Gå till innehåll

DrCox jagar vidare på Partys NL200


DrCox

Recommended Posts

Då känns det som att det var dags att starta ytterligare en dagbok på detta forum. Den senaste rann ut i sanden och på sätt och vis känns det som även mitt intresse för fixed limit gjorde det samma. De som följde min senaste dagbok vet att jag i jakt på ny motivation fastnade för FL och gjorde ett försök där. Kan inte påstå att det gick dåligt-jag gjorde rätt fina pengar. Dock infann sig aldrig riktigt den riktiga känslan/intresset och för några veckor sedan valde jag att gå tillbaka med nya krafter till NL. Sedan dess har det flutit på rätt bra och jag anser mig ganska bofast på NL200 i dagsläget.

 

Bankrullen ligger för närvarande på strax under $9000 men ska väl förhoppningsvis växa till sig under året. Har inga direkta BR-krav i nuläget men jag kan tänka mig att jag går ner om jag tappar 10BI direkt. NL400 känns minst 20BI bort i nuläget.

 

Vad tar jag då med mig från äventyret på FL? Gissningsvis:

-Ett ökat fokus på motståndet och förmågan att anpassa mig efter detta. Hittills har jag kännt stor skillnad och har inte lika nära till autopilot. Skall försöka hålla nere antalet bord för att bibehålla detta fokus.

-FL5/10 gav en smak för svängningar som var högre än NL100 som jag kom ifrån. Tror att detta gjort det lättare att anpassa mig på NL200.

 

Målsättning för den närmsta tiden blir att fortsätta nöta på NL200 och utveckla mitt spel. Håller för närvarande på att se över min förmåga att exploit(vad är den svenska synonymen?:-) ) mina motståndare beroende på deras egenskaper. Allt för att koppla bort den berömda autopiloten.

Vidare är ambitionen att jobba mycket mer med PokerStove och den matematiska biten. Ska försöka posta mina försök till PS-analyser hyggligt frekvent.

 

Då önskar jag mig själv lycka till och drar igång:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade en ruskigt tung period mellan mars och juli, vilket ledde till att besöken här på PF också minskade. Hittade dock tillbaka till mitt spel förra månaden. Är uppe på NL200 igen, och ska ge NL400 en rejäl chans om typ 4-5k händer.

 

Startade även en dagbok igår, du får gärna kolla in där ibland o lägga lite comments på hhs osv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har spelat typ 50/30 men jag har bara 30 händer på honom så det känns inte som det går att karaktärisera honom.

 

Då han i alla fall inte verkar passiv väljer jag att checkraisa floppen som är ruskigt torr. Förväntar mig att vinna potten där och blir överaskad över synen.

Måste fortsättningssatsa och väljer bara halvpott för att inte comitta mig. Esset är dessutom ett skrämselkort så rimligtvis släpper han händer som QQ-99 här.

 

Hur resonerar vi på rivern? in med resten trots att vi får syn nästan varje gång, eller ge upp och check-folda?

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mustang253 ( $26.13 USD )

Seat 3: Valuet0WNED ( $522.05 USD )

Seat 6: Blufferkeeee ( $98.23 USD )

Seat 4: HERO ( $200 USD )

Seat 5: Just_a_hunch ( $213.05 USD )

Seat 2: Thims111 ( $178.75 USD )

Valuet0WNED posts small blind [$1 USD].

HERO posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7h 7c ]

Just_a_hunch folds

Blufferkeeee folds

mustang253 folds

Thims111 raises [$8 USD]

Valuet0WNED folds

HERO calls [$6 USD]

** Dealing Flop ** [ Kh, 5s, 2d ]

>You have options at Table 126506 table.

HERO checks

Thims111 bets [$16.15 USD]

HERO raises [$42 USD]

Thims111 calls [$25.85 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

>You have options at Speed #1381894 (No DP) table.

HERO bets [$50 USD]

Thims111 calls [$50 USD]

** Dealing River ** [ Ac ]

 

Är inte alls nöjd med denna handen. Oftast 3-betar jag floppen men mot en FI som verkar LAG så känns det som det blir syn ofta och då sitter vi i en jobbig sits ur position och med en ganska svag hand.

Borde jag ge upp redan då han synar min RR på floppen? Mot en FI jag respekterar gör jag garanterat det men med dessa stats så kan det lika gärna vara en fisk som synar med mellanpar. Med den utgångspunkten: borde mitt turnbet vara större(och i så fall binda mig till potten)?

 

Åsikter mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en ruskigt tung period mellan mars och juli, vilket ledde till att besöken här på PF också minskade. Hittade dock tillbaka till mitt spel förra månaden. Är uppe på NL200 igen, och ska ge NL400 en rejäl chans om typ 4-5k händer.

 

Startade även en dagbok igår, du får gärna kolla in där ibland o lägga lite comments på hhs osv :-)

 

Skönt att vara tillbaka då förstår jag:-)

Kul att du startat en ny DB. Tycker personligen att det är ett jäklgt bra sätt att hålla sig på tå och motivera sig att aktivt analysera händer och sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mustang253 ( $26.13 USD )

Seat 3: Valuet0WNED ( $522.05 USD )

Seat 6: Blufferkeeee ( $98.23 USD )

Seat 4: HERO ( $200 USD )

Seat 5: Just_a_hunch ( $213.05 USD )

Seat 2: Thims111 ( $178.75 USD )

Valuet0WNED posts small blind [$1 USD].

HERO posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7h 7c ]

Just_a_hunch folds

Blufferkeeee folds

mustang253 folds

Thims111 raises [$8 USD]

Valuet0WNED folds

HERO calls [$6 USD]

** Dealing Flop ** [ Kh, 5s, 2d ]

>You have options at Table 126506 table.

HERO checks

Thims111 bets [$16.15 USD]

HERO raises [$42 USD]

Thims111 calls [$25.85 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

>You have options at Speed #1381894 (No DP) table.

HERO bets [$50 USD]

Thims111 calls [$50 USD]

** Dealing River ** [ Ac ]

 

Föredrar nog 3bet här, 50/30 på 30 händer kan ändå va en lag/tag-lirare, har själv sett att mina stats kan hamna på detta om jag haft en kortrush. Vad kör du med för program? Skulle vara intressant att se vilken steal FI ligger på och hur ofta han foldar mot 3bets.

 

Gillar c/r på flopp iaf. Turn funkar väl både c/f och b/f. Personligen skulle jag c/f rätt ofta, men tycker att om du ska skjuta turn så borde du beta runt 2/3 - 3/4 pott. River känns som en klar c/f iaf, inga missade drag eller så, vilket känns som att FI har en rätt stark hand.

 

Skönt att vara tillbaka då förstår jag:-)

Kul att du startat en ny DB. Tycker personligen att det är ett jäklgt bra sätt att hålla sig på tå och motivera sig att aktivt analysera händer och sitt spel.

 

Grymt skönt, rätt nöjd med att få ha legat på mitt EV i en hel månad. :-) Håller med ang. DB. Startade min mest för att kunna strukturera upp dygnet bättre. Lite mer regelbunda speltider, gymtider, mattider osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade en steal på 41% och FT3B på 50%. Den andra siffran säger iof ingenting på så få händer men med en så hög steal så borde rätt beslut definitivt vara att 3beta pre.

 

Använder PT3 och är grymt nöjd. Dock tar den tyvärr inte alla nätverk ännu. Håller till på Party för närvarande. Bekväm som jag är så har jag valt sajt efter hjälpmedel och inte tvärtom:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du uppnå med floppraisen?

 

Normalt sett så C-betar FI en väldigt hög % av flopparna oavsett träff. Detta gör en flopp med ett högt kort och två låga perfekt att bluffreraisa på då FI i praktiken behöver minst ett stort TP för att spela vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från kvällen:

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: crosty ( $148 USD )

Seat 2: mercury0 ( $510.36 USD )

Seat 3: mathis2006 ( $41.67 USD )

Seat 6: HERO ( $379.07 USD )

Seat 4: LokoSBack ( $76.50 USD )

Seat 5: lolgermans ( $200 USD )

crosty posts small blind [$1 USD].

mercury0 posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ks Qc ]

mathis2006 calls [$2 USD]

lolgermans folds

HERO raises [$12 USD]

crosty calls [$11 USD]

mercury0 folds

mathis2006 folds

** Dealing Flop ** [ 6c, Kd, 9c ]

crosty checks

HERO bets [$19.95 USD]

crosty calls [$19.95 USD]

>You have options at Table 126823 table.

** Dealing Turn ** [ 6d ]

crosty checks

>You have options at Speed #1381894 (No DP) table.

HERO bets [$41 USD]

crosty raises [$82 USD]

HERO is all-In [$306.12 USD]

crosty is all-In [$34.05 USD]

 

FI är en synglad spelare men inte helt bortkommen. Hans kallsysyn i SB tyder på en godkänd starthand mixat med ett par monster(även om jag inte tror att han bara synar med dessa). Då han mini-CR turn så tolkar jag det som att chansen att han bluffar är typ noll. Några semibluffar med draghänder är realistiska men inte särskillt många imo.

 

I efterhand har jag jobbat ner en realistisk range till följande:

AA,KK,99,66,KQo,KQs

Suited(enbart klöver):AJs,ATs,KJs,QJs

 

Är detta en realistik range? Kanske borde jag ta med en bluffrekvens på några procent också?

 

 

Board: 6c 9c Kd 6d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 23.052% 11.12% 11.93% 137 147.00 { KsQc }

Hand 1: 76.948% 65.02% 11.93% 801 147.00 { KK+, 99, 66, AKs, AcJc, AcTc, KQs, KcJc, QcJc, AKo, KQo }

 

 

Om jag räknat pottoddsen rätt så får vi ca 3-1 för en Allin-push (han har bara 34 bakom). Enl. pokerstove är vi underdog med samma siffror. Om man plussar på några procents bluffrekvens så är min push väl rättfärdigad?:-)

 

Tacksam för synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft tid att spela lika mycket som jag velat de senaste dagarna men orkade ändå jobba in ca 300 händer under kvällen. Slutade $340 upp vilket var helt ok.

Oktober

1/10 $465

2/10 $135

3/10 $212

4/10 $213

5/10 $320

6/10 $946

7/10 $498

8/10 $541

9/10

10/10 $340

 

Totalt ligger jag $1824 upp. I och med att jag för närvarande bara spelar på Party så blir det ingen RB. Samtidigt känner jag att spelet där är lösare och fiskigare än de nätverk som erbjuder RB. Ofta svämmar dessa över med tighta RB-jägare och det blir väldigt sällan ordentlig action. Åtminstone är detta min erfarenhet. Kommer definitivt köra vidare på Party ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedan följer en hand från dagen som jag inte kan bestämma mig huruvida jag spelar bra eller anus.

 

FI är 17/13 över 100 händer. Är mitt spel fiskigt i denna handen eller väljer jag rätt beslut(främst på turn och river)?

 

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: AccBlackBird ( $200 USD )

Seat 6: KatieVick ( $300.98 USD )

Seat 5: HERO( $215.30 USD )

Seat 2: harryhakbijl ( $254.55 USD )

Seat 1: jfksdj313 ( $200 USD )

HERO posts small blind [$1 USD].

KatieVick posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3c Ac ]

jfksdj313 folds

harryhakbijl folds

AccBlackBird raises [$8 USD]

Tobbax111 raises [$27 USD]

Spekulativ hand som jag 3-betar främst pga att FI är så tight som han är och kommer vika en väldigt hög andel an tillfällena. När han flattar sätter jag honom på AA-TT samt AK-AQ.

KatieVick folds

AccBlackBird calls [$20 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, Ah, 4s ]

HERO bets [$31 USD]

Standard Cbet- när han åter väljer att syna känns det som vald range är väldigt rätt.

AccBlackBird calls [$31 USD]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

HERO bets [$52 USD]

AccBlackBird calls [$52 USD]

Vill inte bli floatad utan känner att jag måste sjuta denna gatan också. Betar strax under halvpott här då jag inte är sugen på att syna en shove. Känns som att en tight lirare inte synar ner med sämre än TP här iom att han nästan alltid kommer möta ytterligare en satsning på river. När han synar känns det som att jag är slagen.

** Dealing River ** [ Td ]

HERO checks

AccBlackBird is all-In [$89 USD]

HERO folds

Väljer att checkfolda rivern i hopp om att sämre händer checkar bakom. Jag får gansk bra odds för syn men det är väl bara KK-JJ som vi slår i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare 2 st händer. FI spelar typ 25/16.Inga direkta reads i övrigt.

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TRI_ME77 ( $233.30 USD )

Seat 2: Afreshh ( $298.42 USD )

Seat 5: Aliyat ( $1,003.93 USD )

Seat 3: HERO ( $203 USD )

Seat 4: FanOfAces ( $200 USD )

TRI_ME77 posts small blind [$1 USD].

Afreshh posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qd Th ]

HERO raises [$8 USD]

En ganska lös öppningshöjning som jag normalt sett inte gör 5-handat.

FanOfAces folds

Aliyat folds

TRI_ME77 calls [$7 USD]

Afreshh calls [$6 USD]

** Dealing Flop ** [ Ac, Qc, Qh ]

TRI_ME77 bets [$14 USD]

Afreshh folds

HERO raises [$42 USD]

TRI_ME77 raises [$86 USD]

Naturligtvis en drömflopp. När FI betar ut sätter jag honom på färgdraget eller ett ess. RR känns gjuten då det finns väldigt många dåliga kort för mig som kan komma på turn. Sen minihöjer han....

Hur många lägger trips med en 10:a som kicker i detta läget?

 

 

Total number of players : 6

Seat 1: TRI_ME77 ( $453.20 USD )

Seat 2: Afreshh ( $201 USD )

Seat 5: Aliyat ( $950.28 USD )

Seat 3: HERO ( $203 USD )

Seat 6: corkyspider ( $203.26 USD )

Seat 4: RF59GR ( $50 USD )

Afreshh posts small blind [$1 USD].

HERO posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jh Th ]

corkyspider folds

TRI_ME77 raises [$8 USD]

Afreshh folds

HERO raises [$30 USD]

TRI_ME77 calls [$24 USD]

3-betar denna med jämna mellanrum för att variera mitt spel.

** Dealing Flop ** [ 4s, 6d, Tc ]

HERO bets [$48 USD]

TRI_ME77 calls [$48 USD]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

HERO ??

FI kallsynar även floppen. Vilken linje tar vi härifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara spelat 40-50k händer på nl200 men jag tycker dina spel är standard och skulle lika gärna kunna vara mina hhs, hand1 pushar jag och hand2 är crai. allt beroende lite på table dynamics också, hur du spelat tidigare mot fi i hand2 är ju ganska väsentligt.. men rent generellt säger jag push & crai (såsom spelat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara spelat 40-50k händer på nl200 men jag tycker dina spel är standard och skulle lika gärna kunna vara mina hhs, hand1 pushar jag och hand2 är crai. allt beroende lite på table dynamics också, hur du spelat tidigare mot fi i hand2 är ju ganska väsentligt.. men rent generellt säger jag push & crai (såsom spelat)

 

Tog exakt de valen. I AQQ-handen fick jag blixtsyn av KQ och i JT-handen hade FI floppat triss i 6or. Inte mycket att göra.

Fler som har åsikter ang dessa händer(gärna även ang. KQ-handen från igår)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog exakt de valen. I AQQ-handen fick jag blixtsyn av KQ och i JT-handen hade FI floppat triss i 6or. Inte mycket att göra.

Fler som har åsikter ang dessa händer(gärna även ang. KQ-handen från igår)?

 

qt handen är ju ett solklart ställ, stackar man inte av där foldar man pre helt enkelt. det är variansspel att slå upp den typen av händer i tidig pos, personligen foldar jag. tror knappast det finns ngt värde i att slå upp QTo-type-hands i tidig pos, men som spelat nu är det ju omöjligt att hitta vik utan reads.

 

egentligen är det väl samma med jt-handen, utan reads är väl det korrekta movet att c/f. när han synar floppen e väl hans hd typ {ATs/KTs/QTs/44/66/TT/JJ}, o enda rätta är att se sig slagen och checkfolda. man måste sätta fi på bluff typ galet sjukt ofta för o göra det här spelet profitabelt. potten är ju stor som den är också så han lär kolla upp dig med ats/kts/qts händer också om man bestämmer sig för crai.

 

vet att jag själv gärna intalar mig att fi är tom men tror snarare de är en läcka i mitt spel att checkshova här, gillar preflopspelet, tycker dock ditt flopbet är för stort om du ändå hade tänkt craia turn.

 

betfolda $38 eller ge upp om man inte förbättrar handen är nog mitt final answer utan några reads på fi :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra synpunkter. Hoppas verkligen att du kommer fortsätta kommentera och höja kvaliten på DB:n

 

Ett litet förtydligande i QT-handen är att det som får mig att tveka är hans miniraise som skriker stål. Av de händer han kallsynar med och spelar vidare så här så finns AQ,QJ och KQ som alla slår oss. Håller helt med om att det är hög varians, det är dock rätt sällsynt att jag slår upp i MP med QTo.

 

I hand nr2 så tror jag att vi väldigt ofta kan lägga till AK(och ibland AQ) vilka många passiva spelare på denna nivån brukar gilla att syna floppen med. Troligtvis för att handen är så fin att se på, även utan träff:)

Håller med om att C-beten är för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten lägesrapport nedan:

 

Oktober

1/10 $465

2/10 $135

3/10 $212

4/10 $213

5/10 $320

6/10 $946

7/10 $498

8/10 $541

9/10

10/10 $340

11/10 $225

12/10 $579

13/10 $958

 

Hade en härligt svängig söndag då jag gick från 0 till +400 till-900 för att landa på -$579. Allt under 1k händer. Kände ändå att mitt spel flöt på och att tilten aldrig infann sig.

 

Kikade på mina stats för de senaste 10k händerna och noterar att jag spelat dessa lösare än jag normalt gjort på 6-max. ligger på ca 24,5/20. Man kan fråga sig hur löst det går att spela på NL200 och fortfarande ha ett stadigt vinnande spel. Gissningsvis finns det ytterligare lite utrymme att släppa på tyglarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från början av veckan som jag lovat mig själv att sitta ner och analysera grundligt.

 

FI är en komplett idiot som kan spela vad som helst och gör det väldigt aggro. Överbeten är inte hans första men ingen har synat ner honom så jag vet inte om det är stål eller bluff. Observera stackarna.

 

Kort och gott så raisar jag ur BB för att isolera och få fisken HU. Jag vet att han betalar av om jag träffar hårt. KJs ligger låångt före hans genomsnittshand i detta läget då han syar mig 10ggr av 10 då jag isolerar preflopp. Jag checkar floppen med avsikt att syna hans C-bet då jag helst håller potten nere med dessa stackar. Vet att han är galen men då han leder ut $256 så blir man ju rätt paff.

 

Jag har skissat på en range i beräkningen nedan som känns realistisk. Enl. den så är vi precis favorit. Då min uppskattning under handen var att det var en 250bb-flipp(vilket verkar vara nära sanningen) så valde jag att vika. Detta var typ kvällens sista hand och jag hade ett fint resultat som jag helst ville bevara. Har dock grubblat mycket på situationen och vill väldigt gärna ha hjälp att analysera den.

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: tmie2200 ( $407.75 USD )

Seat 4: HERO ( $709.58 USD )

Seat 2: wortels3 ( $511.41 USD )

Seat 3: LiloRoy ( $200 USD )

Seat 5: fourf1ngerz ( $200 USD )

LiloRoy posts small blind [$1 USD].

HERO posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kh Jh ]

fourf1ngerz folds

tmie2200 folds

wortels3 calls [$2 USD]

The_Gasman has joined the table.

LiloRoy calls [$1 USD]

HERO raises [$10 USD]

wortels3 raises [$20 USD]

LiloRoy folds

HERO calls [$10 USD]

** Dealing Flop ** [ 9d, Th, 7h ]

HERO checks

wortels3 bets [$256 USD]

HERO folds

 

 

Nedan har jag kört en beräkning i PS.

 

FI:s range: AA-77,AT, A8,T9,T7,97 samt följande kombinationer i hjärter: AQ,A9,A6-A2. Hur känns denna range?

Jag har inte tagit med en floppad stege då jag inte tror att han vill skrämma bort mig med nötterna. Jag har inte heller tagit med en total bluff. Iså fall har vi väl FE? Input tages tacksamt emot.

 

Text results appended to pokerstove.txt

94,050 games 0.031 secs 3,033,870 games/sec

Board: Th 7h 9d

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 52.682% 52.13% 00.55% 49031 516.50 { KhJh }

Hand 1: 47.318% 46.77% 00.55% 43986 516.50 { 77+, AhQh, ATs, Ah9h, A8s, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h, T9s, T7s, 97s, ATo, A8o, T9o, T7o, 97o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)Oktober

1/10 $465

2/10 $135

3/10 $212

4/10 $213

5/10 $320

6/10 $946

7/10 $498

8/10 $541

9/10

10/10 $340

11/10 $225

12/10 $579

13/10 $958

14/10 $398

15/10

16/10 $788

 

Fortsatt stabilt spel. Inga konstigheter under dagens session på 300 händer. Merparten av de $346 kom från en All in med AA mot AKs.

 

Månadsplus på nästan 3,2k hittills. Bara att fortsätta jobba:-)

Kommentarer mottages väldigt gärna ang handen i föregående inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KJ: Sjuk hand. Rent spontant känns folden nära till hands. Du behöver runt 52% för att pusha om man räknar med att FI synar varje ggn, vilket gör situation till EV0. Men räknar vi in lite bluffar antar jag att man skulle kunna pusha, svårt att få rätt bild av FI när man inte sett honom själv.

 

Tänkte igenom lite extra nu och kände att fold känns som bästa alternativet. Du har knappt investerat ngt i potten, så skulle nog folda och vänta in ett bättre läge där jag får in degen än en coinflip.

 

BTW: Fina resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI var ju som sagt något alldeles extra. Gjorde liknande moves med jämna mellanrum, spelade 90% av potterna och ofta väldigt aggresivt.

 

Jag tror nog att en push är ett litet EV+ men jag känner mig inte något vidare bitter. En eventuell utdragning för 250bb kan trots allt påverka framtida händer också. För 100bb har jag dock svårt att tänka mig att jag skulle hitta fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...