Gå till innehåll

PLO200, floppad nöt på turn?


Lisa87

Recommended Posts

Satt och spelade lite $1/2 PLO igår och nu sitter jag här och tänker tillbaka på en hand..

 

Jag satt med 579Q. Färgerna vet jag inte men vi kan anta att jag satt på:

:5d::7s::9h::Qc: och jag var SB.

Spelet var 6-handed och jag har nyligen satt mig vid bordet och sitter med en stack på 100BBs.

 

En spelare på CO sitter med 100bbs han också och BB sitter på ~160BBs. Alltså 100bbs effektivt stackdjup.

Anyway..

 

CO limpar, jag compleatar och BB checkar.

Floppen kommer :4c::6h::8d: och jag pottar. BB synar och CO foldar.

Turn kommer :Qh: Vad gör vi här? Pottar igen? C/R för att få in så mkt pengar som möjligt? Om BB checkar bakom å river parar brädan eller gör så att färgen sitter så är det C/F?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi här ?

 

Finns det nåt annat än potbet ?`

Tänker ju inte ge han ett frikort för kåk/flush..

Visst finns det någon som kan prova en bluff om du checkar men inte troligt på den brädan..

Har jag pröjsat i potten betar jag om jag leder och det gäller på alla gator. Allt annat staffar bara i omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att betta på, finns ingen anledning att tro på att han bettar turn, utan historia, dessutom kommer säkert ett set att syna även turn.

 

Du behöver iofs inte potta utan kan betta runt 70%, brukar kunna inducera omslag och gör att du kan balansera nöthänder, drag och bluffar bättre men om du alltid pottar är det väl bara att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och spelade lite $1/2 PLO igår och nu sitter jag här och tänker tillbaka på en hand..

 

Jag satt med 579Q. Färgerna vet jag inte men vi kan anta att jag satt på:

:5d::7s::9h::Qc: och jag var SB.

Spelet var 6-handed och jag har nyligen satt mig vid bordet och sitter med en stack på 100BBs.

 

En spelare på CO sitter med 100bbs han också och BB sitter på ~160BBs. Alltså 100bbs effektivt stackdjup.

Anyway..

 

CO limpar, jag compleatar och BB checkar.

Floppen kommer :4c::6h::8d: och jag pottar. BB synar och CO foldar.

Turn kommer :Qh: Vad gör vi här? Pottar igen? C/R för att få in så mkt pengar som möjligt? Om BB checkar bakom å river parar brädan eller gör så att färgen sitter så är det C/F?

 

Lägg raggsockan preflop och potta turn för att det är kul att lägga in pengar när man leder i omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi utesluter att du inte viker rainbowhänder med gap i sig från sämsta position pre, så bomba hela vägen. Skulle bordet para sig på river, skulle jag jag lägga in ett bet 70-80% av gångerna(beroende på Fi dvs). Då jag oftare tror att folk synar ner med någon form av draghand, och inte set/två par. Då jag tror att de skulle raisa flop med top2 och set(bara vad jag tror, utan reads, stats mot anonyma Fi's)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pyttsan heller. Vi är rätt mkt bättre post-flop spelare än övriga, alltså ta så många billiga syner som möjlit pre.

 

I denna givna hand så potta turn också och om bordet parar sig OCH färgen kommer så lägg betar vi 55% av pot.

 

Syna med rags från blindsen i omaha är en säker BRdödare precis som i texas och spelar inte så stor stor roll att vi har edge på bordet. Skulle väl tro att du bara bör spela ungefär samma händer från blindsen som du spelar från UTG och jag vettifan men jag tror inte jag vill spela 579Q utg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna med rags från blindsen i omaha är en säker BRdödare precis som i texas och spelar inte så stor stor roll att vi har edge på bordet. Skulle väl tro att du bara bör spela ungefär samma händer från blindsen som du spelar från UTG och jag vettifan men jag tror inte jag vill spela 579Q utg.

 

WHAT?

Rätt obv att man kan vara lösare från sb efter en limp än från UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna med rags från blindsen i omaha är en säker BRdödare precis som i texas och spelar inte så stor stor roll att vi har edge på bordet. Skulle väl tro att du bara bör spela ungefär samma händer från blindsen som du spelar från UTG och jag vettifan men jag tror inte jag vill spela 579Q utg.

 

Måste dra till med ett lol på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...