Gå till innehåll

Com hem bredband?


Cosmo_Kramer

Recommended Posts

Har haft comhem länge och själva tjänsten har fungerat bra. Dock är kundservice extremt belastade och det har hänt att jag (och flera kompisar) blivit felfakturerade.

 

Kommer faktiskt säga upp Comhem nu när bindningstiden gått ut till förmån för Bredbandsbolaget.

 

 

 

Hade samma problem som dig fast tvärtom. Bredbandsbolaget fakturerade mig för mycket varje månad, man hade glömt att korrigera min månadsavgift till en lägre som gällde. Detta hade man gjort i 6 mån. När jag ringde och påpekade detta så bad dom om ursäkt och lovade att det skulle bli korrigerat from nästa månad. När jag frågade om kompensation för den tid jag betalat för mycket så fick jag kalla handen, ingenting dom kunde göra åt det. Då bad jag dom fara till ett varmare ställe och bytte till ComHem. Har haft stabil lina, man åtgärdade ett fel på HD-boxen snabbt plus att man kompenserade på räkningen den tid jag hade boxen på service. Så än så länge är jag nöjd med ComHem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem som dig fast tvärtom. Bredbandsbolaget fakturerade mig för mycket varje månad, man hade glömt att korrigera min månadsavgift till en lägre som gällde. Detta hade man gjort i 6 mån. När jag ringde och påpekade detta så bad dom om ursäkt och lovade att det skulle bli korrigerat from nästa månad. När jag frågade om kompensation för den tid jag betalat för mycket så fick jag kalla handen, ingenting dom kunde göra åt det. Då bad jag dom fara till ett varmare ställe och bytte till ComHem. Har haft stabil lina, man åtgärdade ett fel på HD-boxen snabbt plus att man kompenserade på räkningen den tid jag hade boxen på service. Så än så länge är jag nöjd med ComHem.

 

Heh, så lika men ändå så olika. Antar att de flesta operatörer kan ställa till det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft comhem länge och själva tjänsten har fungerat bra. Dock är kundservice extremt belastade och det har hänt att jag (och flera kompisar) blivit felfakturerade.

 

Kommer faktiskt säga upp Comhem nu när bindningstiden gått ut till förmån för Bredbandsbolaget.

 

Mina erfaranheter av BBB är att deras support är mycket värre än comhems.

 

Jag använder idag comhem till TV/bredband/tele och det funkar utmärkt. Har aldrig haft problem med supporten heller för den delen.

 

BBB's support är bra ända fram till det att dom faktiskt måste åtgärda ett problem :P upplysningar är ungefär vad dom klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har Comhem också. De ggr det varit strul har man fått vänta ett jävla tag i kön till kundtjänst, men där har de varit hjälpsamma i den mån de kunnat. Digitalboxen dog samma dag som OS började och vi fick tillbaka en trasig box igen, men de har lovat att kompensera för denna tid.

 

BBB överfakturerade oss med länge och vägrade ersätta oss för det. Precis som någon sade verkar deras support vara bra innan man behöver åtgärda något... Vi hade dessutom grova connection problems med dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem har funkat allt anant än bra för mig. Nätet går ner i stort sett varje dag (kortare perioder). Ett tag under en treveckorsperiod, efter att dom fått tummen ur och bytt nåt funkade det i två dagar innan det var nere en längre tid igen. Dessutom strular även digitalTV från dom.

 

Har efter 4h (något överdrivet) och bra många omkopplingar fått en adress till nåt ställe dit man tydligen inte kan ringa men man kan skriva vanliga brev med sina klagomål. Dom har inte uppfyllt sin del av kontraktet så nu ryker dom.

 

tagline:

 

Du, kan inte säga upp ditt bredband, du har bindingstid kvar.

- Men jag har ju inget bredband och det har inte fungerat alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, när det här kommer på tal, inflikar jag Telia har funkat suveränt för mig sedan jag bytte från BBB 2003. Kanske något dyrare än andra alternativ men det tar de igen på stabilitet och snabb support.

 

Kör med telia internet, digital-tv via internet samt ip-telefoni. Allt går klockrent på en 8/1-lina som förhoppninsgvis kan uppgraderas till 24-lina inom en snar framtid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, när det här kommer på tal, inflikar jag Telia har funkat suveränt för mig sedan jag bytte från BBB 2003. Kanske något dyrare än andra alternativ men det tar de igen på stabilitet och snabb support.

 

Kör med telia internet, digital-tv via internet samt ip-telefoni. Allt går klockrent på en 8/1-lina som förhoppninsgvis kan uppgraderas till 24-lina inom en snar framtid...

 

Allt jag har haft från Telia har alltid fungerat extremt väl. Idag har jag ingenting från Telia pga av att andra leverantörer gett mig samma eller bättre tjänst för mindre pengar. Dock lutar jag starkt åt att gå tillbaka till Telia nu när jag är stadd vid bättre kassa än under studietiden. Gäller främst mobiltelefoni där jag mer eller mindre längtar efter att kasta ut Tele2.

 

Mitt val av BBB denna gång handlar om att jag har LAN-uttag i lägenheten vilket ger 100 mbit för 290:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem har funkat allt anant än bra för mig. Nätet går ner i stort sett varje dag (kortare perioder). Ett tag under en treveckorsperiod, efter att dom fått tummen ur och bytt nåt funkade det i två dagar innan det var nere en längre tid igen. Dessutom strular även digitalTV från dom.

 

Har efter 4h (något överdrivet) och bra många omkopplingar fått en adress till nåt ställe dit man tydligen inte kan ringa men man kan skriva vanliga brev med sina klagomål. Dom har inte uppfyllt sin del av kontraktet så nu ryker dom.

 

tagline:

 

Du, kan inte säga upp ditt bredband, du har bindingstid kvar.

- Men jag har ju inget bredband och det har inte fungerat alls...

 

Vi hade samma problem under ett par veckor precis efter att ha flyttat. Supporten hittade inga fel. Jag ringde ett par dagar senare och sa att om de inte fixade det bytte jag leverantör och sedan dess har det fungerat felfritt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Comhem i drygt fem år och det har funkat bra. Ibland har det blivit strul med fakturorna (överdebitering) men då har det löst sig med mejl till kundtjänst.

 

Tänk på att det går att pruta. Jag har fått en tusenlapp extra rabatt på en digitalbox och en hundring billigare bredband när jag påpekade att en konkurrent hade lägre pris för samma tjänst. Trogna kunder tjänar på att nämna att de hängt med i många år när det är dags att förlänga avtal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt när man läser på nätet hur saker och ting fungerar, så kommer du få läsa "varningarna" men inte "berömmet". Nöjda kunder har ju inget att klaga på.

 

Jag har haft ComHem i typ 4 år. I början var det massor med strul, men på senaste tiden (ett år kanske?) har det fungerat perfekt.

 

Jag har ingen aning om det var för att jag tog bort TV och telfon och uppgraderade hastigheten, eller om det bara var en slump, men nätet funkar så jag kan pokra utan avbrott, och det är allt jag bryr mig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett skräckexempel angående comhem bredband och TV.

 

Under andra halvan av september började mitt bredband strula, det fungerade inte på några timmar ibland och inte på ett dygn ibland. Frustrationen växte sig starkare men så länge det fungerade 80% av tiden kändes det ok.

 

Både TV och internet slutade fungera helt för mig runt 1:a september i år. Ringde och felanmälde 2:a sept. Tekniker kom och kolla på min kabel men kunde inte hitta felet, dagen efter kom ännu en tekniker som lokaliserade felet i min kabel i källaren. Bra än så länge även om jag vart utan TV+internet en vecka dittills.

 

Problemet är att efter detta har det inte hänt något. Comhem valde då felet lokaliserats att lägga ut reparationen på en entreprenör, jag har sedan under andra halvan av september och nu under första halvan av oktober ringt comhem en del gånger för att få besked angående varför inte min kabel lagats ännu och endast fått svaret av kundsupport "vi skickar ett mail till entrepenör".

 

Har varit utan bredband och TV (digital+analog) i min lägenhet sen 1:a september nu och har idag valt att reklamera både mitt digital-tv abonnemang och bredbandsabonnemang.

 

Kanske även värt att nämna att min lgh är belägen i centrala Stockholm så det är knappast så att jag är den enda i området som använder mig av comhem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...