Gå till innehåll

Uppdateringar


Bluwajt

Recommended Posts

Händer ju då och då att man får tanka och installera nån uppdatering när man ska starta klienten. Hade varit najs att se vad uppdateringen gjort, så man inte missar nån ny funktion etc. Finns det någonstans man kan se detta? Annars skulle det vara grymt om ni kunde posta det här eller nånstans på officiella eller så (finns säkert, men jag hittar inget iaf :()

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra uppdateringen stog det väl?

Vill minnas att det stog i ett email att man kunde ha "auto-reload" å lite annat.

Annars är det väl bara googla å se vad man hittar?

Men visst, vore helt klart skönare att få ett email där alla nya features står :)

 

 

EDIT:

Med en enkel googling hittade jag denna länk: http://www.fulltiltpoker.com/sv/newClientFeatures.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra uppdateringen stog det väl?

Vill minnas att det stog i ett email att man kunde ha "auto-reload" å lite annat.

Annars är det väl bara googla å se vad man hittar?

Men visst, vore helt klart skönare att få ett email där alla nya features står :)

 

 

EDIT:

Med en enkel googling hittade jag denna länk: http://www.fulltiltpoker.com/sv/newClientFeatures.php

 

Hittade den också, men står ju inte alla uppdateringar där, bara de viktigaste.. Skulle va gött att få alla, men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringen förstörde mina anteckningar om andra spelare. Första gången jag startade klienten så var alla å, ä och ö borta. Andra gången så kunde klienten inte läsa filen med anteckningarna så den sparade undan den och startade en ny. Jag har mejlat supporten om det.

 

Samma här. Det suger! Nån som löst det själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Det suger! Nån som löst det själv?

 

For your information, så här löser man det:

Det är intressant med en notes-fil i XML-format. Nu borde man kunna auto-generera notes, som på den gamla goda tiden med Party Poker och poker tracker 2.

 

Thank you for contacting Full Tilt Poker Support.

 

I am sorry to hear that you are having this issue with your Full Tilt Poker player

notes.

 

To try and fix this, we would like you to follow a few steps. To begin, please

follow these three steps to back up your player ID.dat file:

 

1) On the "Start" menu, click on "My Computer".

2) Select your main hard drive (usually "C:"), "Program Files", then "Full Tilt

Poker". If you saved the software to a different location than the default directory

when you installed it, go there instead.

3) Locate file called "[YourPlayerID].dat". The text in square brackets will be your

actual Player ID on Full Tilt Poker. Copy this file and paste it on to your desktop

(please do not drag and drop the file).

 

Next, we would like you to delete the the YourPlayerID.xml file:

 

- From your C:\Program files\Full Tilt Poker folder, please locate the

"[YourPlayerID].xml". The text in square brackets will be your actual Player ID on

Full Tilt Poker.

- Upon locating the file, please delete it.

 

Once you have done all these, please reboot your system, and try accessing Full Tilt

Poker game client once again. Your notes should now be converted to ".xml" without

issue.

 

Please let us know if you continue to have difficulties with player notes.

 

We appreciate your patience. If there's anything else we can assist you with, please

let us know.

 

Problemet med svenska tecken vete fan om dom har löst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat "Matrix Tournaments"?

 

Full Tilt Poker's Matrix Tournaments are the next generation of tournament action.

 

When you enter a nine-player Matrix 4X Sit & Go, you'll sit down to four Sit & Go tables simultaneously - against the exact same eight players at each table.

 

On top of competing for the prize pool at each table, your overall performance will also be scored and paid out from a Matrix Tournament prize pool. You'll score Matrix points for every player you knock out, for every player you outlast and for finishing first. When the last table is finished, players who've earned the highest Matrix scores will be paid out for their skills and perseverance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For your information, så här löser man det:

Det är intressant med en notes-fil i XML-format. Nu borde man kunna auto-generera notes, som på den gamla goda tiden med Party Poker och poker tracker 2.

 

Thank you for contacting Full Tilt Poker Support.

 

I am sorry to hear that you are having this issue with your Full Tilt Poker player

notes.

 

To try and fix this, we would like you to follow a few steps. To begin, please

follow these three steps to back up your player ID.dat file:

 

1) On the "Start" menu, click on "My Computer".

2) Select your main hard drive (usually "C:"), "Program Files", then "Full Tilt

Poker". If you saved the software to a different location than the default directory

when you installed it, go there instead.

3) Locate file called "[YourPlayerID].dat". The text in square brackets will be your

actual Player ID on Full Tilt Poker. Copy this file and paste it on to your desktop

(please do not drag and drop the file).

 

Next, we would like you to delete the the YourPlayerID.xml file:

 

- From your C:\Program files\Full Tilt Poker folder, please locate the

"[YourPlayerID].xml". The text in square brackets will be your actual Player ID on

Full Tilt Poker.

- Upon locating the file, please delete it.

 

Once you have done all these, please reboot your system, and try accessing Full Tilt

Poker game client once again. Your notes should now be converted to ".xml" without

issue.

 

Please let us know if you continue to have difficulties with player notes.

 

We appreciate your patience. If there's anything else we can assist you with, please

let us know.

 

Problemet med svenska tecken vete fan om dom har löst

 

Fick samma mail. Fungerade bra först, sen när jag startade om klienten försvann notesen igen. Denna procedur har jag nu upprepat ett antal gånger. Någon som fått det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte. Man får tillbaka notesen, men de försvinner igen om man stänger klienten och startar den igen.

 

Problemet är att klienten gör fel när den konverterar .dat till .xml. Den borde byta ut alla åÅäÄöÖ mot de koder som representerar de bokstäverna i en XML-fil, men den gör inte det. (Om du öppnar den XML-fil som skapats av konverteringen i Wordpad så ser du en massa åäö, men om du gör en ny anteckning efter att notesen har försvunnit och öppnar den nya XML-filen i Wordpad så ser du inga åäö).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte. Man får tillbaka notesen, men de försvinner igen om man stänger klienten och startar den igen.

 

Problemet är att klienten gör fel när den konverterar .dat till .xml. Den borde byta ut alla åÅäÄöÖ mot de koder som representerar de bokstäverna i en XML-fil, men den gör inte det. (Om du öppnar den XML-fil som skapats av konverteringen i Wordpad så ser du en massa åäö, men om du gör en ny anteckning efter att notesen har försvunnit och öppnar den nya XML-filen i Wordpad så ser du inga åäö).

 

+100.

underbart att du listade ut vad som var fel!

 

Pillade lite genom att gå in och ändra manuellt i filerna. Fick det att funka till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+100.

underbart att du listade ut vad som var fel!

 

Pillade lite genom att gå in och ändra manuellt i filerna. Fick det att funka till slut.

Det har inte jag lyckats med, så du får gärna berätta lite mer.

 

Det jag testade var att ändra i den xml-fil som skapas från dat-filen. Jag provade att ersätta alla å med "& a r i n g ;" (utan mellanslagen) och motsvarande för de övriga bokstäverna, men det funkade inte. När man öppnar klienten så kasseras filen ändå.

 

Du gjorde kanske något enklare, som att bara radera alla åäö? (Det har jag inte provat).

 

När den nya klienten har sparat en anteckning som innehåller ett å, och man öppnar xml-filen i wordpad, så visas den bokstaven som Ã¥. Den sparas alltså som någon mysko kod som texteditorer inte kan visa ordentligt. Så det man egentligen borde göra är nog att byta alla åäö mot motsvarande mysko koder, men jag vet inte hur man skriver in dem i filen. Det blir inte rätt om man skriver Ã¥. (Första raden i xml-filen säger något om UTF-8, så jag antar att det är den sortens koder det handlar om).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte jag lyckats med, så du får gärna berätta lite mer.

 

Det jag testade var att ändra i den xml-fil som skapas från dat-filen. Jag provade att ersätta alla å med "& a r i n g ;" (utan mellanslagen) och motsvarande för de övriga bokstäverna, men det funkade inte. När man öppnar klienten så kasseras filen ändå.

 

Du gjorde kanske något enklare, som att bara radera alla åäö? (Det har jag inte provat).

 

När den nya klienten har sparat en anteckning som innehåller ett å, och man öppnar xml-filen i wordpad, så visas den bokstaven som Ã¥. Den sparas alltså som någon mysko kod som texteditorer inte kan visa ordentligt. Så det man egentligen borde göra är nog att byta alla åäö mot motsvarande mysko koder, men jag vet inte hur man skriver in dem i filen. Det blir inte rätt om man skriver Ã¥. (Första raden i xml-filen säger något om UTF-8, så jag antar att det är den sortens koder det handlar om).

 

Har du windows XP lr Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde så att jag bytte ut å ä ö mot a a o, orkade inte pilla med det andra. sen så startade jag klienten så att jag hade en ny XML fil (1 kb). Jag bytte ut filen mot den större filen XML filen med playernotes (medan klienten fortfarande var igång). Sedan startade jag om fulltilt. Hade då alla notes kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har XP, fast det spelar inte så stor roll nu. Full Tilt har fixat buggen idag.

 

Om någon fortfarande har problemet att alla anteckningar är borta efter uppdateringen häromdagen, så borde följande lösa problemet fullständigt: Stäng klienten. Radera dittnamn.xml från C:\Program Files\Full Tilt Poker (eller var du nu har den). Starta klienten och logga in. (Om du inte har den senaste versionen så ska den laddas hem automatiskt. När du loggar in så konverteras den gamla dat-filen till xml, och den här gången blir det rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...