Gå till innehåll

Dessa Double or Nothings...


Vrakman

Recommended Posts

Håller fortfarande på att justera mitt spel i Double or Nothing (DoN), och hamnade i en lite trickig situation igår.

 

8 pers kvar och blinds 25/50

 

(CO-1) FI 2300

(CO) Hero 1500

 

UTG och UTG1 har limpat (egentligen ointressant) och FI ställer för 2300. Till saken hör att FI är en av nätverkets bästa spelare...

 

Vad har vi för syn-range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller fortfarande på att justera mitt spel i Double or Nothing (DoN), och hamnade i en lite trickig situation igår.

 

8 pers kvar och blinds 25/50

 

(CO-1) FI 2300

(CO) Hero 1500

 

UTG och UTG1 har limpat (egentligen ointressant) och FI ställer för 2300. Till saken hör att FI är en av nätverkets bästa spelare...

 

Vad har vi för syn-range?

 

QQ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar ni är FI:s range här?

 

Fis range troligen 88+ AQo+ ATs+ om han är kompetent och inser att det är dåligt att bli synad så vill han nog pusha det mesta han vill spela här för att slippa bli synad av dig, undantag är nog KK och AA som han troligen inte ställer med här.

 

Intressant att veta hur stora de andra stackarna är här. Har de andra mindre stackar än dig är ju push självklart med de flesta händer han vill spela.

 

men det beror även på hur de andra spelarna vid bordet spelat. Synar de löst mot normala höjningar? Synar de pushar löst?

 

Edit: räknade just ut att snittstacken på de kvarvarande spelarna är 1800+ (om startstack=1500?) och då borde han ju inte pusha någonting. Nåväl. Han kanske har detta som standardspel med AA eller med 77 omöjligt att veta utan reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fis range troligen 88+ AQo+ ATs+ om han är kompetent och inser att det är dåligt att bli synad så vill han nog pusha det mesta han vill spela här för att slippa bli synad av dig, undantag är nog KK och AA som han troligen inte ställer med här.

 

Intressant att veta hur stora de andra stackarna är här. Har de andra mindre stackar än dig är ju push självklart med de flesta händer han vill spela.

 

men det beror även på hur de andra spelarna vid bordet spelat. Synar de löst mot normala höjningar? Synar de pushar löst?

 

Nej detta är givetvis helt fel! Om han är kompetent, vilket han är, så gör han inte den här typen av spel med särskilt många händer. Och minns att han är riktigt riktigt bra!

 

De andras stackdjup var ointressanta, inga kortstackar och inga direkta storstackar.

 

Och på sista frågan är svaret att DoN:s spelas sjukt tight av i princip alla vid bordet, alltid. Maniacsen attraheras inte av spelformen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det han oftast ställer med här är AKs, aldrig QQ och neråt.

 

Eventuellt AA/KK men det han vill med AKs är att få syn av en AQ/AJ eller nått sånt av en fisk. Eventuellt flippa mellan lägre pps för att sen ha en stack på 3k och kunna folda ner sig till vinsten.

 

Du synar inte med något förutom KK eller AA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det han oftast ställer med här är AKs, aldrig QQ och neråt.

 

Eventuellt AA/KK men det han vill med AKs är att få syn av en AQ/AJ eller nått sånt av en fisk. Eventuellt flippa mellan lägre pps för att sen ha en stack på 3k och kunna folda ner sig till vinsten.

 

Du synar inte med något förutom KK eller AA...

 

Hur tror du han spelar JJ och QQ om han pushar AA och KK för värde? Varför skulle han inte vilja få en syn av AJ eller AQ mot dom två händerna.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så fattar ju folk inte DoN, antar att det gäller forumet också.

 

Varför börjar ni inte kolla på ICM t.ex?

 

3800 marker uppbundna i två stackar, 11200 kvar att fördela på 6 spelare.

 

Antar en stack på 1200 och fem på 2000. 1200 på bb.

 

ICM för fold, förutsatt att alla andra viker, är då: 54.8%

 

För uppdubbling, igen - alla andra viker: 83.2%

 

Vi behöver alltså 65.9% equity i potten för att vilja syna. Det kan vara värt att ha i åtanke.

 

Spontant kände jag som att vi ska syna KK+, men att KK inte är helt säkert. Nu har jag inte PS framför mig, så jag kan inte kolla upp det här, men jag tycker inte det känns som att KK är en syn. AK känns mer trolig än JJ och hans range är nog lite viktad mot AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans range är väl typ:

15% TT-JJ

50% AK,QQ

35% AA,KK

 

Anledningen till att jag tror att det är störst chans till AK eller QQ är att dom är svårspelade på floppen. Han kanske sett att det är många fiskar på bordet som är synvilliga med 55-JJ, AQ och då är han ju storfavorit. Han har ju ingen stack som försäkrar honom ITM så att vinna en 80% för att dubbla är väl +EV.

 

Sen AA-KK kan ju vara ett bra move att gå all-in direkt om han vet att folk som synar en 4BB höjning med 77-JJ, AK,AQ likagärna synar en all-in.

 

Beror lite på vilken nivå du lirar också.. Känns som man vill dela upp rangen lite eftersom det är ett skumt move och han kanske inte gör detta jämt. Kanske har en dålig dag och openpushar TT-JJ.

 

Så du synar med AA och KK om du inte sett han gjort likadant innan med AA. Isf synar du bara AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så fattar ju folk inte DoN, antar att det gäller forumet också.

 

Varför börjar ni inte kolla på ICM t.ex?

 

3800 marker uppbundna i två stackar, 11200 kvar att fördela på 6 spelare.

 

Antar en stack på 1200 och fem på 2000. 1200 på bb.

 

ICM för fold, förutsatt att alla andra viker, är då: 54.8%

 

För uppdubbling, igen - alla andra viker: 83.2%

 

Vi behöver alltså 65.9% equity i potten för att vilja syna. Det kan vara värt att ha i åtanke.

 

Spontant kände jag som att vi ska syna KK+, men att KK inte är helt säkert. Nu har jag inte PS framför mig, så jag kan inte kolla upp det här, men jag tycker inte det känns som att KK är en syn. AK känns mer trolig än JJ och hans range är nog lite viktad mot AA.

 

LOL skrev samtidigt som dig.. Menar typ samma sak fast skrev lite donkigare än dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en av nätverkets bästa spelare? Var det en highstakes DoN?

 

100 dollars är nivån, går väldigt få andra på nätverket.

 

Fi är helt klart kompetent, och gör sällan några donkmoves, och därför blev jag väldigt förvånad över hans push för över 40BB här. Vad ska han ha för att lira så?

 

Han gör ju detta av någon anledning, det är inte något överilat steamat move imo, och just för att det är en DoN, så blev jag fundersam. Han förstår ju konceptet, och lirar dem tajt och bra, vilket ger mig slutsatsen att jag absolut inte tror att han har QQ eller AK här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 dollars är nivån, går väldigt få andra på nätverket.

 

Fi är helt klart kompetent, och gör sällan några donkmoves, och därför blev jag väldigt förvånad över hans push för över 40BB här. Vad ska han ha för att lira så?

 

Han gör ju detta av någon anledning, det är inte något överilat steamat move imo, och just för att det är en DoN, så blev jag fundersam. Han förstår ju konceptet, och lirar dem tajt och bra, vilket ger mig slutsatsen att jag absolut inte tror att han har QQ eller AK här.

 

Då äre väl bara AA som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då äre väl bara AA som gäller.

 

Om du nu vet att han har KK eller AA så e det väl bara o slänga allt utom AA..

 

Självklart "vet" man ju ingenting. Han "kan" ju ha 27 förstås, men det är ju mindre sannolikt.

 

Vad tror ni själva? Vad har ni om ni pushar så här (om ni är duktiga)?

 

Vad fan tror du att han har? 88, 99? JJ? Idiotfråga tbh.

 

Du har jättemycket bra idéer, kul att du ventilerade dem i den här tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart "vet" man ju ingenting. Han "kan" ju ha 27 förstås, men det är ju mindre sannolikt.

 

Vad tror ni själva? Vad har ni om ni pushar så här (om ni är duktiga)?

 

Om jag är duktig vet jag inte, men skulle jag pusha på det viset så har jag nog alltid AA och gör det för att jag på basis av något jag har sett har anledning att tro att att någon av limparna kan tänkas fisksyna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...