Gå till innehåll

Undervärderade företag?


Recommended Posts

för mig är det fullkomligt obegripligt att världens alla ta-analytiker inte toppar forbes richest år ut och år in

 

Har du följt upp mina rekar med stoplossar, scenariobyggen etc de senaste månaderna så ser du att jag har haft väldigt rätt och haft väldigt bra rekar.

 

Hur länge har du dealat med aktier eller jobbat utifrån TA?

 

Jag är grymt imponerad om du har den edge du pratar om men jag har tyvärr svårt att tro det. Då borde du kunna få ett bra jobb och kunna dra in ett par miljoner i bonus/år... utan att chansa med egna pengar? Vilken firma skulle inte vilja ha dig med den avkastningen?

 

10 månader, typ.

 

Lite därför som jag inte vet hur bra jag egentligen är, samt att det är svårare att jobba med större summor. Dessutom har jag ingen ekonomiutbildning förutom en 3poängskurs i industriell ekonomi. Kan inte direkt gå in till nåt företag och säga:

 

"Tjena, jag har haft det mesta rätt i 10 månader, anställ mig".

Om jag efter 3-4 år slår index stadigt och det går fortsatt väldigt bra kanske jag nån dag tar en stor jävla grogg och går dit, visar upp mina resultat och undrar.

 

Som det är just nu förvaltar jag mest min mammas pengar mot att hon bakar bullar åt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns nog en anledning till att världens rikaste människor inte är TA-människor. Och sample size på 10 månader är väl inte speciellt långt heller för den delen. Ifall du klarar av att "bara" snitta 25% årligen kommer du mycket snart vara världens överlägset rikaste människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog bli bannad snart, för jag förstår verkligen inte på vilket "jävla" sätt det snack vi hade nyss inte var relevant för OP och de frågeställningar denne har haft genom tråden. Däremot såg jag väl en del flykt från ämnet när vi plötsligt skulle göra detta till någon sorts djens-well som dessutom tydligen inte fick frågasättas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog en anledning till att världens rikaste människor inte är TA-människor. Och sample size på 10 månader är väl inte speciellt långt heller för den delen. Ifall du klarar av att "bara" snitta 25% årligen kommer du mycket snart vara världens överlägset rikaste människa.

 

 

Det finns nog en hel del superrika TA-människor men både när det gäller TA och FA så är det viktigaste att ha tur och vara extremt "running good". Kanske t.o.m längre än 10 månader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...