Gå till innehåll

Snacka om att göra bort sig


Matfrid

Recommended Posts

Många om inte de flesta har nog redan sett detta. Ett sådant fantastiskt magplask. Personen går ut i Aftonbladet och klagar över att ha blivit orättvist behandlad, och blir snart en av landets mest utskrattade personer. Samt att nästan alla tycker att hon borde bli av med körkortet.

Anna skulle

ta mobilen – körde i diket

Dömdes för vårdslöshet i trafik ”Jag skulle sagt att jag väjde för ett rådjur”.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3518992.ab

 

Hon mejade ner två brevlådor innan hon slutligen fick stopp på bilen vid en uppfart. Dörren var blockerad och hon tvingades klättra ut genom fönstret. För polis och räddningstjänst berättade hon ärligt hur olyckan gått till.

 

Nyligen dömdes hon till 2 000 kronor i dagsböter.

 

– Jag tycker det är märkligt. Skulle en förälder som sträcker sig efter nappen som ett skrikande barn tappat också ha blivit dömd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart borde hon ha ljugit, och visst framstår hon som en idiot, men frågan är hur artikeln uppstod. Hur blev det en historia, liksom. Det finns ju en möjlighet att det bara är Aftonbladets vinkel att få henne att framstå som ett pucko eftersom de vet att läsarna kommer gilla och blogga om och länka till historien då.

 

Annars finns det inte så värst många vinklar att diskutera saken på än den folk redan bloggar sönder. Typ "vafan tror puckot att vårdslöshet är", "hon ska vara glad att hon inte körde ihjäl nån" och "dra in körkortet på henne".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...