Gå till innehåll

Följer ni BR Management?


Deppodi

Recommended Posts

Med tanke på att jag bara har 50$ så har jag ju bara råd att spela på NL10, kommer behöva grinda +250 innan jag ens har minimum bi för att egentligen spela på NL10. 0.10x3000=300=30 fulla buyin.

 

Är det någon som tror på att man kan börja bygga en br med bara 1/6e del av minsta inköpet på nivån? Och tror ni det är rimligt att lyckas gå +250$ på NL10? Känns som att detta mål ligger långt bort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Med tanke på att jag bara har 50$ så har
Bankrulle är INTE så mycket pengar du råkar ha på sajten, bankrulle är så mycket pengar du har avsatt till poker.

 

Om du förlorar dina 50, då kommer du alltså att aldrig spela poker igen, eller? Det är vad du säger när du säger att din rulle = 50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag bara har 50$ så har jag ju bara råd att spela på NL10, kommer behöva grinda +250 innan jag ens har minimum bi för att egentligen spela på NL10. 0.10x3000=300=30 fulla buyin.

 

Är det någon som tror på att man kan börja bygga en br med bara 1/6e del av minsta inköpet på nivån? Och tror ni det är rimligt att lyckas gå +250$ på NL10? Känns som att detta mål ligger långt bort..

Hur menar du "minsta inköpet på nivån"? Minsta inköpet vid bordet är 4$, men antar att du menar rekomenderad bankrulle för nivån.

Tror inte man behöver 3000bb för NL10. Det viktiga är att man åtminstone går lite plus på nivån man spelar, tills dess får man jobba på sitt spel :)

 

Jag hade bara 8$ kvar på mitt Full tilt konto i mars. Spelade NL10, fick upp rullen till typ 30$ på några timmar.

Spelade sen NL25 med 15$ inköp nån dag tills jag hade 120. Sen blev det NL25 med fullt inköp tills jag hade runt 500$, sen blev det blandat NL25/NL50.

Så omöjligt är det inte, gäller bara att spela säkert och inte ha otur i början :mrgreen:

 

Bankrulle är INTE så mycket pengar du råkar ha på sajten, bankrulle är så mycket pengar du har avsatt till poker.

 

Om du förlorar dina 50, då kommer du alltså att aldrig spela poker igen, eller? Det är vad du säger när du säger att din rulle = 50.

Det kan man nog säga, men det verkar gälla per månad tills han börjat plussa och kan bygga en rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en "månatlig bankrulle" på $50. Jag hade satt in de första $50 och spelat halva inköp, dvs $5/bord. På NL10 är det tight ABC-lir som funkar bäst imo. Under denna första månad hinner du förhoppningsvis känna in nivån och hitta en vinnande melodi, kanske får du upp din rulle till mer bekväma $300. Iaf så kan du fylla på med $50 nya nästa månad.

Alternativet är väl att vänta ett halvår och köra för $300 direkt :rolleyes:

 

Sen när du har 20 inköp till NL20 kan du ta ett skott men kom ihåg att gå ner i nivå om du trillar ner till 30 inköp för NL10.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrulle är INTE så mycket pengar du råkar ha på sajten, bankrulle är så mycket pengar du har avsatt till poker.

 

Om du förlorar dina 50, då kommer du alltså att aldrig spela poker igen, eller? Det är vad du säger när du säger att din rulle = 50.

 

Jag håller med om första stycket, men inte andra. Gular man en rulle kan man skapa en ny. Annars kan man ju aldrig börja spela poker eftersom ingen från början har något avsatt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en "månatlig bankrulle" på $50. Jag hade satt in de första $50 och spelat halva inköp, dvs $5/bord. På NL10 är det tight ABC-lir som funkar bäst imo. Under denna första månad hinner du förhoppningsvis känna in nivån och hitta en vinnande melodi, kanske får du upp din rulle till mer bekväma $300. Iaf så kan du fylla på med $50 nya nästa månad.

Alternativet är väl att vänta ett halvår och köra för $300 direkt :rolleyes:

 

Sen när du har 20 inköp till NL20 kan du ta ett skott men kom ihåg att gå ner i nivå om du trillar ner till 30 inköp för NL10.

 

Lycka till!

 

Jag förstår verkligen inte det här rådet. Jag lovar dig att det är mycket lättare att profitabelt lira 40-50% av händerna på NL$10 än vad det är på NL$10k. (båda 6-max)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om första stycket, men inte andra. Gular man en rulle kan man skapa en ny. Annars kan man ju aldrig börja spela poker eftersom ingen från början har något avsatt för det.

 

Du har rätt, men denna situation behandlas inte alls i teori för bankroll management. Om man använder råden från denna är de vilseledande. Alltså förlorar man pengar på att inte handla optimalt.

 

Men vad i h-e är då optimalt.

 

Här behövs en teori för att skotta och/eller att starta med påfyllningsbara inköp, t ex $50 i månaden. Se mitt inlägg http://pokerforum.nu/forum/1089808-post13.html. Jag skulle tro att detta är en situation där de flesta av oss har lite fingertoppskänsla för hur man ska göra. Och jag tror att detta är ännu ett exempel på hur mänsklig intuition är helt felaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår verkligen inte det här rådet. Jag lovar dig att det är mycket lättare att profitabelt lira 40-50% av händerna på NL$10 än vad det är på NL$10k. (båda 6-max)

Eftersom det ofta är mer komfortabelt för nybörjaren och (vilket inte framgick tidigare) lättare att bemästra vid multitablande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kan förklara för mig varför jag har så jävla svårt att spelade vinnande poker på NL10 eller är det någon som känner igen sig? Jag känner bara att pengarna inte har något värde där, och jag kan lätt syna ett bet på 2$ med KQ och känna att det är en bra hand, det är ju trotsallt ändå 20 BB och nu idag har jag gått -15$ på NL10, synade några sånna bets med mediokra 50/50 händer som KQ, KJ, 88, 66 osv.. Försökte även bluffa på en flopp som var TT4. Kan berätta om den och ni kan väl säga hur ni hade gjort i den situationen?

 

jag får 7,8 på bb. UTG höjer till 0.40, alla lägger sig förutom jag som försvarar min bb. floppen kommer på TT4. han satsar 0.4, jag höjer till 2$, han synar. han checkar turn som kom på en J. och jag betar resten av min stack på 6$. han tänker väldigt länge sen så synar han med KK.

 

i mina ögon så gjorde jag ett bra "bluff"spel där, och ska väll inte klaga egentligen med tanke på att jag bara bluffar. men frågan är; hur kan han syna där efter syn preflop, raise på flop och bet på turn?

 

När jag spelade på NL10 slutar det oftast med -

När jag spelar på NL50 slutar det oftast med +

 

Enda dilemmat är ju min månadsbudget på 50$, mina val är alltså 5 inköp eller 1 inköp, och med tanke på att jag ska försöka lära mig bankrollmanagement ska jag inte gå upp i högre nivåer än NL10 förän jag har mer än 300$...

 

Tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kan förklara för mig varför jag har så jävla svårt att spelade vinnande poker på NL10 eller är det någon som känner igen sig? Jag känner bara att pengarna inte har något värde där, och jag kan lätt syna ett bet på 2$ med KQ och känna att det är en bra hand, det är ju trotsallt ändå 20 BB och nu idag har jag gått -15$ på NL10, synade några sånna bets med mediokra 50/50 händer som KQ, KJ, 88, 66 osv.. Försökte även bluffa på en flopp som var TT4. Kan berätta om den och ni kan väl säga hur ni hade gjort i den situationen?

 

jag får 7,8 på bb. UTG höjer till 0.40, alla lägger sig förutom jag som försvarar min bb. floppen kommer på TT4. han satsar 0.4, jag höjer till 2$, han synar. han checkar turn som kom på en J. och jag betar resten av min stack på 6$. han tänker väldigt länge sen så synar han med KK.

 

i mina ögon så gjorde jag ett bra "bluff"spel där, och ska väll inte klaga egentligen med tanke på att jag bara bluffar. men frågan är; hur kan han syna där efter syn preflop, raise på flop och bet på turn?

 

När jag spelade på NL10 slutar det oftast med -

När jag spelar på NL50 slutar det oftast med +

 

Enda dilemmat är ju min månadsbudget på 50$, mina val är alltså 5 inköp eller 1 inköp, och med tanke på att jag ska försöka lära mig bankrollmanagement ska jag inte gå upp i högre nivåer än NL10 förän jag har mer än 300$...

 

Tips någon?

Hade samma problem då jag började spela efter ett års uppehåll. Jag var van vid att spela högre nivåer än det min rulle tillät vilket gjorde att jag antingen spelade dessa nivåer och gulade pga för liten rulle eller spelade de lägre nivåerna och slaskade bort inköp efter inköp pga avsaknad av respekt för nivån. Det tog några månader för mig att träna bort detta, det går säkert fortare med en bättre självdisciplin men det var svårt för mig iaf.

Jag har ingen mirakelmedicin för hur du får respekt för nivån och vikten av money management men det gäller att få upp en bra disciplin så du inte lyssnar på djävulen som sitter och viskar på ena axeln ;-)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur gör ni mer eran bankrulle?

Håller ni er på den nivån så att ni har 30 fulla inköp eller spelar ni också på för höga nivåer "egentligen" ?

Jag följer INTE bankrullekraven....eller jo det gör jag. Jag är kraftigt överrullad. Just nu har jag runt 400 inköp för nivån :roll:.

 

Anledningen är att jag "inte" följer bankrullekraven är att jag helt enkelt inte riktigt tror på mej själv alltid. Jag vill känna mej riktigt säker för nivån och känna att jag har riktigt bra edge. Ibland går jag upp och det känns oftast bra och går oxå för det mesta oxå riktigt bra, men så fort jag får minsta bakslag så blir jag osäker på min förmåga och går ner (suck).

 

Jag har dock alltid varit väldigt försiktig ekonomiskt, skyller på morsan vad gäller det ;-), men för mej har det nästan blivit en last.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följer INTE bankrullekraven....eller jo det gör jag. Jag är kraftigt överrullad. Just nu har jag runt 400 inköp för nivån :roll:.

 

Anledningen är att jag "inte" följer bankrullekraven är att jag helt enkelt inte riktigt tror på mej själv alltid. Jag vill känna mej riktigt säker för nivån och känna att jag har riktigt bra edge. Ibland går jag upp och det känns oftast bra och går oxå för det mesta oxå riktigt bra, men så fort jag får minsta bakslag så blir jag osäker på min förmåga och går ner (suck).

 

Jag har dock alltid varit väldigt försiktig ekonomiskt, skyller på morsan vad gäller det ;-), men för mej har det nästan blivit en last.

 

jag har samma "problem"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att hålla mig till 1 inköp på NL50 / månad, och om det går bra så går det bra och om det inte går bra så får jag vänta 1 månad :shock::-P

Tycker att 1+0.10 sngs fr är tråkigt, tycker inte om NL10/NL25 heller så jag har kommit fram till att jag trivs bäst på NL50 även om det kan bli scared money ibland! :-)

Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att hålla mig till 1 inköp på NL50 / månad, och om det går bra så går det bra och om det inte går bra så får jag vänta 1 månad :shock::-P

Tycker att 1+0.10 sngs fr är tråkigt, tycker inte om NL10/NL25 heller så jag har kommit fram till att jag trivs bäst på NL50 även om det kan bli scared money ibland! :-)

Önska mig lycka till!

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att hålla mig till 1 inköp på NL50 / månad, och om det går bra så går det bra och om det inte går bra så får jag vänta 1 månad :shock::-P

Tycker att 1+0.10 sngs fr är tråkigt, tycker inte om NL10/NL25 heller så jag har kommit fram till att jag trivs bäst på NL50 även om det kan bli scared money ibland! :-)

Önska mig lycka till!

 

edit:

bust innan den andra gissar jag på men visst gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet ju ingenting om ditt spel men ett inköp...

 

haha nee det är klart jag förstår hur du menar, ett inköp låter dåligt även i mina öron, men jag trivs inte på någon nivå lägre än NL50 och jag har inte ekonomin för att spela poker egentligen, ska försöka att grinda lite på den nivån och om jag lyckas så kan jag ta ut eller spela på :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl haft två respektabla BRs. Den ena drog jag från 15$ på NL100$ (skoj heater, men rekomenderas inte).

 

Den nuvarande började jag med 5.500:- på 1000:- inköp för ett par månader sedan. Den närmar sig sig 50k men har inte rört mig särkilt mycket, även om jag alternerar med 2000:-.

 

Med andra ord brukar jag inte börja på microstakes, men däremot är jag rätt seriös när det börjar röra sig om pengar som spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag trivs inte på någon nivå lägre än NL50 och jag har inte ekonomin för att spela poker egentligen,

 

Alltså kom till insikt. Det verkar ändå som om du tycker det är kul att spela poker. Kan inte det tråkiga och "otrivsamma" spelet nere på absoluta botten av stakes vara bättre än att bara kunna spela 1-2 dagar i månaden?

 

Det kan ju inte vara några problem att grinda NL10 tills du har en 3-400 för att testa NL25. Väl där grindar du in ett par hundra till sedan har du ju en "okey" bankrulle för din nivå, NL50. Vem vet, på detta sättet kanske du tilloch med kan spela ihop till nåot riktigt skoj, säg en bil nån rolig resa du kan bjuda tjejen på eller vad som helst.

 

Verkar korkat om man gillar poker att begränsa sig till nån dags spel/månad när man har den fria viljan att spela lägre samt möta sämre motståndare och kunna spela när ma vill? Det är ju gratispengar på NL10-NL25 ju :-D

 

Hoppas du tänker om,

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med speltorsk.

Men du verkar ha bestämt dig, så ge NL50 en chans i 1-2 månader. Det är ju inte omöjligt att ändra sig.

Men jag skulle iaf spelat med halvt inköp, och inte hamna i några jättepotter utan en riktigt stark hand.

Har du tur ligger rullen på 100$ + 50$ till nästa månad. Ta och starta en dagbok så man får höra hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...