Gå till innehåll

The Well - Puni


Elitloppet

Recommended Posts

Inte så ofta faktiskt. Kanske köper en påse lösgodis varannan helg som räcker dne helgen.

 

Det är ju SVINOFTA. Jag har gjort en utredning och kommit fram till att du ska börja gymma. Till att börja med 2ggr i veckan efter detta schema. Jag är helt övertygad om att du kommer bli en lyckligare människa av det.

 

Black Sabbath eller Children of Bodom?

 

Liten snopp eller svinstor näsa?

 

Bo i Nordkorea eller Kambodja?

 

Hinduist eller scientolog?

 

Hur många gånger per år gråter du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ju SVINOFTA. Jag har gjort en utredning och kommit fram till att du ska börja gymma. Till att börja med 2ggr i veckan efter detta schema. Jag är helt övertygad om att du kommer bli en lyckligare människa av det.

 

Black Sabbath eller Children of Bodom? Ingetdera

 

Liten snopp eller svinstor näsa? Liten snopp

 

Bo i Nordkorea eller Kambodja? Kambodja

 

Hinduist eller scientolog? Hinduist

 

Hur många gånger per år gråter du? Vet ej, 0-2 kanske?

 

hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
När utvecklades du som mest inom pokern?

När jag blev medlem på cardrunners

Hur skedde denna utveckling? Jag var rätt kass innan, så all ny bra info som idag är apstandard för mig kom i strid ström då. Varje video gav nåt nytt på den tiden

 

Berätta om någon "aha-upplevelse" du fått inom pokern Typ den här grejen med att barrela på kort som är dåliga för FI:s range osv, och att andra kan göra det, tog ett tag att komma på :D

 

Vad har du tänkt livnära dig på efter pokern? Mkt bra fråga. Vet inte

 

Tycker du att jag verkar snäll? Och snygg

 

edit: tänker du se på melodifestivalen ikväll? Missar man inte i första taget

 

Vad går din snittnota på krogen på? Ganska lite, är inte ute så ofta heller men brukar mest dricka hemma då. Ett par hundringar kanske?

Största notan? 800 spänn tror jag. Helrör osv.

Vilket fokus har du på krogen(vanligtvis)? Dans/fylla, dans/brud? Fokus är typ umgänge med folk jag träffar jättesällan då jag som sagt inte är ute så ofta.

 

 

trodde brunnen var död men det fanns visst obesvarade frågor.. vill ju inte vara oartig. Världens längsta brunn?:D Jag kan inte klättra upp, stegen är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hur stor mycket har pokerforum hjälpt dig med din framgång inom pokern?

 

vad är din största turneringsvinst idag? (såg att du vann 37.5k på microgaming för ett tag sedan)

 

hur stor rulle lirar du med? (om det inte är för privat)

 

Har du något mål inom pokern år 2009?

 

Hur har du gjort för att lyckas inom pokern från dag 1 tills idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur utalas ditt nick?

 

Avancerat försök till fonetisk skrift följer nedan:

 

[p:uni]

 

eller

 

[pj:uni]

 

Jag uttalar det Puni, men vill man får man uttala det Pjuni, men då måste man veta att det kommer ifrån engelskans puny som i liten :)

 

Hur mycket skulle du vara beredd att bjuda på Heffners personliga Badrocksgarderob?

 

Badrock? Gå naken ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor mycket har pokerforum hjälpt dig med din framgång inom pokern? Inte jättemkt skulle jag säga. Har givetvis snappat upp en hel del här och var, men forumet är väl tidsfördriv för min del typ

 

vad är din största turneringsvinst idag? (såg att du vann 37.5k på microgaming för ett tag sedan) Det är den största vinsten

 

hur stor rulle lirar du med? (om det inte är för privat) Rulle o rulle. Jag räknar min BR som alla pengar jag kan tänka mig att spela poker med, vare sig de sitter på bank, MB eller inne på site. 40bi tror jag är rimliga br-krav för 2/4+ på ongame då det är 5-handed och väääldigt aggressivt spel. På lite lugnare siter med 6-handed klarar man sig nog med 30bi.

 

Har du något mål inom pokern år 2009? Hade som mål innan året att dra in en miljon under året alltsammans, så det får väl bli det. Vore kul att casha nån liveturre men det får bli bonus isf.

 

Hur har du gjort för att lyckas inom pokern från dag 1 tills idag? Haft en otrolig vilja att lära mig saker och förbättra mitt spel. Är nog också väldigt viktigt att vara ärlig emot sig själv och rannsaka sig själv på riktigt, så att man inte intalar sig att man spelar bra när man inte gör det, och vice versa. Disciplin har varit väldigt viktigt längs vägen också, att jag aldrig blev frestad att kliva upp i nivåer innan jag hade rulle för det gjorde ju att jag aldrig egentligen låg i farozonen för bust, och det är ju rtt viktigt om man vill bygga rulle :)

 

 

Brunnen lever ju tydligen.... : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
Hur väl uppfyllde FLW dina förväntningar som coach?

 

Nja förväntningarna uppfyllde han väl inte direkt, därmed inte sagt att han var dålig på något sätt. Bara väldigt annorlunda jämfört med vad jag trodde på förhand.

 

Bump hehe..

 

Skönast/oskönaste pf människan du träffat irl? Vem har du lärt dig mest av?

Har för mig att du coachade förut, hur bra anser du dig vara som coach på en 1-10 skala?

 

Laterz

 

Oj ja du. Skönaste finns många att välja på måste jag säga. Riktigt svårt att bara välja. Hela amsterdam-gänget dvs Gretko, emop, DrC, PK och Rooney är riktiga legender. Butte och dödsfisken ska heller inte glömmas.

 

Oskönast... hmm...... Vet inte om jag träffat nån oskön från forumet ens... Tror inte det tbh.

 

Lärt mig mest aaaaaaaav...... Rebonius, heltok, Hjort, Jello kanske.

 

Är nog en rätt decent coach, har lätt för att formulera mig. Säger väl en sjua, lite lagom självgod sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är vakna får gärna göra sitt bästa för att komma på nån fråga. 1-tablar en turre och det är inte jättemkt action när man är van vid 6-10 bord :)

 

1-tablear danska paradise hotel så kan väl lika gärna fortsätta..

 

Så jaha, ingen irl-sågning. Någon som du tycker verkar vara riktigt oskön från pf som du inte träffat då?

Vilka serier följer du?

Beskriv dig själv med tre ord.

Tror du att lycka är kopplat till intelligens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa lättsminkade maskeradutklädnad med startbokstav P? (ex.v. en av de bättre på J skulle imo vara Jokern)

 

Vilken yrkesroll i samhället är mest överskattad?

 

Hur planerar du i ett längre tidsplan?

 

Vem på pokerforum hade du helst velat raila under 10 timmar, gratis?

 

Hade du hellre railat Isuldur1 än denna person?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du om fem år? Jag ser gärna att jag pluggar i någon lite större stad, kanske lirar lite poker vid sidan om jag fortfarande finner det intressant.

 

Ser du dig själv som en rationell människa? Ja, mycket.

 

Är jag den snålaste pokerspelaren du har träffat? Definitivt av dem jag har diskuterat pengar med iaf. Kan inte säga med 100% säkerhets att du är det av alla, men det är nog ganska troligt :)

 

Vilka råvaror är viktigast vid matlagning generellt sett? Går åt mycket pasta här i hemmet, och grädde. Fet mat är god mat! Bacon ska inte underskattas heller.

 

Hur mycket har du investerat i förhållande till din rulle? Har i princip inte investerat någonting. Är så sjukligt rädd för att placera på saker som jag själv inte riktigt har kontroll över, så jag aktar mig lite för sånt. En kompis tipsade om guld... men jag vetefan. Tills jag läst in mig på nåt område skippar jag det nog. Kontrollfreak osv...

 

1-tablear danska paradise hotel så kan väl lika gärna fortsätta..

 

Så jaha, ingen irl-sågning. Någon som du tycker verkar vara riktigt oskön från pf som du inte träffat då?Njae faktiskt inte. Internet är ju lite svårt sådär, svårt att läsa av folk ibland, om de är ironiska eller seriösa osv. Det har ju "beefats" lite mellan the office-killarna och några av mina bekanta men jag har absolut inget emot nån från the office personligen så. Vore lite fel att döma någon pga deras forumuppträdande imo, eller jag vill inte göra det iaf. Onödigt att skaffa sig fiender innan man ens träffat någon :)

 

Vilka serier följer du? HIMYM är väl nästan den enda egentligen. Sen brukar det bli att man försöker se Criminal minds, På Spåret, Robinson, PH, Robins och kanske nån mer. Ser ofta serier bara för att fästmön kikar och sen blir man fast :)

 

Beskriv dig själv med tre ord. Hmm den är lite svår, men jag tror jag vill ha med intelligent iaf. Vältalig blir nog ett bra andra ord.... och hmm, vad mer. Lat blir perfekt. Intelligent, vältalig, lat.

Tror du att lycka är kopplat till intelligens? Jag tror att en intelligent person möjligen kan ha lättare att bli deprimerad än en korkad person. Här kan jag dock ha sjukt fel såklart.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt oväntat håller jag med. Någon synpunkt på om det finns något möjligt samband mellan (dåligt ordval kanske) dumhet/lycka?

 

haha. dessvärre är jag inte lika insatt där!! :roll:

 

Men njae, generellt sett tror jag att riktigt smarta individer, såväl som individer vilka lever i ett liv där valmöjligheter är väldigt omfattande, har tendens till att bli olyckliga i högre utsträckning.

 

Alltså,

 

Ifall jag föds riktigt smart, i ett samhälle där jag vet vad som förväntas av mig och mina livsval är få (du är storbondens förstfödde son på 1700-talet), tror jag inte att detta kommer medföra olycklighet i samma utsträckning som samma person hade fått ifall han fötts till ett liv med väldigt omfattande valmöjligheter (föds i stockholmsområdet av normalrika föräldrar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...