Gå till innehåll

Allt om Allsvenskan!


Pimpen

Recommended Posts

 

Vilket rörigt inlägg.

 

Bäste medmänniska,

 

Varför jag inte skrev om AIK? Tråden handlar ju om Allsvenskan och AIK ska följdaktligen inte diskuteras här. Jag tror nog att även du kan inse det om du tänker efter en smula.

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

 

Ojoj, hårda ord. Jag antar att du hört den från eran (antar att du är ett djurgårdssvin) otroligt vassa och extremt PINSAMMA ramsa "Vi är inte AIK" där mindervärdskomplexet lyser igenom totalt. Att besvara detta vore mest löjligt, men men.

 

Solnatattare (ja, det är ETT ord) är ju för övrigt ni också, som har spelat på Råsunda under en VÄLDIGT stor del under historien (men det vet väl inte du om som började följa DjIF 2002). Begreppet bör följdaktligen endast användas av bajare och andra lag i Sverige. Att djurgårdare använder det är fullständigt absurt, men det förstår ni inte tydligen själva. Hemlösa Djurgårn, ja ni är HEMLÖSA Djurgårn!

 

Hela förening är ett stort misslyckande

 

Haha, ja historiekunskaper visar du prov på än en gång. AIK är en av de mest framgångsrikaste klubbarna i Sverige någonsin och till skillnad från till exempel DjIF har man spelat en del i Europa.

 

Vet Du inte att DjIF är kända för att pendla mellan serierna? Svårt att veta när man är medgångare.

 

"Trelleborg ligger bra till eftersom dem möter lag som nyss spelat mot AIK"

 

Härligt med folk som vägrar se den humorn som låg bakom den artikeln. Men att humor inte direkt är Skansenfansens bästa sida är ju känt sedan länge.

 

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans.

 

Mmm, det har vi i konkurrens med Hammarby (även om de inte bryr sig om vad laget presterar, så jämförelsen är egentligen lite konstig). Ni däremot hade väl inga fans alls i slutet av förra året. :D

 

13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger.

 

Värst vad du vet bra vad BA-fjortisar blir sexuellt upphetsade av... Dags att komma ut ur garderoben?

 

Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

 

Nej. Till skillnad från Kaffeknappens IF så består inte AIK:s publik till majoriteten av fjortisar. Följdaktligen är inte dina fjortispolare på Norra stå någon kärna vare sig bland Råsundas eller Norras publik. Allt är inte som på Stadion (tacka Gud för det).

 

 

Till att börja med, jag märkte inte att tråden handlade om Allsvenskan - Trodde det handlade mer om fotboll i allmänhet, klantigt.

 

För det första, Nej. Jag har ingen aning om vad "Djurgårds Jojjon" är då jag började bry mig om DIF 2003 när vi vann SM guld, varför skulle jag hålla på DIF 2002 ?? Vi var ju inte ens Svenska Mästare då, jag höll på Bajen då eftersom dem då var mästare.

2003 och 2004 var jag Djurgårdare, 2005 var jag Malmö'are men nu är jag Djurgårdare igen tillsvidare iaf. (Vi ligger ju för tillfället 1'a, men Sören Larsen, SOM ÄR DEN BÄSTA SPELARE VI NGNZIN HAFFT!!11, är skadad så vi kan nog tappa den platsen till Götet - då blir jag nog ett blåvitt fan)

 

Lite seriositet igen, vad utgår du ifrån när du säger att jag är en medgångssupporter? Att säga att vi har många är en sak - För det har vi. Det skulle AIK också ha om dem kom upp till Allsvenskan för att sen ta 2 raka guld, det är inget att sticka under stolen med. Detta gör dock inte mig automatiskt till en medgångssuporter, lika lite som det faktum att du är AIK'are automatiskt gör dig till en Firman Boys medlem - Get my point?

 

Jo, jag förstod humorn i Trelleborg artikeln - Men jag är också relativt säker på att det låg en del allvar i den.

 

Vi är inte hemlösa, vårat hem är Stadion.

 

Du kan inte säga att Djurgården inte är en storklubb i Sverige, vare sig om ni har lyckats lika bra ute i Europa eller inte så är och förblir Djurgården en storklubb, medans AIK är påväg utför (Även om ni nu kommer upp ur Ettan)

 

 

Hursomhelst, nu ska jag ut och dricka 2,8'or cider med mina AIK vänner - Du vet dem där som hänger på Norra med AIK kepsar. Vi ska först hälla i socker i cidern, för det ryktas om att alkoholen tas upp snabbare av blodet då, när vi druckit upp vårat 6 pack (Vi delar det på 6 pers.) så ska vi börja sjunga AIK/Djugårds visor för att hetsa upp varandra för att sedan springa ner till sandlådan och skriva "Älska fotboll, Hata AIK" i sanden. (Dem kanske skriver "Hata Djurgårdsapor - Då kommer jag skrika "JAG SER EN RÅTTA SVART Å GUL, FYFAN VAD HAN È FUL" .. Den ramsan lärde jag mig av min storebror =)))))

 

Puss och Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kjell,

 

Någorlunda vettigt inlägg denna gång. Du börjar arta dig. Det finns hopp för djurgårdare.

 

Det där ironiska skiter jag i att kommentera. Småroligt, inte mer. Jag ber om ursäkt om du nu är "trogen" gårdare, men jag visste helt enkelt inte att sådana fanns i någon större utsträckning. Och när folk håller på och skriver det som nämns i "Vi är inte AIK" så kopplar man genast ihop den personen med en OXTOKIG NYGÅRDARE.

 

Detta gör dock inte mig automatiskt till en medgångssuporter, lika lite som det faktum att du är AIK'are automatiskt gör dig till en Firman Boys medlem - Get my point?

 

Absolut. Men då ska väl inte du hålla på och snacka om att det finns så jävla många huliganer i AIK, när de i själva verket är ganska få (även om de kanske är mer än i många andra klubbar, men om man räknar med den totala publiken så är ju ytterst få huliganer).

 

Jo, jag förstod humorn i Trelleborg artikeln - Men jag är också relativt säker på att det låg en del allvar i den.

 

För det första måste du förstå att det var EN person som skrev det. Det var inte direkt så att alla AIK-fans gick ihop och gjorde ett officiellt uttalande om varför vi tror att TFF ligger (låg) i toppen. För det andra så kan det ligga någonting i det. Det vet man inte.

 

Vi är inte hemlösa, vårat hem är Stadion.

 

Knappast historiskt sett.

 

Du kan inte säga att Djurgården inte är en storklubb i Sverige, vare sig om ni har lyckats lika bra ute i Europa eller inte så är och förblir Djurgården en storklubb, medans AIK är påväg utför (Även om ni nu kommer upp ur Ettan)

 

Lika bra? AIK har lyckats betydligt bättre i Europa än Djurgården, och det vet du om.

 

Djurgården är väl iaf på gränsen till en storklubb, men inte i närheten av AIK. Ni är bättre men inte större. Det vet du om.

 

Problemet med att säga att Djurgården är en storklubb är att ni bara är det när det går hyfsat bra. För inte så jättemånga år sedan vore det dumt att kalla er för storklubb.

 

Hursomhelst, nu ska jag ut och dricka 2,8'or cider med mina AIK vänner - Du vet dem där som hänger på Norra med AIK kepsar. Vi ska först hälla i socker i cidern, för det ryktas om att alkoholen tas upp snabbare av blodet då

 

Det är förvisso sant, men ändå egalt i berusningssammanhang. Visst går alkoholen ut snabbare i blodet men det spelar ingen roll eftersom det inte är blodalkoholhalten som gör en full, utan alkoholen som har gått upp i hjärnan. Och den går upp i hjärnan lika snabbt oavsett om du heller i socker eller inte. Och att tro att alkoholen ska hinna jäsa under berusningstiden är absurt, då det tar ett tag innan jäsningen startar. Alltså blir man, tyvärr, inte mer full. Jag kan det där med alkohol, grabben. Så försök inte lura mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det där ironiska skiter jag i att kommentera. Småroligt, inte mer. Jag ber om ursäkt om du nu är "trogen" gårdare, men jag visste helt enkelt inte att sådana fanns i någon större utsträckning. Och när folk håller på och skriver det som nämns i "Vi är inte AIK" så kopplar man genast ihop den personen med en OXTOKIG NYGÅRDARE.

 

 

- Såvitt jag vet så "sjöng" jag inte ramsan, utan felciterade några rader för att jag tycker att dem passar bra in på en (liten) fraktion av AIK klacken, en liten sorgsen del av supporterskaran.

 

 

Absolut. Men då ska väl inte du hålla på och snacka om att det finns så jävla många huliganer i AIK, när de i själva verket är ganska få (även om de kanske är mer än i många andra klubbar, men om man räknar med den totala publiken så är ju ytterst få huliganer).

 

- Självklart är ytterst få hulliganer, vore dem alla det skulle det råda total anarki i Stockholm och Solna just nu. Jag använde en överdrift för att få fram min poäng, det är lite roligt bara att många håller på AIK för att det är ett "badboy lag" med "massvis med stenhårda grabbar bakom dem" - Eller så har nog många kommit till att börja hålla på AIK iaf. Lika sant som att många säkert har börjat hålla på Djurgården p.g.a dem 2 raka gulden.

 

 

För det första måste du förstå att det var EN person som skrev det. Det var inte direkt så att alla AIK-fans gick ihop och gjorde ett officiellt uttalande om varför vi tror att TFF ligger (låg) i toppen. För det andra så kan det ligga någonting i det. Det vet man inte.

 

- Självklart var det skrivet av en person, behövs inga spökskrivare, redigerare etc. för att skriva en sådan artikel, inte ens för gnagare.

Jag vet också att den kom från .. Forum 1891 (Inte säker på namnet, AIKs SF hemsida iaf.) och där får såvitt jag vet vem som helst publicera en artikel sålänge den godkänts av moderatorerna för sidan.

 

Vi är inte hemlösa, vårat hem är Stadion.

-Knappast historiskt sett.

 

 

-- "Hemlösa" tar jag som att vi inte har ett hem, vilket vi har. Vi må ha flyttat runt lite men vi har våran borg och den är dem flesta stolta över.

Vi har iaf. en riktig hemma arena istället för en betongklump som sprider skam över hela Solna. ;)

 

 

 

Lika bra? AIK har lyckats betydligt bättre i Europa än Djurgården, och det vet du om.

 

- Du kan inte förvänta dig att jag ska gå med på/erkänna detta? Jag påstår att Djurgården har lyckats minst lika bra om inte bättre ute i Europa, vilka "bevis" du än lägger fram. ;)

 

 

Djurgården är väl iaf på gränsen till en storklubb, men inte i närheten av AIK. Ni är bättre men inte större. Det vet du om.

 

- Igen, tror du att jag ska gå med på detta uttalande? Aldrig i livet. Vi är störst bäst och vackrast (Till att fula "Real Malmö'are" - Nej ni är inte det, och kommer aldrig vara det.) Men i det stora hela beror det också på hur man definierar storklubb.

 

 

Problemet med att säga att Djurgården är en storklubb är att ni bara är det när det går hyfsat bra. För inte så jättemånga år sedan vore det dumt att kalla er för storklubb.

 

 

- Och för inte så jättemånga år sedan så hade Elanga aldrig slagit en kvinna, och för ännu färre år sedan så gick ni ... 2 år (?) utan vinst mot oss.

 

 

 

Det är förvisso sant, men ändå egalt i berusningssammanhang. Visst går alkoholen ut snabbare i blodet men det spelar ingen roll eftersom det inte är blodalkoholhalten som gör en full, utan alkoholen som har gått upp i hjärnan. Och den går upp i hjärnan lika snabbt oavsett om du heller i socker eller inte. Och att tro att alkoholen ska hinna jäsa under berusningstiden är absurt, då det tar ett tag innan jäsningen startar. Alltså blir man, tyvärr, inte mer full. Jag kan det där med alkohol, grabben. Så försök inte lura mig.

 

Du, jag har gjort en undersökning på alkoholprofilen.nu där dem sa att jag var nääärraa att blii alkiz, faan ja ba snakka me alla poolerz om de sen vi ba gick å kröka söönder oss när en bajare (HATA BAJEN FORZA DIF!!11) köpte ut en vinare åt oss på systemet, FAAN va fulla vi blev!!1

ngnsin provat blanda sprite och viiin?! azzo om man blandar typ 6 liter sprite (4 stora flaskor, ni gnagare kanske tkr de dyrt men ja har pappaz AmEx.. ) med 1.5 liter viin (14%!!1) så ja sväär man känner nästan iiingen spriit smak azzo, feeett soft vi ba satt o flumma fett läÄnge i en park sen AIK kom så vi ba smaka bazz dem ba abo.

 

 

 

Och @

Jag förstår inte diskussionen. Stockholm har väl inga fotbollsklubbar? De försvann väl t.o.m. före hockeyn försvann där?

 

Jasså vi har inte fotbollsklubbar? Kommer från mannen som stödjer .. Blåvitt? Är du en av tuffingarna som dricker kaffe på sittplats varje match, som har idol bilder på Glenn på väggarna och som har en egen upptryckt T-Shirt där det står "SPÅRVAGN 4 PRESIDENT" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innehållsförteckning:

Förtal

Fördomar

Ebonics

Och en gnutta ironi, dock bara i brist på riktiga argument.

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

 

Hela förening är ett stort misslyckande, och fansen slåss såväl med varandra som med spelare och ledning, samtidigt som man försöker hävda sig igenom att hela tiden skylla på andra och klaga på annat.

 

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans. 13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger. Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

 

För det första, Nej. Jag har ingen aning om vad "Djurgårds Jojjon" är då jag började bry mig om DIF 2003 när vi vann SM guld, varför skulle jag hålla på DIF 2002 ?? Vi var ju inte ens Svenska Mästare då, jag höll på Bajen då eftersom dem då var mästare.

2003 och 2004 var jag Djurgårdare, 2005 var jag Malmö'are men nu är jag Djurgårdare igen tillsvidare iaf. (Vi ligger ju för tillfället 1'a, men Sören Larsen, SOM ÄR DEN BÄSTA SPELARE VI NGNZIN HAFFT!!11, är skadad så vi kan nog tappa den platsen till Götet - då blir jag nog ett blåvitt fan)

 

Hursomhelst, nu ska jag ut och dricka 2,8'or cider med mina AIK vänner - Du vet dem där som hänger på Norra med AIK kepsar. Vi ska först hälla i socker i cidern, för det ryktas om att alkoholen tas upp snabbare av blodet då, när vi druckit upp vårat 6 pack (Vi delar det på 6 pers.) så ska vi börja sjunga AIK/Djugårds visor för att hetsa upp varandra för att sedan springa ner till sandlådan och skriva "Älska fotboll, Hata AIK" i sanden. (Dem kanske skriver "Hata Djurgårdsapor - Då kommer jag skrika "JAG SER EN RÅTTA SVART Å GUL, FYFAN VAD HAN È FUL" .. Den ramsan lärde jag mig av min storebror =)))))

 

Du, jag har gjort en undersökning på alkoholprofilen.nu där dem sa att jag var nääärraa att blii alkiz, faan ja ba snakka me alla poolerz om de sen vi ba gick å kröka söönder oss när en bajare (HATA BAJEN FORZA DIF!!11) köpte ut en vinare åt oss på systemet, FAAN va fulla vi blev!!1

ngnsin provat blanda sprite och viiin?! azzo om man blandar typ 6 liter sprite (4 stora flaskor, ni gnagare kanske tkr de dyrt men ja har pappaz AmEx.. ) med 1.5 liter viin (14%!!1) så ja sväär man känner nästan iiingen spriit smak azzo, feeett soft vi ba satt o flumma fett läÄnge i en park sen AIK kom så vi ba smaka bazz dem ba abo.

 

Inte varje dag man läser så mycket nonsens i en och samma tråd iaf, en eloge för det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack?

( <- Jag erkänner migsjälv som skyldig till brottet som ovanstående talare så hjärtlöst och egostiskt dömde mig till, Nonsens Spridare. Men jag ska bära min avatar med stolthet, ty jag är inte bara en nonsens spridare, jag är Nonsens Spridaren med stort N (Och S för den delen) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Se upp för Blåvitt säger jag bara...

 

IFK 0 - 1 GIF

 

TABELL S V O F +/- P

 

1. Djurgårdens IF FF 15 9 3 3 31 - 16 30

2. Helsingborgs IF 15 8 3 4 23 - 20 27

3. IFK Göteborg 15 7 5 3 19 - 10 26

4. Malmö FF 15 8 2 5 17 - 14 26

 

Blåvitt har både Malmö och Djurgården hemma kvar + att laget äntligen fått igång anfallsspelet. Du kanske inte såg 2-0 matchen mot Halmstad igår? För övrigt besegrade Blåvitt Halmstad med totalt 6-0 i år. Något mer du hade att säga? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se upp för Blåvitt säger jag bara...

 

IFK 0 - 1 GIF

 

TABELL S V O F +/- P

 

1. Djurgårdens IF FF 15 9 3 3 31 - 16 30

2. Helsingborgs IF 15 8 3 4 23 - 20 27

3. IFK Göteborg 15 7 5 3 19 - 10 26

4. Malmö FF 15 8 2 5 17 - 14 26

 

Blåvitt har både Malmö och Djurgården hemma kvar + att laget äntligen fått igång anfallsspelet. Du kanske inte såg 2-0 matchen mot Halmstad igår? För övrigt besegrade Blåvitt Halmstad med totalt 6-0 i år. Något mer du hade att säga? ;)

 

IFK 0 - 1 Daniel Bernhardsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt jobbat Glenn !!!

 

Kan bara skratta åt kvällens Avspark på ZTV. De sparar kvällens höjpunkt HIF-DIF till sista delen av programmet. Helt okej för mig ända tills Glenn Hysén sabbar spänningen genom att försäga sig. Han skulle ge lite "expertkommentarer" efter inslaget från IFK-Häcken. Sen börjar han snacka om att tätstriden hårdnar eftertsom DIF förlorade ikväll (trots att inslaget inte visats än). Att DIF torskade är givetvis glädjande men det är inte lika kul att få höra det på detta sättet. Särskilt när man hållt sig borta från Sportradion, Aftonbladet och Text-tv hela kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...