Gå till innehåll

Prima konton?


-xfx-

Recommended Posts

Kan någon bringa klarhet i hur det här med konton fungerar på Microgaming Prima Network och dess "skins"?

 

Är det ett överordnat konto för Nätverket och sedan får man skapa ytterligare konton för varje skin? Hörde nämligen att man inte får ha mer än ett konto i något sammanhang.. Har dålig koll på exakt vilka (NordicBet/Unibet/Betway) skins jag har skapat konton på, och går ju inte heller ta reda på snabbt och smidigt då alla har "formulärsupport via hemsidan" med minst en veckas svarstid.....lagom tröttsamt

 

som sagt, skulle uppskatta om någon tydligt förklarar hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

screenname? alias när man spelar eller?

 

Precis.

 

Du har ett användarnamn på alla sidor. Det är det du använder när du loggar in. Sedan har du ett alias. Det är det som syns vid bordet när du spelar. De flesta har ju samma användarnamn och alias och märker helt enkelt inte av det men det är så som sagts tidigare: Du kan ha olika användarnamn på olika sidor men du får bara ha ett och samma alias på alla dessa sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jävla skitsystem. Hann lägga mer tid förra året när jag skulle signa upp på Nordicbet inför SM än jag la på själva turneringarna. Kanske säger mer om hur bra jag spelade iofs... Men nu har jag samma strul på Unibet, den där koden jag får från Nordicbet funkar inte, och inte har man fått nåt svar från Unibets support heller. Blir väl å regga i tjejens namn eller nåt, så kan hon vinna SM första gången hon "spelar" poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt skumt. Hade en VIP häromdagen som glömt svaret på sin personliga fråga. Supporten redde ut det på 2 sekunder.

 

Nåja, nu jobbar jag ju inte på vare sig Uni eller Nordic så... ;)

 

Ja, jag vet, smygreklam, men det är faktiskt sant, det är ingen big deal att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett jäkla krångel hursomhelst. Tror dessutom alla Primasajter förlorar rätt mycket kunder på detta. Spelare av typen "sätta in en femhundring ibland och slaska lite poker", lär inte orka engagera sig om de märker att de är låsta vid ett nick som de använt på nån sida de inte ens kommer ihåg vad den heter för två år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.

 

Du kan ha olika användarnamn på alla sidor. Det är det du använder när du loggar in. Sedan har du ett alias. Det är det som syns vid bordet när du spelar. De flesta har ju samma användarnamn och alias och märker helt enkelt inte av det men det är så som sagts tidigare: Du kan ha olika användarnamn på olika sidor men du får bara ha ett och samma alias på alla dessa sidor.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är faktiskt inte så ofta det här händer. Oftast om du startar nytt konto så frågar klienten direkt "är det här ditt nick?" och så är det bara att klicka "yes" så är du igång.

 

Jag vet inte vad det beror på att det muppar upp sig ibland men ett tips är ju att ta säkerhetsfrågan seriöst så att man kommer ihåg svaret. Mother's maiden name eller first car eller ngt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett jäkla krångel hursomhelst. Tror dessutom alla Primasajter förlorar rätt mycket kunder på detta. Spelare av typen "sätta in en femhundring ibland och slaska lite poker", lär inte orka engagera sig om de märker att de är låsta vid ett nick som de använt på nån sida de inte ens kommer ihåg vad den heter för två år sen.

 

Borde inte vara ett problem. Jag tror det går att ha olika, sen säger väl reglerna annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att vara inloggad och spela på 2st microgamingklienter tex Unibet + purple lounge samtidigt? (för att spela på Unibets egna bord + purple lounges bord för att få ett större antal bord att vällja mellan)

 

Huston we have BIG Phat problem!

 

Detta är en riktig No Go issue. De enda två Microgaming klienter jag lyckats dra igång samtidigt är valfri Prima + Ladbrokes (ursäkta svärdomen), men även detta lär väl bli omöjligt efter årsskiftet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huston we have BIG Phat problem!

 

Detta är en riktig No Go issue. De enda två Microgaming klienter jag lyckats dra igång samtidigt är valfri Prima + Ladbrokes (ursäkta svärdomen), men även detta lär väl bli omöjligt efter årsskiftet...

 

Kommer Ladbrokes ansluta till Microgaming-nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som fått sitt konto avstängt för att ha haft för många konton?

 

Hade två olika alias och när jag väl märkte reglerna gick det bra att lösa,

spelade en del på båda nicks och torskade inga pengar pga det.

 

Så länge man inte gör massa olika nicks med flit och förklarar sig på ett vettigt sätt bör det inte vara några problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är faktiskt inte så ofta det här händer. Oftast om du startar nytt konto så frågar klienten direkt "är det här ditt nick?" och så är det bara att klicka "yes" så är du igång.

 

Jag vet inte vad det beror på att det muppar upp sig ibland men ett tips är ju att ta säkerhetsfrågan seriöst så att man kommer ihåg svaret. Mother's maiden name eller first car eller ngt sånt.

 

är inte säkerhetsfrågan det mest idiotiska som någonsin uppfunnits? :( svårt att svara seriöst på "mother maidens name" fråga tex. Inte direkt svårhackat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...