Gå till innehåll

Prostaker


Rosell

Recommended Posts

jag är en vinnande spelare. Men vid sponsring skulle jag få gå upp en eller två nivåer vilket känns lockande.. kontrakt vill dom skriva med mig. Men vill höra från spelare som har erfarenhet av det och säga hur pass seriösa dom är ? låter dom en åka på till exempel poker wekeends som dom säger? osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är en vinnande spelare. Men vid sponsring skulle jag få gå upp en eller två nivåer vilket känns lockande.. kontrakt vill dom skriva med mig. Men vill höra från spelare som har erfarenhet av det och säga hur pass seriösa dom är ? låter dom en åka på till exempel poker wekeends som dom säger? osv.

 

Jag spelar för dem nu och är såhär långt väldigt nöjd! Kom ner till kontoret i Gbg och testa på att grinda där nere för att se hur det känns osv.

 

Weekends, seminarier och dylikt händer titt som tätt och är väldigt roligt och givande.

 

Sägas ska att de är väldigt noga med disciplinen, Stoploss gränser osv men det finner jag enbart positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Sj för Fronstaker nu, och det funkar rikigt bra:-)

 

kör för dom eftersom jag Studerar, och kan inte lägga all tid på poker, och minimera risken att förlora pengar fattig student som man är utan att Behöva ta lån, osv..

 

 

Man kliver upp i nivåer fort faktist om man är en dukitg spelare, och spelar Nu över dom nivåer jag spelade förut på Grindade samma nivå hela tiden för att minimera risken att förlora,, Krossade ju nivån rätt bra men ville inte riskera Dom finna månadslönerna nu när man studerar, därför vadle jag Att bli sponsrad för att kunna spela Högre nu under min tid som studerande, för att sedan efter studierna kunna hoppa in på Dom högre nivåerna och krossa dom på egen hand utan Sponsring.

 

 

Ångrar mig inte något Tjänar mer nu och har blivit mkt bättre pokerspelare en vad jag gjorde som självgående spelare...

 

Tack för mig

 

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte förstått varför man skulle använda sig av stakning när man vet vilken nivå man slår?... Har svårt att se att en "mentor" skulle kunna lägga den tid och energi som krävs för att man ska utvecklas ngt nämnvärt.

 

Är väl samma gäng som är ligger bakom Hey Poker som sysslar med Prostaker, ger inte mig några förtroendevibbar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare varit sponsrad av Prostaker.

 

 

Det bästa med dom är utan tvekan att man kan gå upp i nivå lättare utan att behöva riskera sina egna pengar. Men är man väl stabilserat sig på en högre nivå ser jag ingen anledning till att fortsätta med dom. resor sker ibland och man måste visa bra resultat för att komma med på dom.

 

Mentorer är som sagt midstakesspelare och är man redan en midstakes spelare så kommer man inte att utvecklas speciellt mycket av dom.

För mig var det 100 ggr mer utvecklande att titta på cardrunners filmer än deras analyser av mitt spel.

 

Sen så har dom väldigt dåliga rakeback avtal. Rakebacken låses i 6 månader. Så man måste spela i 6 månaderför att få ut något av den, man får även bara tillbaka 50% av den oavsett om har köpt in dig för 50% och ska ha 80% av sina vinster eller inte.

 

Sen så verkar det vara omöjligt att förhandla sig till bättre avtal om man är en väldigt vinnande och stabil spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte förstått varför man skulle använda sig av stakning när man vet vilken nivå man slår?... Har svårt att se att en "mentor" skulle kunna lägga den tid och energi som krävs för att man ska utvecklas ngt nämnvärt.

 

Är väl samma gäng som är ligger bakom Hey Poker som sysslar med Prostaker, ger inte mig några förtroendevibbar direkt.

 

Jag spelar för frontsaker en bra anledning att spela stakad trots att man är vinnande är väll att man gulat eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis finns det en fördel för många bra vinnande spelare att spela på stake under någons vingar. Även om man är en kompetent vinnare som slår nivåerna med lätthet kommer man in i perioder där det går sämre. För gemene man är detta inget bekymmer, då det bara är att kliva ner i nivå och grinda tillbaka sina pengar.

 

Sen finns det en kategori spelare som under dessa perioder gör mkt dåliga beslut, och väljer att kliva upp i nivå, alternativt fortsätta nöta på en för stunde för hög nivå. Om man då spelar på stake kanske denna sorts spelare känner en viss skyldighet gentemot sin backer vilket gör att han inte gular. Spelar man för egen rulle kan känslor som WTF!, bara börja om om jag gular osv komma in i bilden. Det är då man oftast gular stora rullar, och vägen tillbaka kan vara ganska lång och mödosam.

 

Jag vet inte exakt hur dessa siter funkar, men visst vore det väl en fördel om dem hjälper en med ens moneymanagement samt kanske sköter om ens rulle/finanser åt en, så guln inte ska komma? Man bryr ju sig trots allt mer om andras pengar än sina egna i grund och botten.

 

Detta är iaf hur jag känner inför dessa siter, även om det troligtvis är bättre att lira under stake av någon polare. Då känns det iaf inte som om man kastar bort stejken andel i sjön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...