Gå till innehåll

Söker extrajobb i Sundsvall


Ferna

Recommended Posts

Hej!

En del av er kanske har läst min förra tråd i kategorin "Poker som yrke"

här är den iallafall http://pokerforum.nu/forum/poker-som-yrke/50714-vill-leva-pa-pokern-behoever-serioes-hjaelp.html

 

Nu är det så att jag har börjat sökt lite "extrajobb" för att få ihop lite pengar för att finansiera mitt spel och även till annat!

Jag har varit runt på diverse bensinmackar i sundsvallsområdet även ringt till "Svensk Distrubition"(?) dom som delar ut morgontidningarna, men det finns ju ingenstans där dom behöver folk. Jag har kollat runt på alla hemsidor så som Arbetsförmedlingen, Manpower, Monster.se osv osv.

Men det är sjukt svårt att få tag i nåt.

 

Så nu vänder jag mig till er, vad har ni för erfarenhet av extrajobb, vart är det bra att söka där det kan vara lätt att få tag på extrajobb?

 

Kom med alla förslag ni kan komma på!

 

Vill även säga att jag skulle gärna tänka mig ett nattjobb, som t ex tidningsutkörare,budbil etc då jag har körkort och tillgång till egen bil, och är en riktig nattmänniska :mrgreen:

 

Tack på förhand,

 

Mvh Ferna

 

PS: Vill även påpeka att jag varit inne på arbetsförmedlingen, men dom vill tydligen inte ha med mig att göra? För att jag har hoppat av gymnasiet och har egentligen ett år kvar där säger dom, så dom skickade tillbaks mig till skolan, är det rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du jobba extra för att ha råd att spela poker så låter det ju inte direkt som poker är en inkomstkälla att lita på?

 

Och det kan vara svårt att få jobb om man inte ens gått ut gymnasiet, så passa på att göra det även om det inte känns särskilt kul... jag lovar dig att det är roligare än Komvux...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS: Vill även påpeka att jag varit inne på arbetsförmedlingen, men dom vill tydligen inte ha med mig att göra? För att jag har hoppat av gymnasiet och har egentligen ett år kvar där säger dom, så dom skickade tillbaks mig till skolan, är det rätt?
Helt rätt! Tillbaka till skolan med dig. Där har du också svaret på varför du har svårt att ens hitta ett vanligt "skitjobb".

 

Och förresten ska man vara 18 för att få spela poker på internet! Du är på gränsen va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt! Tillbaka till skolan med dig. Där har du också svaret på varför du har svårt att ens hitta ett vanligt "skitjobb".

 

Och förresten ska man vara 18 för att få spela poker på internet! Du är på gränsen va?

 

Hade du läst igenom hela tråden hade du sett att det stod att jag hade körkort och tillgång till egen bil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig själv en tjänst, läs det där stycket högt för dig själv.

 

Hör du hur det låter?

 

 

jag skrev faktiskt "Nu är det så att jag har börjat sökt lite "extrajobb" för att få ihop lite pengar för att finansiera mitt spel OCH ÄVEN TILL ANNAT!"

 

Kan du vara snäll och INTE ta bort saker som jag skrivit för att du ska få en anledning till att vara spydig, rent ut sagt tycker jag att du är en jävla idiot såsom många andra på det här forumet!

sorgligt men sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skrev faktiskt "Nu är det så att jag har börjat sökt lite "extrajobb" för att få ihop lite pengar för att finansiera mitt spel OCH ÄVEN TILL ANNAT!"

 

Kan du vara snäll och INTE ta bort saker som jag skrivit för att du ska få en anledning till att vara spydig, rent ut sagt tycker jag att du är en jävla idiot såsom många andra på det här forumet!

sorgligt men sant!

 

Jag ber om ursäkt för min extremt missvisande citering, ville bara betona storheten i din begåvade tankeprocess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inte tillräckligt bra för att tjäna mer pengar på poker än på att ta ett skitjobb måste du ju vara helt väck om du hoppar av skolan för att satsa på ditt spelande. Kanske kommer du bli tillräckligt bra en dag, men jag betvivlar det.

Jag kan ju även berätta att jag känner en ung spelare som förvandlade $110 till över $25k på mindre än 2 månader under sommaren. Bankroll management? Ja. Var är han nu?

Japp, han är i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Ferna! Vakna för fan!!!! Du har fått otaliga tips för din framtida planerade "pokerkarriär" och det absolut vanligaste är:

GÅ TILLBAKS TILL SKOLAN!!!

 

Varför i helvete gör du bara inte det!

 

Din väg till eventuella pokerpengarna är jääääävligt lång, och tragiskt nog så finns det en risk att du inte kommer spela in ett öre!

 

Gå klart skolan, skaffa ett jobb, kom ner på jorden och sluta tråna efter det exklusiva pokerlivet som en så extremt liten del av världens samlade pokerspelare lever. Det finns en ganska stor risk att du tillhör den andra oglamorösa majoriteten...

 

Jag vill inte håna din dröm..hoppas verkligen du om 5 år är vinnande på poker och inte behöver göra något annat för att dra in pengar. Men men..det finns en risk att du inte lyckas..och då kan det vara bra att t ex framförallt ha en grundskole-examen att falla tillbaks på!

 

Om du nu skiter i skolan...du dår ju göra som du vill trots allt..så kanske du ska söka jobb där efterfrågan finns. Extrajobb tror jag är ganska enkelt att få t ex inom krog/restaurang-branschen och vård/omsorg. Problemet är kanske att dom ibland efterfrågar grundläggande utbildning!

 

Vad gör du nu? Vad har du för inkomst? Hur bor du? Hur mycket spelar du bort varje månad? (eftersom du skriver att du måste finansiera ditt spel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Ferna! Vakna för fan!!!! Du har fått otaliga tips för din framtida planerade "pokerkarriär" och det absolut vanligaste är:

GÅ TILLBAKS TILL SKOLAN!!!

 

Varför i helvete gör du bara inte det!

 

Din väg till eventuella pokerpengarna är jääääävligt lång, och tragiskt nog så finns det en risk att du inte kommer spela in ett öre!

 

Gå klart skolan, skaffa ett jobb, kom ner på jorden och sluta tråna efter det exklusiva pokerlivet som en så extremt liten del av världens samlade pokerspelare lever. Det finns en ganska stor risk att du tillhör den andra oglamorösa majoriteten...

 

Jag vill inte håna din dröm..hoppas verkligen du om 5 år är vinnande på poker och inte behöver göra något annat för att dra in pengar. Men men..det finns en risk att du inte lyckas..och då kan det vara bra att t ex framförallt ha en grundskole-examen att falla tillbaks på!

 

Om du nu skiter i skolan...du dår ju göra som du vill trots allt..så kanske du ska söka jobb där efterfrågan finns. Extrajobb tror jag är ganska enkelt att få t ex inom krog/restaurang-branschen och vård/omsorg. Problemet är kanske att dom ibland efterfrågar grundläggande utbildning!

 

Vad gör du nu? Vad har du för inkomst? Hur bor du? Hur mycket spelar du bort varje månad? (eftersom du skriver att du måste finansiera ditt spel)

 

 

 

OT: Faaan vilken bra signatur. Peter Wahlbeck is the shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du jobba extra för att ha råd att spela poker så låter det ju inte direkt som poker är en inkomstkälla att lita på?

 

Och det kan vara svårt att få jobb om man inte ens gått ut gymnasiet, så passa på att göra det även om det inte känns särskilt kul... jag lovar dig att det är roligare än Komvux...

 

Om nu Komvux finns kvar, fler och fler kommuner väljer att använda fjärrutbildning av vuxna istället. Skoj med SFI och kemilabbar över internet liksom.

 

Till Ferna, sluta ljug för dig själv. Det finns säkert en anledning till varför du inte vill gå i skolan, men att gå runt och tro att man ska bli fullblodsproffs är bara skadligt för dig själv. Ha gärna pokern som sidosyssla, men fokusera på att kunna göra något vettigt om det inte blir som du vill. Föreslår att du pratar med en kurator eller vägledare på skolan, det är deras jobb att ta hand om din typ av problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ni fan nått nya höjder ändå. Lolzor exempelvis, har du nånsin postat ett enda inlägg som inte bara varit rent skräp? Blir fan ledsen när jag ser dig skriva. Ni behöver kanske inte bidra med alla era jävla åsikter varje gång någon frågar något.

 

 

Ferna, vad har du jobbat med innan? Där du har erfarenhet borde det väl vara lättare att få in en fot. Gå till lite olika kaféer eller så med ditt CV. Eller hör med lite vårdhem och förskolor. Dom brukar ofta behöva vikarier, alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ni fan nått nya höjder ändå. Lolzor exempelvis, har du nånsin postat ett enda inlägg som inte bara varit rent skräp? Blir fan ledsen när jag ser dig skriva. Ni behöver kanske inte bidra med alla era jävla åsikter varje gång någon frågar något.

 

Ferna, vad har du jobbat med innan? Där du har erfarenhet borde det väl vara lättare att få in en fot. Gå till lite olika kaféer eller så med ditt CV. Eller hör med lite vårdhem och förskolor. Dom brukar ofta behöva vikarier, alltid något.

 

Hade du inte varit så gravt förståndshandikappad så hade du insett att jag faktiskt gör grabben en tjänst till skillnad från dig.

 

 

<------- Rapportera-inlägget-knappen is that way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag vilja börja moralisera och förklara läget för TS.

Eftersom "hyfs" inte är min bästa sida och eftersom TS inte vill ha någon predikan, så hjälper jag till lite istället...

 

Jag har bott i den där skitstan tidigare. Runt 6 år.

Prova med nattjobb på sjukhuset. Psykavdelningarna är lättast.

Känner du att du har mognaden, så sök även på Rättspsyk.

 

Har du några som helst hantverkskunskaper så går det att fixa extrajobb.

Det finns folk som lackerar svart och andra färger...

 

Diskare på krogarna är det en jävla omsättning på.

Glöm någon form av kassaansvar ifall du har berättat att du satsar på poker.

Surra med musikfolket. Roddare behövs alltid.

 

Extra på färdtjänst, ifall du nu har kk.

Takskottning nu när vintern kommer. Snacka med plåtfirmorna och några andra frijucklare.

 

Gränges och Ortviken tar säkert in yngre extrajobbare, eftersom ingen jävel vill jobba där. Svälj stoltheten...

 

Återkommer med fler idee'r när jag fått tänka efter.

Annars tycker jag att du är ute och cyklar:-D

 

Fan, det gick inte att hålla sig...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...