Gå till innehåll

Satellitstrategi med budget


ulaf

Recommended Posts

Kalle ska ta ett skott på en satellit till en stortävling. Det är en normal rebuy-addon-turnering. Om vi säger att Kalle under pistolhot är tvingad att spela (eller bara att han är beroende och torsk), hur ska han lägga upp strategin med:

 

A) 3 enheter.

 

B) 2 enheter.

 

Och skynda på, det börjar snart! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelt direkt obv. Tjänar ju mer på att kunna stacka folk som spelar löst under rebuy-perioden än en sketen addon som är lika stor right?

 

Är det ett motargument att det är värde i att ta två skott eftersom chansen att dubbla upp kanske bara är 50-60 % mot slaskigt motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att det är bättre odds att då köra en lägre turnering där man har råd med kanske upp mot 8 inköp utan probs då det är slaskigt ibörjan. Jag är helt säker på att du vinner mera i längden på den strategin än att gå upp och skotta.

 

Det är inte vinnande att köpa oxfilé heller men det är fan gott! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack så mycket!

 

Strukturen var lite annorlunda än jag trodde. 2000 startmarker och 25-25 blindar. Rebuy var 2000 kr för 2000 i marker och det var rabatt på addon, 2000 för 3000 marker.

 

Tror inte det var någon på bordet som gjorde rebuy vilket var förvånande. Därför gjorde inte jag nån heller och det var lite större stackar än jag förväntat mig trots allt.

 

PS: Det gick bra tills det gick dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...