Gå till innehåll

dannyM 1-2 svs, Bygger inför hobbystek.


dannyM_

Recommended Posts

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En hand som utspelade sig under förra sessionen. Jag har alltså nötterna när rivern landar. Hur mycket tycker ni jag ska betta här? Då FI synar checkraisen på turn tycker jag att det skriker färg om han. Hur hade ni gjort på rivern. Har 297kr kvar när rivern utspelar sig. Kvastfan får inte svara då du satt vid bordet och kanske minns utgången :).

 

 

***** Hand 829412143 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 oktober 2008 13:31:39

Britta 31 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Mr.Tempest (259.27)

Plats 2: EVILELK (426.96)

Plats 3: kallebessa (601.59)

Plats 4: Kvastfan (330.77)

Plats 5: Pokerplaya (67.90)

EVILELK lägg LM 1.00

kallebessa lägg SM 2.00

** Giv **

Mr.Tempest [N/A, N/A]

EVILELK [Es, Ks]

kallebessa [N/A, N/A]

Kvastfan [N/A, N/A]

Pokerplaya [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kvastfan Lägg

Pokerplaya Lägg

Mr.Tempest Syna 2.00

EVILELK Höj till 12.00

kallebessa Syna 12.00

Mr.Tempest Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [7s, 6s, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

EVILELK Satsa 26.00

kallebessa Syna 26.00

Mr.Tempest Lägg

*** Turn(Board): *** : [7s, 6s, Ds, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

EVILELK Passa

kallebessa Satsa 45.00

EVILELK Höj till 111.00

kallebessa Syna 111.00

*** River(Board): *** : [7s, 6s, Ds, 2r, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

EVILELK ???

 

 

 

 

I denna hand floppar jag set i 6or då jag slagit upp en raise mot en limpare. Borde höjt mer preflop ser jag. Vad tycker ni jag ska göra när han raisar mig på turn? Jag tror absolut att han har något bra, men hur bra? Brädan är väldigt dragvänlig, hur dåligt är en syn bara här? Fold känns inte aktuellt ialf, inte innan river visar sig så jag kan omvärdera där. Hade ni pushat, tagit syn eller foldat på turn?

 

 

***** Hand 829408379 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 oktober 2008 13:24:12

Britta 31 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Mr.Tempest (195.51)

Plats 2: EVILELK (273.94)

Plats 3: kallebessa (610.59)

Plats 4: Kvastfan (350.11)

Plats 5: Pokerplaya (72.02)

EVILELK lägg LM 1.00

kallebessa lägg SM 2.00

** Giv **

Mr.Tempest [N/A, N/A]

EVILELK [6h, 6k]

kallebessa [N/A, N/A]

Kvastfan [N/A, N/A]

Pokerplaya [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kvastfan Lägg

Pokerplaya Lägg

Mr.Tempest Syna 2.00

EVILELK Höj till 8.00

kallebessa Lägg

Mr.Tempest Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 5s, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

EVILELK Satsa 14.00

Mr.Tempest Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 5s, 7r, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

EVILELK Satsa 35.00

Mr.Tempest Höj till 70.00

EVILELK ???

 

 

 

Session slutar ialf på +805kr

 

BR 3551kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra faktiskt. Vann 805kr :). Du hackade mkt på min stack tyckte jag :).

 

hehe skönt o höra! jo hade ett skönt flow i spelet så var bara o köra på! du vågade inte riktigt möta mig i större potter, vek rätt ofta vid omslag ;)

 

Bra spelat annars!

 

AKs handen: satt du honom på lägre färg så spelade du den korrekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe skönt o höra! jo hade ett skönt flow i spelet så var bara o köra på! du vågade inte riktigt möta mig i större potter, vek rätt ofta vid omslag ;)

 

Bra spelat annars!

 

AKs handen: satt du honom på lägre färg så spelade du den korrekt!

 

 

Jo jag vet att jag vek rätt ofta. Anledningen till detta är att jag höjer väldigt mkt preflop, så hade händer som 10,8, 6,7 osv när jag fick omslag av dig. Bättre att spara slantarna :).

 

Lycka till framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

88-handen: Känns som att han typ aldrig är stark när han väljer den där betsizen så jag slår om till typ 150-160 för att folda ut splitten..

 

AA-handen: Betta turn känns som klart bästa spelet, finns massa par+drag han kommer syna turn med och dessutom är det väldigt troligt att han skulle höjt den där floppen ifall han floppat hårt. Slår han om turn kan du vika med gott samvete. Som spelat måste du syna river då han kan värdebetta sämre händer och säkerligen dyka upp med massa randomcrap som synat flop...

 

AKs handen: Stoppar in på river. Din linje ser säkerligen lite småweird ut för honom mtp på c/r på turn. Det verkar ju inte som att han verkar så sugen på att folda handen och folk brukar bli såpass synsugna när dragen missar att jag tror push är bästa spelet.

 

66-handen: Typiska nöthandslinjen för en fisk, jag synar turn och c/r alla rivrar som parar och synar förmodligen ett normalstort bet på rivern om det blankar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

88-handen: Känns som att han typ aldrig är stark när han väljer den där betsizen så jag slår om till typ 150-160 för att folda ut splitten..

 

AA-handen: Betta turn känns som klart bästa spelet, finns massa par+drag han kommer syna turn med och dessutom är det väldigt troligt att han skulle höjt den där floppen ifall han floppat hårt. Slår han om turn kan du vika med gott samvete. Som spelat måste du syna river då han kan värdebetta sämre händer och säkerligen dyka upp med massa randomcrap som synat flop...

 

AKs handen: Stoppar in på river. Din linje ser säkerligen lite småweird ut för honom mtp på c/r på turn. Det verkar ju inte som att han verkar så sugen på att folda handen och folk brukar bli såpass synsugna när dragen missar att jag tror push är bästa spelet.

 

66-handen: Typiska nöthandslinjen för en fisk, jag synar turn och c/r alla rivrar som parar och synar förmodligen ett normalstort bet på rivern om det blankar..

 

 

Tack för inlägget :).

 

88 handen synade jag på rivern, han hade damer, missade att jag synade för split. Får sluta lira långa sessioner :).

 

AA-handen så borde jag bettat turn, håller med, han fyllde upp på river dock när jag valde att syna hans riverbet.

 

AKs Handen så pushade jag river efter att ha tänkt lite. Kände att jag nog troligen var uppe mot färg så satsade på att få fullt betalt. Han syna när det var några sek kvar.

 

Med 66orna så valde jag att pusha turn, han hade givetvis nötstegen, men drog ut då rivern parade sig :).

 

Gäller att ha lite flyt ibland.

 

Har sett två avsnitt av Sopranos nu medans jag väntade på att en söt liten 89a skulle komma o kolla på min lägenhet. Jag flyttar nämligen snart, ett spontanbeslut jag tog för några dagar sen. Skönt att få lite större.

 

Ska ta o plugga lite nu, sen blire lir igen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en bra 2 timmars session där en pott utgjorde väldigt mycket av dagsplusset. Ska sova då jag har mattelektion om 8 timmar. Handen ser ni nedan :). Valde att köpa in fullt (400kr) på alla 4 borden, det gick ju bra :).

 

 

***** Hand 830865789 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 16 oktober 2008 23:59:42

Britta 50 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Melwal (344.56)

Plats 2: rabatt (400.00)

Plats 3: Snöboll (571.99)

Plats 4: TJOKKE (588.43)

Plats 5: EVILELK (648.56)

Melwal lägg LM 1.00

rabatt lägg SM 2.00

** Giv **

Melwal [N/A, N/A]

rabatt [N/A, N/A]

Snöboll [N/A, N/A]

TJOKKE [N/A, N/A]

EVILELK [Kh, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

Snöboll Lägg

TJOKKE Höj till 8.00

EVILELK Höj till 25.00

Melwal Lägg

rabatt Syna 25.00

TJOKKE Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, 5h, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

rabatt Passa

TJOKKE Passa

EVILELK Satsa 55.00

rabatt Lägg

TJOKKE Syna 55.00

*** Turn(Board): *** : [Kk, 5h, 6s, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

TJOKKE Satsa 88.00

EVILELK Syna 88.00

*** River(Board): *** : [Kk, 5h, 6s, Knr, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

TJOKKE Satsa 362.00

EVILELK All-in 480.56

TJOKKE All-in 420.43

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1187.86

 

EVILELK [Kh, Kr] Triss i kungar Vinst: 1187.86

 

Härligt att få vinna en sån fin pott, var längesen :).

 

 

BR: 5415kr +1363

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första session för idag avklarad, blev en ganska lång jäkel! Blev ett litet pluss på 399kr. Peakade på runt 1600 pluss men dalade ner efter lite dåligt spel och några utdragningar. Har en hand som jag inte alls visste hur jag skulle spela.

 

 

Har ingen read direkt på han. Att han limphöjer mig tycker jag stinker AA men han spelar handen väldigt speciellt då han potbettar både flopp och turn, som att han inte vore rädd för damen, men samtidigt, varför spela sin hand såhär, oavsett vad han nu har. Vad gör ni på turn?

 

***** Hand 831470380 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 oktober 2008 20:49:05

Britta 36 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Keiler (175.40)

Plats 2: toughluck (316.00)

Plats 3: EVILELK (705.96)

Plats 4: Orkalee (589.57)

Plats 5: N1njah (340.19)

Orkalee lägg LM 1.00

Keiler lägg SM 2.00

** Giv **

Keiler [N/A, N/A]

toughluck [N/A, N/A]

EVILELK [Knr, Knk]

Orkalee [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

toughluck Syna 2.00

EVILELK Höj till 10.00

Orkalee Lägg

Keiler Lägg

toughluck Höj till 30.00

EVILELK Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, Ds, 6k]

*** Bet Runda 2 ***

toughluck Satsa 63.00

EVILELK Syna 63.00

*** Turn(Board): *** : [Dk, Ds, 6k, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

toughluck Satsa 189.00

EVILELK ????

 

 

 

 

 

Drar igång en session till strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ Handen:

 

Klurig hand. SVårt att tänka mig att han skulle betta vidare på turn med AA, KK och ev lägre pockets som du slår. Check på turn och värdebet på river känns ganska standard i det läget för att få värde mot lägre pockets. Dessutom borde han ju bli lite skraj när ännu en dam kommer på turn.

 

Limpraise med AQ-Qx känns ju inte heller troligt om du inte sett att han limpraisat mkt förrut. Har du vikt många turnbets mot honom kanske han tror att du bara synar med en dam på turn och fortsätter att beta AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ Handen:

 

Klurig hand. SVårt att tänka mig att han skulle betta vidare på turn med AA, KK och ev lägre pockets som du slår. Check på turn och värdebet på river känns ganska standard i det läget för att få värde mot lägre pockets. Dessutom borde han ju bli lite skraj när ännu en dam kommer på turn.

 

Limpraise med AQ-Qx känns ju inte heller troligt om du inte sett att han limpraisat mkt förrut. Har du vikt många turnbets mot honom kanske han tror att du bara synar med en dam på turn och fortsätter att beta AK?

 

 

Jag hade precis slagit mig ner vid bordet då det hände. Först lukta det ju verkligen ess om hans hand, men när han bomba turn också så blev jag fundersam. Jag hade verkligen inte en aning om vad han hade då så jag valde att gå all in o fick instasynen av eggen. Var för nyfiken för att kunna hitta folden när han lira sådär, det gick ju bra för honom :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att lägga ner det här med att festa och bara rikta in sig på poker/annat istället? :P Känns som att det är läge att stänga in sig ett halvt liv och inte beblanda sig med omvärlden. :D

 

Hehe jovars, låter inte dumt. Får ta och kirra en husaresst. Riktigt urspårad kväll, börjar bli riktigt trött på utelivet här. Dagen efter blev riktigt seg på jobbet, fick hjälp med att räkna ut att jag fått i mig mellan 130-140 cl sprit den här kvällen, vilket känns som ganska standard nuförtiden för min del. Dock gick det bra på jobbet, sålde så mycket att jag blev belönad med två bio biljetter, miniklonken :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat här på etag. Det beror mestadels på skolan och jobb så har inte lirat något förut en minisession på 15 min där jag pluss 60 kr ungefär.

Inatt när jag var riktigt grindsugen så uppdatera dom svs, så fick stilla behovet genom att gå och lägga mig.

 

Blir ett avsnitt av sopranos nu sen hoppar vi på grinden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat här på etag. Det beror mestadels på skolan och jobb så har inte lirat något förut en minisession på 15 min där jag pluss 60 kr ungefär.

Inatt när jag var riktigt grindsugen så uppdatera dom svs, så fick stilla behovet genom att gå och lägga mig.

 

Blir ett avsnitt av sopranos nu sen hoppar vi på grinden!

 

Fina resultat dannyMprogamer. Sugen på att lira nån dag i veckan? Jag hittade sjuka vändningen inatt, från -$900 till +$2400. :D

 

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jovars, låter inte dumt. Får ta och kirra en husaresst. Riktigt urspårad kväll, börjar bli riktigt trött på utelivet här. Dagen efter blev riktigt seg på jobbet, fick hjälp med att räkna ut att jag fått i mig mellan 130-140 cl sprit den här kvällen, vilket känns som ganska standard nuförtiden för min del. Dock gick det bra på jobbet, sålde så mycket att jag blev belönad med två bio biljetter, miniklonken :D.

 

Haha, jamen det är väl lagom? :P Jag håller med dig. Vi får dra till Linköping någon helg (eller torsdag) snart, deal? Jag och Alex är sugna iaf.

 

Två biobiljetter? Har du ingen date så är väl jag given, va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jamen det är väl lagom? :P Jag håller med dig. Vi får dra till Linköping någon helg (eller torsdag) snart, deal? Jag och Alex är sugna iaf.

 

Två biobiljetter? Har du ingen date så är väl jag given, va? ;)

 

Sure, jag är på! Kan vara kul med variation från otten. Vi får se hur det blir med biobiljetterna, trodde inte du gilla bio! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...