inte lyckades skrapa ihop 2250 SP så fick han ingen bonus överhuvudtaget. Med VIP Summit Club så belönas spelaren löpande hela månaden.

 

Jovisst... Orkar man inte spela in hela nu och bara spelar 1000sp så får man en obetydlig skitsumma på 10$. Och då får man sätta det i proportion till att man har betalat ca 125$ under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda som tycker det är ju du själv. Kom för fan inte och påstå att ni lyssnar på feedbacken.

Ingen här på forumet har frågat efter sämre bonusar och mindre pengar i plånboken.

Det här vipprogrammet borde ni fanimej skämmas att visa upp.

 

Fast det är ju en poäng med att slippa allt-eller-inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...